Ik vermoed dat er bij het park van Leuven ook bordjes staan dat er camera's hangen? Dan kan je dus nog beslissen van het park niet in te gaan. Bij de TS staan geen bordjes, en afgezien van het feit of hij nu gewaarschuwd is of niet heeft hij ook geen keuze om die software te vermijden (bijvoorbeeld een andere laptop gebruiken).
Los van de hele discussie of het nu legaal is of niet, kan je nog altijd de sociale inspectie raadplegen. Ik kan bevestigen dat ze vragen of ze je naam mogen vermelden (In mijn geval vond ik dat prima, maar dat was omdat ik al beslist had van daar niet meer te willen werken, en omdat ik de problemen intern al had aangekaart. In dit geval zou ik dat ook anoniem doen.). Ze zullen dan wel eens langskomen en oordelen of het nu mag of niet (ik gok ook van niet trouwens, maar ben niet genoeg juridisch onderlegd om daar zo zeker van te zijn).
Op zich kan je daar geen kwaad mee doen voor jezelf, maar je kan er volgens mij wel een hoop miserie mee veroorzaken bij je werkgever. Al is dat dan waarschijnlijk wel terecht (want als hij met alles mooi in orde is gaat hij weinig last hebben van zo'n controle). Wederom in mijn geval kwam de inspectie langs voor een zaak, en kwam er bijvoorbeeld ook aan het licht dat er nog geen arbeidsreglement was. De werkgever heeft dat dan nog moeten opstellen, en iedereen moeten laten tekenen. Ik heb er geen weet van of de werkgever achter de schermen nog meer van die prullen heeft gehad toen, maar hij zal er wel zijn werk mee gehad hebben.
Fun fact: in dat arbeidsreglement stond dat we niet mochten drinken tijdens de werkuren, dus toen we dat getekend hebben hebben we dat op de bureau gevierd door een pintje uit de frigo open te trekken

.