Welke wagen heb jij? Post your pics!

KV3dOdj.jpeg

al 3 jaar heel tevreden van. rijd als een droom.

op de foto wat slecht licht, maar zoals hier is dat rood echt prachtig :p
l-1629377128.2511-611e52683d4dd.webp

Laatst bewerkt:
Ja maar bon jij zegt dat mijn stelling verkeerd is, en ik zeg u hoe je zelf kan verifiëren dat dit wel degelijk klopt.
Maar als je niet de moeite wilt nemen om het even te doen dan houdt het ook op natuurlijk :p

Je kan ook gewoon morgen de wagen opzetten en even een minuutje laten draaien terwijl je naar u reiscomputer kijkt, en ziet hoe uw verbruik per 100km stilaan naar omhoog gaat.
Bakje bier als ik gelijk heb? :p
I stand corrected, een minuut laten draaien voor ik startte en dat verbruik was torenhoog. En het heeft toch even geduurd tegen dat normaliseerde zelfs :o

Blijft idd een mooie auto!
Benzine met automaat? Wat is je gemiddelde verbruik?
Yup benzine automaat . Ik rijd redelijk sportief en weinig autostrade (3-4 keer Max per maand )en kom aan zo een 7l/100km in het tussenseizoen en in de winter of zomer tussen de 7 en 8l met de airco/ zetel verwarming enz aan. Dat is niet slecht of goed . Voordeel is wel dat je een degelijk 2 liter blok in je auto hebt zitten zonder turbo ipv die mini 1.4 liter blokjes met turbo die tot het uiterste gedreven worden bij de Duitse concurrentie. Toch weer iets minder dat kapot kan gaan.

De diesels bij Mazda zijn wat zuiniger maar sowieso no go . Slechte motoren ( broer werkt bij Mazda en zegt dat het altijd diesels zijn waar problemen mee zijn ) .

Yup benzine automaat . Ik rijd redelijk sportief en weinig autostrade (3-4 keer Max per maand )en kom aan zo een 7l/100km in het tussenseizoen en in de winter of zomer tussen de 7 en 8l met de airco/ zetel verwarming enz aan. Dat is niet slecht of goed . Voordeel is wel dat je een degelijk 2 liter blok in je auto hebt zitten zonder turbo ipv die mini 1.4 liter blokjes met turbo die tot het uiterste gedreven worden bij de Duitse concurrentie. Toch weer iets minder dat kapot kan gaan.

De diesels bij Mazda zijn wat zuiniger maar sowieso no go . Slechte motoren ( broer werkt bij Mazda en zegt dat het altijd diesels zijn waar problemen mee zijn ) .
Ik wilde in plaats van mij Peugeot 3008 ook eerst de cx-5 kopen. Vond alleen dat je weinig keuze had bij het kiezen van je opties? Dat was zo van "schuifdakje? aah neen, dat kun je pas krijgen als je skyactive pakket koopt" en dan zat je direct al voor 1 onderdeel met tientallen opties extra die je niet eens wilt hebben en 5k meer.

Ik wilde in plaats van mij Peugeot 3008 ook eerst de cx-5 kopen. Vond alleen dat je weinig keuze had bij het kiezen van je opties? Dat was zo van "schuifdakje? aah neen, dat kun je pas krijgen als je skyactive pakket koopt" en dan zat je direct al voor 1 onderdeel met tientallen opties extra die je niet eens wilt hebben en 5k meer.
Dat is typisch bij veel Japanse merken. Bij Honda ook bv. Zo heb ik ook 1 van het hoogste pakket moeten kiezen omdat ik bepaalde opties wou die de lagere pakketten niet hebben maar daardoor ook opties heb die ik anders niet zou genomen hebben.

Dat is typisch bij veel Japanse merken. Bij Honda ook bv. Zo heb ik ook 1 van het hoogste pakket moeten kiezen omdat ik bepaalde opties wou die de lagere pakketten niet hebben maar daardoor ook opties heb die ik anders niet zou genomen hebben.
Dat was echt voor mij een afkeer.
Vond het echt een schone wagen en wou gewoon het middenpakket hebben. Vond het verbruik toen ook wat hoog trouwens. (2l moteur ineens)

Dat heeft voor- en nadelen; het voordeel zou moeten zijn dat je geen torenhoge prijzen per individuele optie betaalt zoals bij bv. veel Duitse merken; nadeel is dat het inderdaad je keuze beperkt of je dwingt bepaalde zaken te nemen (en te betalen) waar je geen interesse in hebt.
Al geldt dat laatste zelfs bij veel merken met een losse optiepolitiek: ondanks alle keuzemogelijkheden ga je daar ook vaak verplichte combinaties krijgen (soms totaal niet logisch, genre neerklapbare achterbank wordt gelinkt met een optie ergens in het interieur van de auto)

Dit is bij de fk2 type-r gemakkelijker.
GT of non-GT voor de opties.
Eigenlijk mis bij mijn non GT vs de GT eigenlijk maar de functie van blind spot op de autospiegels en mss de cd speler achter het infotainment

Ik zou zelf bv het panoramisch dak niet gekozen hebben maar uiteindelijk ben ik wel blij dat ik het heb. Wel wou ik leder voor de zetels maar dat was dan weer niet beschikbaar in mijn pakket en (toen) appart ook niet te krijgen.

Dat was echt voor mij een afkeer.
Vond het echt een schone wagen en wou gewoon het middenpakket hebben. Vond het verbruik toen ook wat hoog trouwens. (2l moteur ineens)
Vreemde redenering. Zo goed als full option CX5 voor 30k 3j geleden, zelfde kwaliteit bij een Duitse tegenhanger betaalde je wrs 50k of meer -.-

Anyhow ik mis de CX5 van mijn ex. Mijn ex mis ik minder :laugh:

Vreemde redenering. Zo goed als full option CX5 voor 30k 3j geleden, zelfde kwaliteit bij een Duitse tegenhanger betaalde je wrs 50k of meer -.-

Anyhow ik mis de CX5 van mijn ex. Mijn ex mis ik minder :laugh:
Vreemd? Dus ik wou nen cx5 die manier van spreken met het basis pakket 30k. Ik wil alleen een schuifdakje (optie normaal 2k) hebben en ze zeggen ineens ja dan komt er 10k bij omdat je ineens het hoogste pakket moet pakken. Die 10k is niet dat schuifdakje maar ineens ook andere velgen, getril aan u stuur wegens lane assist en allerlei andere troep enzovoort? Is toch logisch dat ik dan er niet voorga.

Bij de Peugeot kon ik gewoon mijn wagen kiezen hoe ik het wou + volledig panoramisch daksetup en ik was juist 30k kwijt.

euhm twas full optie voor 34k voor zover ik me nog herinner. Wel geen idee nimmer van hedendaagse prijzen bij Mazda.

Laatst bewerkt:
Vreemd? Dus ik wou nen cx5 die manier van spreken met het basis pakket 30k. Ik wil alleen een schuifdakje (optie normaal 2k) hebben en ze zeggen ineens ja dan komt er 10k bij omdat je ineens het hoogste pakket moet pakken. Die 10k is niet dat schuifdakje maar ineens ook andere velgen, getril aan u stuur wegens lane assist en allerlei andere troep enzovoort? Is toch logisch dat ik dan er niet voorga.

Bij de Peugeot kon ik gewoon mijn wagen kiezen hoe ik het wou + volledig panoramisch daksetup en ik was juist 30k kwijt.
die 5k meer zal dan meteen praktisch een full option geweest zijn? een kale manuele met basic kleur was 27k en een full option + alle extras zoals drempelbeschermer en instapledjes heeft mij 36k gekost. als je daar het duurdere kleur ( 1500 euro en de automaat ( 1-2K?) van aftrekt kom je aan die 5k. na kortingen kwam ik trouwens op 31k.

auto gekocht eind 2019 en geleverd de eerste week van januari 2020 :p panoramisch dak bestond trouwens niet in het 2019 model. mij stoorde dat allesinds niet erg. ik wou persé de houten afwerking en gekoelde zetels en dan moest ik toch voor het duurste pakket gaan. De andere dingen ging ik sowieso wel pakken ookal waren die appart.

prijzen zijn ondertussen wel hard gestegen... dus de beste deals op die auto's zijn wel al achter de rug. denk dat je nu aan 40-45K zit voor een gelijkaardig model

ik kan met mijn 2L Mercedes toch een verbruik halen van 6,8L zolang ik tussen de 100-120km/h blijf, ook benzine automaat btw.

Hebben is een groot woord, maar voorlopige huurwagen tot jonge tweedehands (pre-LCI☹️) ix3 gekeurd is: Audi A6 Avant Diesel. 195 pk maar komende van een ix3, jezus wat trekt dat traag op.

Terug
Bovenaan