Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee ik zet de start/stop altijd af.Gebruik je star/stop actief?
Dit is de grootste reden van de hoge slijtage van de batterij.

De start/stop is natuurlijk wel iets slimmer dan datNee ik zet de start/stop altijd af.
Zie ook niet in waarom.
Slecht voor de starter en batterij, u olie komt niet zo snel op bedrijfstemperatuur.
Als u olie dan op bedrijfstemparatuur is en heet dan word u motor en olie niet gekoeld iedere keer je met u start/stop stilstaat
Vorig model civic had trouwens geen start/stop.
Onze wagens nu zijn 6 en voorlopig zit er nog de eerste batterij in

Tghoh voor een batterij van vier jaar vind ik dat toch al wel snel.Een oudere batterij die slechts één keer per maand wordt opgeladen (als ze daar al toe komt, afhankelijk van de duur van de rit) en dan ben je verbaasd dat die plat gaat en ligt het zogezegd aan de auto?
De gemiddelde leeftijd van een autobatterij is toch altijd al rond de 6 jaar geweest. Als je geluk had ging die langer mee, soms heel wat langer. Maar als je pech had kon dat ook wel een stuk minder lang zijn.Ik gebruik nooit start/stop das nest.
4a5j amai das ook niet lang meer, vroeger deed je daar toch heel lang mee.
Je hebt effectief elektrisch aangedreven oliepompjes, en je hebt ook het effect van thermosiphon.Dus als u motor niet draait dan blijft u olie en water ook rondgaan in u motor?? Knap
De 0w20 olie heeft de reden dat deze idd snel op bedrijfstemperatuir komt.
Maar een motor/turbo en onderdelen binnenin koelen niet alleen door u waterkoelvloeistof af maar ook door je olie.
Olie neemt de warmte op v de onderdelen die dan snel afgevoerd word door diezelfde olie en oliekoeling
Dus zolang ik rij en stilsta wil ik zoveel mogelijk afkoeling doordat de motor gewoon draait
Nu noem je wel allemaal Franse wagens héDe gemiddelde leeftijd van een autobatterij is toch altijd al rond de 6 jaar geweest. Als je geluk had ging die langer mee, soms heel wat langer. Maar als je pech had kon dat ook wel een stuk minder lang zijn.
Bij mijn Citroën Saxo van 1998 (gekocht in 2003), is de accu vervangen bij aankoop in 2003 en nog eens in 2007 denk ik.
Mijn Citroën C4 van 2007 (gekocht in 2010) had in 2017 toen ik hem inruilde voor mijn huidige auto nog altijd zijn eerste accu denk ik.
Mijn Renault Megane van 2017 (nieuw gekocht) heeft momenteel nog altijd zijn eerste accu en ik gebruik mijn start stop bijna altijd.
Inderdaad, dat zijn toevallig mijn 3 laatste auto's.Nu noem je wel allemaal Franse wagens hé
Wie denk jij dat het beter zal weten? De honderden ingenieurs bij de autofabrikanten, of enkele random posters met "levenservaring" hier ;-)De start/stop is natuurlijk wel iets slimmer dan dat
Als uw motor te koud is dan gaat hij niet afslaan, en door de moderne bouw van de motoren komen deze heel snel op bedrijfstemperatuur.
Olie die gewoon op bedrijfstemperatuur is hoef je ook niet te koelen natuurlijk, en het is ook niet dat als uw motor niet draait er geen circulatie meer is want die is er wel nog.
En als de olie moet gekoeld worden zal de motor ook niet afslaan.
Obviously de posters hier!Wie denk jij dat het beter zal weten? De honderden ingenieurs bij de autofabrikanten, of enkele random posters met "levenservaring" hier ;-)

Lees die regel nu nog eensLos van hoe slim start/stop ook mag zijn, het blijft natuurlijk eerder een gimmick om op papier die laatste gram CO2 uitstoot te besparen.
Op 4 jaar tijd heb ik minder dan 0,1 l/100 km verschil in verbruik tussen mét en zonder start-stop...
. Misschien valt de frank dan 
Ik begrijp het nietLees die regel nu nog eens. Misschien valt de frank dan
![]()

Hoe meet je dat? Verschillen van 0,1l en minder ga ik nooit van mijn leven kunnen opmerken. Daarvoor heb ik geen testcircuit tot mijn beschikking.Los van hoe slim start/stop ook mag zijn, het blijft natuurlijk eerder een gimmick om op papier die laatste gram CO2 uitstoot te besparen.
Op 4 jaar tijd heb ik minder dan 0,1 l/100 km verschil in verbruik tussen mét en zonder start-stop...
Uw verbruik per 100km ga je niet doen dalen door uw motor uit te zetten op de momenten dat je stil staat. Aangezien uw verbruik tijdens het effectief voortbewegen hetzelfde gaat blijven.Ik begrijp het niet![]()
Ik denk dat hij toch gewoon het verbruik per rit neemt nee? Heb die indruk toch.Uw verbruik per 100km ga je niet doen dalen door uw motor uit te zetten op de momenten dat je stil staat. Aangezien uw verbruik tijdens het effectief voortbewegen hetzelfde gaat blijven.
Ik betwijfel dat eigenlijk. Je zou een divide by 0 krijgen en die lijkt mij opgevangen door net die andere berekening (per uur ipv per kilometer).Ik denk dat hij toch gewoon het verbruik per rit neemt nee? Heb die indruk toch.
Als je gaat idlen gaat hij van l per 100 km naar l per hr, maar in het totaalplaatje gaat je l per 100 km toch stijgen door lang te idlen.