Welke wagen heb jij? Post your pics!

Geen mogelijkheid tot zelfstandige te worden in dienst van uw huidige werkgever? Dat geeft mogelijkheden op het gebied van wagens :p
En we gaan nog eens een rondje schijnzelfstandigheid promoten :p

50k over de bank willen gooien en ook zelf de benzine ophoesten voor 20k/ jaar, omdat uw car policy niet goed is. Wat is het toch fijn om rijk te zijn denk ik dan :p

@Musk ik ben alle scenarios aan het afwegen en een plan aan het bedenken om mijn vrouw te overtuigen 😂

Scenario 1: de autolijst van firma bevat een deftige wagen (genre iX3 of 530e). Case closed.
Scenario 2: de autolijst is ruk, geen wagen die aan mijn eisen voldoet. Drie mogelijke opties:
- 4 jaar met een wagen rijden tegen mijn goesting.
- Een goedkope firmawagen kiezen en zelf een leuke auto kopen om max 20k km per jaar mee te doen (de X3 m40i past in dit scenario)
- Firmawagen weigeren en een eigen familiewagen kopen om op te rijden (eerder een minder krachtige 5 touring dan)

Als ik de firmawagen weiger komt er ongeveer 500-600 EUR bij mijn netto maandloon schat ik.
Ik snap optie 2 en 3 niet zo goed? Die X3 kan toch evengoed dienst doen als enige familiewagen?

Ik snap optie 2 en 3 niet zo goed? Die X3 kan toch evengoed dienst doen als enige familiewagen?

Een X3 met leuke motor zou ik dan niet gebruiken voor woon/werk of werkverplaatsingen he.

En voor de goede orde ik hoop gewoon dat die car list in orde komt, of dat ik iets leuks uit de pool kan vissen.. dat blijft financieel het interessantste

Een X3 met leuke motor zou ik dan niet gebruiken voor woon/werk of werkverplaatsingen he.

En voor de goede orde ik hoop gewoon dat die car list in orde komt, of dat ik iets leuks uit de pool kan vissen.. dat blijft financieel het interessantste
Op zich valt dat allemaal wel mee hoor (als je geen 50k km per jaar doet). Je moét niet altijd volgas geven he :p.
Het zal nooit héél zuinig worden, maar bij normaal rijden valt dat allemaal wel mee hoor. Uiteindelijk betaal je sowieso biv, vb en verzekering (al kan dat laatste wel een kilometerverzekering zijn), dan kan je evengoed er wel veel km's mee doen?

Simulatie voor een omnium gaf 1500 eur per jaar, vond ik wel meevallen. Enkel de BIV van 2k is pijnlijk.

Nu doe ik 30k km per jaar maar zal stijgen denk ik, terug meer visites voor het werk doen…

@eniac hoeveel km had uw 440i? En hoeveel km plan je er jaarlijks mee te doen? X3 is qua formaat wel nodig, heb 3 kinderen 🙈

@eniac hoeveel km had uw 440i? En hoeveel km plan je er jaarlijks mee te doen? X3 is qua formaat wel nodig, heb 3 kinderen 🙈

66K, en denk dat het onder de 10K/jaar zal blijven. Moet wel zeggen dat ik niet had verwacht dat m'n vrouw er zo zot van zou zijn dus hij wordt wel vaker uitgehaald dan gedacht 😀

Zalig toch. Wat bij mij meespeelt is dat ik nu gewoon financiëel wel de ruimte heb, en dat het in de toekomst gewoon veel minder evident zal worden om met een zwaardere motor te rijden. Misschien moet ik mijn vrouw eens in contact brengen met uw vrouw :D

Zalig toch. Wat bij mij meespeelt is dat ik nu gewoon financiëel wel de ruimte heb, en dat het in de toekomst gewoon veel minder evident zal worden om met een zwaardere motor te rijden. Misschien moet ik mijn vrouw eens in contact brengen met uw vrouw :D
Of met de mijne. Wij gingen voor een T-roc zien maar ze stopte bij een GTI performance. De rest is vrij snel gegaan :D

Zalig toch. Wat bij mij meespeelt is dat ik nu gewoon financiëel wel de ruimte heb, en dat het in de toekomst gewoon veel minder evident zal worden om met een zwaardere motor te rijden.

Was voor mij exact de redenering om voor deze te gaan. Valt qua inschrijving en taksen ook nog mee.

Misschien moet ik mijn vrouw eens in contact brengen met uw vrouw :D

Mijn vrouw wist maar achteraf wat we precies gekocht hadden. Beste aanpak. 😅

Zaterdag testrit Z4 M40i om éxact die reden :P

Op zich valt dat allemaal wel mee hoor (als je geen 50k km per jaar doet). Je moét niet altijd volgas geven he :p.
Het zal nooit héél zuinig worden, maar bij normaal rijden valt dat allemaal wel mee hoor. Uiteindelijk betaal je sowieso biv, vb en verzekering (al kan dat laatste wel een kilometerverzekering zijn), dan kan je evengoed er wel veel km's mee doen?

Valt op zich wel mee ; maar eindelijk ook niet. Vorig jaar 15k km gereden. 13,1 gem verbruik /100km = 150 x 13,1 liter x 2,2€ = 4290 €
+ 1100€ taks
+ 1 x onderhoud per jaar
+banden.

Moet echt wel twee van de grootste flaters gebundeld zijn.
Een mat zwarte wagen en een SUV… Two wrongs don’t make a right…

Ik ga een open deur intrappen maar je gaat deze zeker parkeren op de oprit van uw zwart huis met zwarte aluminium ramen met zwart kraamwerk en met een zwarte keuken met een zwart werkblad?

Terug
Bovenaan