Welke wagen heb jij? Post your pics!

En opnieuw gespoten ? Dat valt nog mee dan. Bij mij zijn het de 2 achterste.
Heb al prijzen gehoord van 200 per band (bijgelast en gepoederlakt)
Opnieuw gespoten maar volgens mij spotrepair (uitgespoten) ik denk niet dat ze volledig opnieuw gepoedercoat zijn.. ik zie er allesinds niks meer van.

Opnieuw gespoten maar volgens mij spotrepair (uitgespoten) ik denk niet dat ze volledig opnieuw gepoedercoat zijn.. ik zie er allesinds niks meer van.
Goh , als er niets meer van te zien , ideaal dan zou ik zeggen. Maar in mijn geval denk ik dat ze wat meer werk gaan hebben.
1 velg is bijna voor de helft naar de botten. Serieus diep in de velg.
Hoe ze (de vriendin) dat voor mekaar gekregen heeft heb ik me al dikwijls afgevraagd.
Nu heb ik de reservesleutels verstopt. :biglaugh:

Opletten en vooral niet schrijven dat je kleine velgen triestig vindt... :unsure: Je moet al dankbaar zijn dat het geen wieldoppen zijn!

Opletten en vooral niet schrijven dat je kleine velgen triestig vindt... :unsure: Je moet al dankbaar zijn dat het geen wieldoppen zijn!

Wieldoppen? Wat is er mis met enkel de stalen velg :p.

Winter:
49099039478_a221154631_z.jpg

Summer:
28400649708_208daba5b0_z.jpg

Wieldoppen? Wat is er mis met enkel de stalen velg :p.

Winter:
49099039478_a221154631_z.jpg

Summer:
28400649708_208daba5b0_z.jpg
Dit vind ik altijd zo spijtig hé. Dan bol je 6 maanden per jaar rond met minder mooie velgen. Ik laat altijd enkel de banden verwisselen, hoewel ik deze winter ben blijven doorrijden met mijn gewone banden.

Dit vind ik altijd zo spijtig hé. Dan bol je 6 maanden per jaar rond met monder mooie velgen. Ik laat altijd enkel de banden verwisselen, hoewel ik deze winter ben blijven doorrijden met mijn gewone banden.
Ik vind z'n winterset knapper :unsure:

Elk jaar banden wisselen heb ik het niet op, is er dan niet meer kans op beschadiging ofzo? Mijn winterset zijn ook iets minder mooi maar liever 19" voor de winter dan 20" tbh.

Banden telkens laten wisselen heb je idd meer kans op schade + de band zal ook meer afzien van telkens er op te trekken.
Daarbij, in winterse omstandigheden ben je beter met smallere banden. Mijn 17" rijden ook malser dan mijn 19" dus in de wintermaanden rijd hij comfortabeler 😋

Ik vind z'n winterset knapper :unsure:

Elk jaar banden wisselen heb ik het niet op, is er dan niet meer kans op beschadiging ofzo? Mijn winterset zijn ook iets minder mooi maar liever 19" voor de winter dan 20" tbh.

Deze zomer rij ik daar ook op, aangezien de wagen einde lease was verleden Februari...
Wel verbazend dat het verbruik deze dagen op 4,1-4,3l/100km blijft hangen, zat altijd rond 5,3-5,5l op de 20" velgen (waren wel cast velgen, dus heel zwaar).

Een band bestaat uit meer dan rubber hé 😋
Maar if you say so, dat is toch wat ik altijd gehoord heb.
Het zou maar erg zijn dat die banden daar niet tegen kunnen, ze zien veel erger af tijdens het rijden. Al helemaal als je tegen een drempel aanrijdt.
Zoals Enira zegt, als die banden er niet meer tegenkunnen is het omdat ze al veel te verduurd zijn en je dus al lang nieuwe banden moest hebben.

Het zou maar erg zijn dat die banden daar niet tegen kunnen, ze zien veel erger af tijdens het rijden. Al helemaal als je tegen een drempel aanrijdt.
Zoals Enira zegt, als die banden er niet meer tegenkunnen is het omdat ze al veel te verduurd zijn en je dus al lang nieuwe banden moest hebben.
Dat is niet te vergelijken, het rijvlak is niet hetzelfde als de lip die op je velg getrokken zit. Na verloop van tijd gaat deze minder gaat afdichten door elke keer op en af de velg te trekken.
Maar goed, jullie keuze uiteraard. Het risico op schade aan de velg is ook groter door telkens te wisselen.

Dat is niet te vergelijken, het rijvlak is niet hetzelfde als de lip die op je velg getrokken zit. Na verloop van tijd gaat deze minder gaat afdichten door elke keer op en af de velg te trekken.
Dat wou ik net aangeven, dat deze verloop van tijd lang voorbij de geldige houdbaarheidsdatum van de band ligt.
Maar goed, jullie keuze uiteraard. Het risico op schade aan de velg is ook groter door telkens te wisselen.
Dit is zeker een geldige reden om voor aparte velgen te kiezen tussen winter en zomerbanden.

Sorry maar ik doe toch ook niet mee aan aparte velgen voor de winter en zomer... Zo altijd velgen wisselen is ook niet goed voor uw auto. Die bouten zien daar ook van af.

Ik heb gewoon een andere auto voor de winter en de zomer. Ik dacht dat iedereen hier dat wel had? Wat moeten we anders doen met al ons geld.

Terug
Bovenaan