Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik snap die haat jegens suv’s niet echt (*duikt weg voor Mac-bc*). Daar zitten mooie wagens tussen, net zoals er erg lelijke sedans of breaks of… rondrijden.

Een x3 of xc60, daar zeg ik niet neen tegen.

Ik snap die haat jegens suv’s niet echt (*duikt weg voor Mac-bc*). Daar zitten mooie wagens tussen, net zoals er erg lelijke sedans of breaks of… rondrijden.

Een x3 of xc60, daar zeg ik niet neen tegen.
Er zijn vooral eigenlijk altijd wel breaks beschikbaar die op alle vlakken betere auto's zijn. Maar inderdaad, bij PHEV en ev's speelt die kofferruimte wel mee...

Er zijn vooral eigenlijk altijd wel breaks beschikbaar die op alle vlakken betere auto's zijn. Maar inderdaad, bij PHEV en ev's speelt die kofferruimte wel mee...

Ik zou eerlijk gezegd niet goed weten waarin pakweg een 5 serie touring 'beter' is dan een X5 ? Laat staan op alle vlakken.

Hetgeen in mij zou opkomen is sportief rijgedrag? Maar dat lijken me geen van beiden sportieve wagens en eerder om gewoon gesapig rond te bollen?

Ik weet niet hoeveel liter de koffer van m'n 545 is maar het is echt wel mini tegenover de 4 grancoupe die ik ervoor had.

Maar ik neem het er gewoon bij, het blijft een zalige wagen.

We pleuren de GTI nu gewoon vol indien nodig met de zetels plat :unsure:

Ik zou eerlijk gezegd niet goed weten waarin pakweg een 5 serie touring 'beter' is dan een X5 ? Laat staan op alle vlakken.

Hetgeen in mij zou opkomen is sportief rijgedrag? Maar dat lijken me geen van beiden sportieve wagens en eerder om gewoon gesapig rond te bollen?
Een 5er zal echt wel een heel stuk scherper en dynamischer rijden.
Voor de rest zie ik buiten kofferruimte dan niet goed in waar een X5 dan beter in zou zijn.

5-serie rijdt wel echt dynamischer dan een X5. Ben met beide 45e's gaan testrijden. Ik zit niet graag in zo een schip.. voelt ook een pak trager aan (wat hij niet is)

Denk dat het neerkomt op persoonlijke voorkeur.. zoals zoveel :)

Ik kan iedereen die active steering aanraden, godmiljaar wat een zalige feature.

Ik zit niet graag in zo een schip.
Er is voor mijn part maar een schip in autoland.

Land%20Rover%20Range%20Rover%20Evoque%20Convertible%201.jpg

:unsure:

Voor de rest zie ik buiten kofferruimte dan niet goed in waar een X5 dan beter in zou zijn.

Zoals je zegt, ruimte. En zitpositie/overzicht. En voor mij persoonlijk is iets meer bodemvrijheid ook leuk.

Zullen zeker pro en contra zijn, naar persoonlijke voorkeur. Ik reageerde omdat een Touring 'op alle vlakken de betere keuze' toch wat kortzichtig is.

Ik ben ook niet alleen denk ik. Je ziet de X5 45 rondrijden alsof het een golf is.

5-serie rijdt wel echt dynamischer dan een X5. Ben met beide 45e's gaan testrijden. Ik zit niet graag in zo een schip.. voelt ook een pak trager aan (wat hij niet is)

Denk dat het neerkomt op persoonlijke voorkeur.. zoals zoveel :)

Ik kan iedereen die active steering aanraden, godmiljaar wat een zalige feature.

Dat dynamischer zal inderdaad op zich wel kloppen. Maar voor het gebruik van die wagen zou dat voor mij al een non issue zijn. Het is niet dat de X5 niet met een bochtje overweg kan he. Je moet al naar de gekke kant rijden om daar überhaupt veel van te merken toch?

Ik ben ook gaan testrijden met de X5 en buiten de prijs kon ik daar toch niet veel negatiefs over bedenken :p

Mijn wederhelft wou niet afstappen van elektrisch en dat is eigenlijk ook de enige reden waarom ik die niet gekocht heb.

Het blijft natuurlijk wel een 5serie, dus 'dynamisch' is dan ook maar een vrij hol woord imo. Tenzij je over de M5 spreekt, die rijdt echt enorm strak.

Qua looks geef ik de voorkeur aan SUV's. Bijvoorbeeld Range Rover, daar kunnen in mijn ogen weinig auto's aan tippen qua looks.
En ik zit ook gewoon graag hoog.
En misschien unpopular opinion, maar ik ben niet aan breaks. Enkel die van Audi zou ik nog durven kopen omdat die er in break versie echt wel goed uit zien, maar voor de rest enkel SUV's of sedans voor mij.

Mijn broer heeft toevallig zijn 540i Touring ingeruild voor een X5 45e en die 5er was wel effectief wat vlotter, strakker en dynamischer. Maar die X5 is ook nog énorm verrassend mbt hoe licht die kan voelen op een typisch weggetje in de Ardennen imo. Het verschil was dus niet super groot, maar wel degelijk merkbaar. Die 5 was ook nog steeds zijn favoriete wagen ooit.

IMG_20210424_155356.jpg

Toch content van m'n 5 touring.
BMW 540d ... ondertussen heb ik em 1,5 jaar. Een goede vriend van me, rijdt met een X54e (laatste generatie). Heb precies de indruk dat die toch kleiner van binnen is. Die X5 rijdt wel comfortabeler, em heeft ook geen run flats ... dat zal het verschil wel zijn. Qua weggedrag weinig op deze 5 aan te merken, terwijl ik hiervoor al 6 BMW's heb versleten. 't heeft niet het speelse karakter van een 1, maar da's ook niet de bedoeling van deze familiekar. ;)

Ferme krachtpatser, nice. Zo'n heel dikke diesels kom je tegenwoordig ook niet vaak meer tegen.

Qua vergelijk tussen de twee: X5 heeft blijkbaar (afgaande op de specificaties) grotere koffer, is wel iets korter.
In beide zal wel weinig te klagen zijn :)

Ferme krachtpatser, nice. Zo'n heel dikke diesels kom je tegenwoordig ook niet vaak meer tegen.

Qua vergelijk tussen de twee: X5 heeft blijkbaar (afgaande op de specificaties) grotere koffer, is wel iets korter.
In beide zal wel weinig te klagen zijn :)
Normaal zou het ruimtegevoel in de X5 wel groter moeten zijn, ondanks dat deze 2-tal cm korter is.
Omdat de stoelen meer in de hoogte zitten dan in de 5.

Maar misschien omdat je vooraan wat lager zit, zit je verder van het dashboard af dan in een SUV. Dat zou verklaren waarom je denkt minder ruimte te hebben.

Terug
Bovenaan