Welke wagen heb jij? Post your pics!

Maar een Lambo en Porsche zijn toch zo goed als van dezelfde fabrikant? Qua kwaliteit zou dit toch evenredig moeten zijn als ze dezelfde standards hebben?

Maat van mij, Jef Verlinden van Glashandel Wintermans nog gesproken op event KFC Nijlen. Gaat met de nieuwe ferrari rijden en hij geeft toe dat de kwaliteit (sinds hun 7jaren garantie programma) énorm verbeterd is. Maar nog altijd niet op niveau zoals Porsche + een olie wissel bij Ferrari (ken ik uit ervaring) is gewoon belachelijk duur..

Ik heb met mijn Turbo S voor een teambuilding iedereen (en dat is 15 keer) meer laten rijden en launch controle gedaan. Zo'n dinges moet je niet met een Lambo doen of met een Ferrari. Ja die Ferrari zal rapper mensen doen omdraaien en wauw zeggen maar ik ben écht dat type niet. Dan rij ik liever nog met Dom Toretto zijn RX-7 rond.
Gaat met de nieuwe ferrari rijden als in "testrijden", of "heeft er 1 gekocht"? :D Want het is wel altijd leuk als er iemand in de buurt een nieuwe ferrari koopt :D Momenteel vind ik elke ferrari wel heel geslaagd, SF90, F8, Roma, 296. Allemaal pareltjes imo.
Nu is de launch control bij Porsche ook wel vrij robust, en dat is de uitzondering in de industrie he. Maar puur naar interieurkwaliteit vind ik Ferrari niet meer onder doen. Zeer knappe interieurs de laatste tijd imo, in tegenstelling tot bvb McLaren die wel heel sportieve interieurs maken maar niet bepaald knap ofzo.

Lamborghini zit wel goed in kwaliteit. De nieuwe Huracan Evo heeft de nieuwe technieken mee met onder andere een versnellingsbak met dubbele koppeling. wat het allemaal weer wat smoother maakt... Vandaag komt trouwens de 2de facelift van de huracan op de markt.

ook de V10 is een feestje! en eerlijk klinkt mooier dan de V12 uit de aventador.

278470099_10227228272202932_6937599279457472335_n.jpg

278375102_10227228271762921_5766706677641581337_n.jpg
278427349_10227228271722920_5155831644048926825_n.jpg

Lamborghini zit wel goed in kwaliteit. De nieuwe Huracan Evo heeft de nieuwe technieken mee met onder andere een versnellingsbak met dubbele koppeling. wat het allemaal weer wat smoother maakt... Vandaag komt trouwens de 2de facelift van de huracan op de markt.

ook de V10 is een feestje! en eerlijk klinkt mooier dan de V12 uit de aventador.
De Huracan heeft altijd al een DCT gehad? Dat is niet dezelfde versnellingsbak als de PDK hoor :).
Het is ook niet altijd een goeie evolutie, kijk naar BMW die de DCT laat vallen voor een normale automaat...

De huracan heeft tot voor de evo altijd een enkele gehad. zelf een paar keer mogen met rijden... De PDK is een hele andere bak idd & beter dan dat ga je niet vinden. Mocht ik in de markt zijn voor een supercar.. Lambo it is, emotie is net dat beetje beter daarin dan in een saaie Porsche..

Zelf rij ik niet graag met de een ZF bak. maar dat is smaak ;)

Weer iets geleerd...

ik had echt het gevoel van een enkele de laatste keer :) Maar kijk!

Als ik fout ben geef ik dit graag toe ;)

Ben met de California Turbo toen gaan rijden want ik wilde en MOEST iets anders dan Porsche hebben. (wegens gezin moest het een vierzitter zijn en FF is géén optie). Offerte en al op zich goedgekeurd want lag onder die van de PTS. Afwerking was toen ook al "super" wat hier de meeste schrijven maar sorry dat is echt niet.

Schiet me niet af op deze reactie mensen, maar er is een verschil dat reviewers schrijven of mensen die effectief het écht hebben en qua ingesteldheid ook een bepaald niveau willen hebben. Als je met een wagen van 200k gaat rijden en je trekt paar goed door en je vrouw, die wel wat gewoon is, vlakaf zegt van stop gewoon-dat zegt genoeg. Het touchscreen dat na af en toe zijn eigen goesting kreeg en erna zwart werd. Je wagen die naar verbrande teer riekt na een launch-controle doen of gewoonweg sportief rijden. Dit zijn geen normale zaken. Zeker als je hem binnenbrengt en dat de autoverkoper zegt van, ja kan zijn dat hij binnen moet voor reparatie.. (1000km had die wagen gereden).

De Roma ben ik mogen inzitten en néén mensen dat ziet er allemaal subliem uit maar spreek na 1000km nog is over dat interieur en dan begin je al wat zaken op te merken hoor. Zo'n Porsche mag allemaal saaier zijn maar qua afwerking ligt het gewoon hoger, en dit komt van iemand die echt zweerde om op een ander merk te kruipen en met ze allemaal is gaan rijden om aan te schaffen. Voor dat geld wil ik een wagen die ik zot kan rijden en niet bang dat de ruitenwissers wegvliegen.

Laatst bewerkt:
Dat is Portofino (heeft die nu niet andere voorlichten normaal? een of andere speciale versie?)?
Ik blijf dat toch altijd knappere auto's vinden dan pakweg de Porsches en Lamborghini's. Bij Porsche is dat logisch om dat die veel subtieler zijn (het verschil tussen een carrera en een turbo S zie je amper, maar de prijs is wel x3), maar Lamborghini maakt nog altijd boy-racer auto's imo.

edit: aha oké, California :D

Nu, ik moet toegeven dat ik van Ferrari enkel nog maar heel nieuwe wagens, of net heel oude wagens gezien heb (die ofwel héél goed bewaard zijn, of al gerestaureerd). Maar gewoon een vaak gebruikte daily driver, kom je daar amper van tegen he...

Laatst bewerkt:
Dat is Portofino (heeft die nu niet andere voorlichten normaal? een of andere speciale versie?)?
Ik blijf dat toch altijd knappere auto's vinden dan pakweg de Porsches en Lamborghini's. Bij Porsche is dat logisch om dat die veel subtieler zijn (het verschil tussen een carrera en een turbo S zie je amper, maar de prijs is wel x3), maar Lamborghini maakt nog altijd boy-racer auto's imo.
California T was dit.

Ja ik geef toe dat een Ferrari, Lambo wel qua looks er specialer durven uit te zien maar zijn ze het waard imo? Neen.. Als ik morgen ongelimiteerd geld had dan zou ik ook een Ferrari, Lambo en een Porsche kopen. Dan kan de ene bij de dealer binnen staan, de andere kan ik rijden, en als die de garage binnenmoet, dan kan ik nog altijd de Porsche gebruiken voor rond te rijden, maar dat is momenteel niet het geval.

Ik durf met de PTS naar een klant gaan zonder dat die direct al ogen staat te trekken als daar zo'n Scuderia in knal rood met strepen staat. Met de PTS rijd ik gewoon de parking in, lift systeem hoppa, en we zijn vertrokken.

Voor mij is echt het totale plaatje belangrijk.
Snelheid
duurzaamheid
prijs/kwaliteit
Looks

Voor mij doet de PTS aan bovenstaande alles. Een Ferrari en Lambo niet. Hoe kom ik eraan? Ervaring en rijden, en vriendenclub. 9/10 van die mensen kwamen eerst met een Range Rover toen ik met de eerste Cayenne rond reed en het was allemaal van ja Range beter en dit en zo. Wie kon ze allemaal bij de Peeters ophalen? Ikke he.. Nu rijden ze allemaal met een Cayenne of een X5 rond. Zelfde geldt ook met sportwagens. Ik met mijn 997 turbo en het was allemaal maar saaikes zeiden ze. Het moest meer passie hebben.. Dus ze kochten een F430 of Vantage of Gallardo. Daar stonden ze dan 3 keer op een jaar bij FMA, of bij Michiels Antwerp voor hun herstellingen.. Nu rijden ze allemaal braaf rond in hun 991 of 992 carrera.

Soort volk doet echt heel wat hoor. Tegenwoordig zit den helft in Knokke om erbij te horen, terwijl de echte weten dat het daar ook vergaande glorie is en zitten de meeste in Nieuwpoort of ergens anders. Zelfde qua Marbella. Ik wilde ook eerst een villa in Marbella want allemaal geweldig maar t'is erbuiten geworden hoor :D Gaat erom, dat zo'n Ferrari of Lambo wel echt graaf is en het knalt en vlamt maar heb je voor uw centen gewerkt, en weet je dat elke knal geld waard is, dan let je echt op details. Ga je dit echt doen dan zijn de bovenste echt niet de optie maar eerder voor af en toe te rijden. Is mijn mening he;)

Trouwens er is een verschil tussen een Carrera en Turbo hoor. Dat zie je wel. Maar tussen een S, 4S, GTS, enzovoort en lalala, dat weer niet.

Laatst bewerkt:
Ferrari is niet echt mijn merk...

Een porsche GT3 of huracan zijn mijn droom wagens. zal er wss nooit eentje kunnen kopen maar dromen erover wel :D

247701082_10226312927359883_8706149345420645222_n.jpg

248362649_10226312922879771_9191437312199464177_n.jpg
249349856_10226312920639715_4990792874712269878_n.jpg
248951592_10226312927079876_258811126910100228_n.jpg

247655561_10226312928599914_1974013646007156084_n.jpg

248359698_10226312928359908_4667071072361650810_n.jpg

PS: foto's zijn eigen werk ;)

Even een moment stilte graag. Het moment dat er al even zat aan te komen is gisteravond gekomen. DE Astra, de allereerste wagen die ooit in de allereerste incarnatie van deze thread in 2004 in de openingspost werd geplaatst, is gisteren heengegaan. Hieronder zijn laatste foto die deze thread ooit zal verrijken.

Bloemen noch kransen.

9MAMlrQ.jpg

Nee serieus, op Autoscout gezet gisteren en anderhalf uur later vertrok em al 😀
Prachtige wagen. Ik reed regelmatig met die van mijn ouders, een model uit 1999 dacht ik. Vorige zomer helaas de geest gegeven net toen ik hem ging overkopen. Nu rijd ik met een Corsa uit 2009.

Prachtige wagen. Ik reed regelmatig met die van mijn ouders, een model uit 1999 dacht ik. Vorige zomer helaas de geest gegeven net toen ik hem ging overkopen. Nu rijd ik met een Corsa uit 2009.

Het is wel een topper geweest, nauwelijks problemen mee gehad in al die jaren. Goedkoop in aankoop, running costs en dus bijna geen problemen, dat is een zeer goedkope auto geweest :)

Geen Ferrari dus :D
Hoeveel km's had hij gebold?

130K, dus niet heel veel voor een wagen van 20 jaar :) . Tot 2007 was dat nog wel iets van een 12-13K/jaar want enige en primaire wagen, maar sinds de komst van bedrijfswagens in 2007 werd het de tweede wagen die 5K of minder per jaar nog deed.

130K, dus niet heel veel voor een wagen van 20 jaar :) . Tot 2007 was dat nog wel iets van een 12-13K/jaar want enige en primaire wagen, maar sinds de komst van bedrijfswagens in 2007 werd het de tweede wagen die 5K of minder per jaar nog deed.
Maar de 440i gaat daar vlot boven gaan ze :D

Terug
Bovenaan