Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik laat de mensen wel graag raden. Je ziet de vraag dan zo op het puntje van hun tong liggen. Zou het dit? Zou het dat? Ik laat ze dan wat sudderen. Maar als ze het recht toe vragen, dan zeg ik het wel gewoon.

Wat wel minder leuk is, gestopt worden door de flikken enkel en alleen vanwege de auto waarmee je rijdt. Overlaatst in Houthalen-Helchteren... ik was op weg van Center Parcs in Peer met mijn familie naar de kerstmarkt in Hasselt, mooi langs een provincieweg aan 70 km/u. Plots een combi met zwaailichten achter me. Ik ga een beetje aan de kant om hem te laten passeren. Hij blijft mooi achter me rijden en steekt na een tijdje ook nog eens de sirenes aan. Ok, het was mij dat ze moesten hebben. "Uw wagen staat ingeschreven in O-VL, wat doet u hier?" Ook nog papieren mogen afgeven, moeten blazen en de kofferbak moeten openen. Ze hebben me uiteindelijk laten gaan. Gelukkig hebben ze niet gezien dat het kinderstoeltje van mijn dochter niet reglementair was. 😅
sidenote: ik zou mij veel meer zorgen maken over een kinderstoeltje dat niet reglementair is, naar veiligheid van mijn kinderen toe...

Ik had dit ook helaas.. Mijne buurman zei in het begin al lachend "knappe volkswagen" maar toch op zo'n toontje om je wat de grond in te boren. Dat is toch al snel bijgedraaid als hij ziet welke uren dat ik draai tegenover de rest. 5u op, en 2230 of 23u soms pas thuis - en in het weekend dan praktisch heel de zaterdag in de tuin werken van morgens tot s' avonds om dan zondag als een lijk in de wagen te stappen om koffiekoeke te halen.

Ben ik de enige die zich geen reet aantrekt van wat de buren zeggen? Toffe buren maak ik wel automatisch contact mee en de rest kan mijn kloten kussen. Over mijn wagen heb ik één buur gehad die vroeg welke motorisatie dat was enzovoort. Maar zelfs al zou er achterklap zijn, ik zou niet eens kunnen beginnen met moeite te doen om het te achterhalen of me er bezig mee te houden.

Ik begeef me niet in die leefwereld, dat is gewoon een garantie op toxisch gezwets.

Ben ik de enige die zich geen reet aantrekt van wat de buren zeggen? Toffe buren maak ik wel automatisch contact mee en de rest kan mijn kloten kussen. Over mijn wagen heb ik één buur gehad die vroeg welke motorisatie dat was enzovoort. Maar zelfs al zou er achterklap zijn, ik zou niet eens kunnen beginnen met moeite te doen om het te achterhalen of me er bezig mee te houden.

Ik begeef me niet in die leefwereld, dat is gewoon een garantie op toxisch gezwets.
De buren maken mij niks uit. De ene zal het wel tof vinden, de andere niet. Couldn't care less.
Maar zo achterklap in familie etc (zie je ook vaak), dat vind ik wel erg.

Op zich trek ik mij er niets van aan, vind het gewoon jammer dat men er zich met bezig houdt en voordat je het weet slechte praat begint te verkopen. Mensen houden hoe dan ook van roddels..

Ik zou het jammer vinden als ze het zeggen, "ja dieje heeft et allemaal gekregen" terwijl ik genoeg risico's neem/ heb genomen op werk en hard genoeg werk om te bereiken waar ik ben.

Ik trekt het mij niet aan (ik denk de rest ook niet). Ik vind het gewoon straf dat er toch wel wat mensen zijn die daar effectief mee bezig houden.

Op zich trek ik mij er niets van aan, vind het gewoon jammer dat men er zich met bezig houdt en voordat je het weet slechte praat begint te verkopen. Mensen houden hoe dan ook van roddels..

Ik zou het jammer vinden als ze het zeggen, "ja dieje heeft et allemaal gekregen" terwijl ik genoeg risico's neem/ heb genomen op werk en hard genoeg werk om te bereiken waar ik ben.
Hahaha, wacht tot je effectief een som krijgt, en je een mooi huis bouwt... :D Ik hoor dat hier nog constant, terwijl ons kapitaal ondertussen veel meer is dan de som die we gekregen hebben...

Hahaha, wacht tot je effectief een som krijgt, en je een mooi huis bouwt... :D Ik hoor dat hier nog constant, terwijl ons kapitaal ondertussen veel meer is dan de som die we gekregen hebben...
zen ni mee?

Ben al ouder dan de meeste hier waarschijnlijk en huis is al gebouwd en al ?

zen ni mee?

Ben al ouder dan de meeste hier waarschijnlijk en huis is al gebouwd en al ?
Ahja, wij hebben dus een vrij grote nieuwbouw kunnen zetten, omdat we al een serieuze som hadden meegekregen. Maar bij alles duur dat wij nu kopen komt nog steeds de reactie "ahja, maar gij krijgt alles"...

Ahja, wij hebben dus een vrij grote nieuwbouw kunnen zetten, omdat we al een serieuze som hadden meegekregen. Maar bij alles duur dat wij nu kopen komt nog steeds de reactie "ahja, maar gij krijgt alles"...
Als ge geen huis af te betalen hebt is het leven ook écht wel een pakske gemakkelijker hé 😆

Een aflossing van 1500-2000 is tegenwoordig zowat de norm voor een kleine gezinswoning. Als je dat niet moet neerleggen maandelijks kan je je gewoon àlles permitteren he

Aah je bedoel de ouders die hun kinderen een sommetje meegeven om hen te helpen. imo totaal niets mis mee - ik zal dit sowieso later met die van mij ook doen als ze dat wenst.

Dat was het probleem helaas bij mij. Ik wilde dit niet en ben toch in staat geweest om met mijn vrouw een huis te kopen van +- 275m² (nieuwbouw). MAAR uiteraard denken ze dat dit ook allemaal gekregen is terwijl het niet is.

Als ge geen huis af te betalen hebt is het leven ook écht wel een pakske gemakkelijker hé 😆

Een aflossing van 1500-2000 is tegenwoordig zowat de norm voor een kleine gezinswoning. Als je dat niet moet neerleggen maandelijks kan je je gewoon àlles permitteren he
Wij betalen nog altijd 1350€ af hoor. Het verschil is eerder dat het geen kleine gezinswoning is...
Maar zelfs dan nog, er is (buiten hier op het forum :p) bijna niemand die mijn loon weet, dan moet er sowieso al geen commentaar komen op zo'n dingen...

dikke 1,8k inderdaad, doe daar de créche bij, de wagen bij, en andere kosten bij en je bent bijna 3kwijt aan onkosten elke maand.

sidenote: ik zou mij veel meer zorgen maken over een kinderstoeltje dat niet reglementair is, naar veiligheid van mijn kinderen toe...

Tot aan 135 cm moet je in een verhoogde kinderstoel zitten als ik me niet vergis. Ik denk dat mijn dochter 133 cm is nu. Ze zit op een verhoogd kussen in de kuipzetels achteraan van de E-tron GT, die met alle mogelijke veiligheidssystemen is uitgerust. Niet reglementair dus, maar qua veiligheid maak ik me geen zorgen. Mijn dochter is 10x veiliger dan ik ooit geweest ben. We hebben het stoeltje van mijn dochter verwijderd omdat mijn zoontje al in een grote autostoel zit en er met twee autostoelen achteraan geen plaats is voor mijn schoonmoeder, die bij ons inwoont, om comfortabel en veilig te zitten.

Buren kunnen mij niets schelen in de overweging van welke wagen ik zou aankopen, maar klanten wel.
Ik weet echt niet of ik met een Taycan zou willen aankomen bij een klant. Ik heb bvb. al klanten in de zorgsector gehad, samenwerken met personeel dat echt niet veel verdiend (en da's godgeklaagd want ik heb zoveel respect voor de effort die die mensen in hun werk steken), en ik weet echt niet of ik daar met zo'n wagens wil aankomen.

Ik ben de enige van mijn vriendenkring die van thuis niets heeft meegekregen, maar dat deert mij ook niets. Maar er zijn wel genoeg andere mensen die altijd de rekening van anderen maken natuurlijk.

Als ik hetzelfde zetje had gekregen... dat had heel mooi geweest en dat had mijn leven een pak gemakkelijker gemaakt, maar ik zou het niemand anders misgunnen. Integendeel zelfs, net omdat ik weet hoe moeilijk het is om zonder steun iets te kopen vind ik dat heel leuk voor mijn vrienden dat ze die hindernis hebben kunnen bypassen.

Het is ontzettend nutteloos en mentaal belastend om constant naar anderen te kijken, hun rekening te maken en daardoor vaak ontevreden te zijn over je eigen situatie. Ik zou mezelf echt een loser vinden indien ik mezelf slechter zou voelen omdat anderen wat chance hebben gehad op een bepaald vlak terwijl ik zelf het geluk heb om over vanalle luxes te kunnen beschikken: een goede job, een eigen eigendom, een leuke wagen en een goede gezondheid.

Dat terzijde, @eniac : In een Taycan aankomen of een andere auto uit diezelfde prijsklasse maakt echt niet veel uit imo. Alle auto's uit dat segment zien er uit alsof ze een half appartement kosten. Ik weet nog iemand die tegen me zei: "Ja zo in een BMW aankomen bij de mensen thuis, dat is soms toch wel wat 'erover' als ge slecht nieuws komt meedelen." ... Om vervolgens de dikste Touareg te bestellen die ik ooit al heb gezien. Het is natuurlijk nog iets anders om in een fleurig sportwagentje aan te komen en uit te stappen met uw rijkeventensjaalke gelijk een dartele dandy. Uiteindelijk is de stempel en indruk die ge achterlaat vooral te danken aan hoe ge zelf omgaat met mensen. Ik heb al contact gehad met buren van Kanye West die mij met meer waardigheid hebben behandeld dan verschillende (semi-)tokkies met schijtbakken. :unsure:

Dat terzijde, @eniac : In een Taycan aankomen of een andere auto uit diezelfde prijsklasse maakt echt niet veel uit imo. Alle auto's uit dat segment zien er uit alsof ze een half appartement kosten.

Sommige wagens of merkbadges verstoppen dat toch beter hoor. Een A6 zonder badges kan 50K kosten (een 35 TDI met weinig opties bvb) maar evengoed 90K (een dik uitgeruste 55 TFSIe). Dan is de teneur vaak "amai mooie wagen" maar dat steekt de ogen toch niet echt uit.
Maar een Porsche, dat is toch nog iets anders. Dat bekijken mensen toch direct anders dan een Audi badge.

En ja, ik vind dat ook jammer.

Sommige wagens of merkbadges verstoppen dat toch beter hoor. Een A6 zonder badges kan 50K kosten (een 35 TDI met weinig opties bvb) maar evengoed 90K (een dik uitgeruste 55 TFSIe). Dan is de teneur vaak "amai mooie wagen" maar dat steekt de ogen toch niet echt uit.
Maar een Porsche, dat is toch nog iets anders. Dat bekijken mensen toch direct anders dan een Audi badge.

En ja, ik vind dat ook jammer.
Ik weet wel wat je bedoelt, maar ik denk ook wel dat ik een A6 van 90k vanop een kilometer afstand spot in de zee van grijze A6'en die ik doorgaans tegenkom. :unsure:

Zouden het echt véél mensen zijn die oprecht afknappen? Ongetwijfeld zijn er wel wat zure mensen aanwezig in de maatschappij natuurlijk, maar ik geloof wel rotsvast in het feit dat je kan bewijzen waarom je zoiets verdient. En de mensen die dat niet inzien zullen altijd wel iets vinden om op te vitten.

Maar goed, ieder zijn aanpak natuurlijk. Ik ga me in dit korte leven in ieder geval zo minimaal mogelijk aanpassen aan anderen op dat vlak. Ik werk voor mijn pleziertjes en ik probeer zo goed mogelijk om attent te zijn voor mijn medemens tegelijk. Als iemand dan nog steeds een negatieve impact ervaart vanwege het feit dat ik uit een iets duurdere wagen stap... Dat is niet mijn probleem dan, durf ik zeggen. Maar dat ligt iets anders als jij aanvoelt dat het een commerciële impact zou hebben voor jou persoonlijk natuurlijk.

Die Audi Etron is prachtig, zou deze altijd verkiezen boven een Taycan.
At Ikbenben idd waarom zou een boxster minder zijn, heel leuke auto.

Buren kunnen mij niets schelen in de overweging van welke wagen ik zou aankopen, maar klanten wel.
Ik weet echt niet of ik met een Taycan zou willen aankomen bij een klant. Ik heb bvb. al klanten in de zorgsector gehad, samenwerken met personeel dat echt niet veel verdiend (en da's godgeklaagd want ik heb zoveel respect voor de effort die die mensen in hun werk steken), en ik weet echt niet of ik daar met zo'n wagens wil aankomen.
Mij maakt dat op zich weinig uit. Na de eerste gesprekken is al snel duidelijk hoeveel geld (besparing) ik
de klant kan opleveren op jaarbasis, het zal hun dan worst wezen met welke wagen ik rondbol :p

Niet dat een BMW 5 speciaal is ofzo, maar in zomermodus ziet hij er wel wat blitser uit dan de gemiddelde firmawagen.

Terug
Bovenaan