Welke wagen heb jij? Post your pics!

Sommige wagens of merkbadges verstoppen dat toch beter hoor. Een A6 zonder badges kan 50K kosten (een 35 TDI met weinig opties bvb) maar evengoed 90K (een dik uitgeruste 55 TFSIe). Dan is de teneur vaak "amai mooie wagen" maar dat steekt de ogen toch niet echt uit.
Maar een Porsche, dat is toch nog iets anders. Dat bekijken mensen toch direct anders dan een Audi badge.

En ja, ik vind dat ook jammer.
Had op mijn X5M eens zo'n 20d badge geplakt toen ik in Knokke (ja moest er zijn helaas anders heb ik dare in die fils a papa plek niks te zoeken) was. Daar zaten de mensen ook niet happy op te kijken:evil:

Beter benijd dat beklaagd zei ons bomma vroeger altijd.

Ik reed op mijn 25 ook met een nieuwe A4 Avant rond van iets meer dan 40k, kado’tje van de ouders. Hoeveel mensen dat groen zagen van jaloezie.

Nu, 11jaar later rij ik nog altijd met dezelfde wagen rond.

Leef en laat leven zou ik zeggen.

Wat minder fancy dan een E-tron GT of Porsche ;)

IMG-2466.jpg

757-E0-EFB-A411-4397-A6-A8-764-B39-E8-E414.jpg

Al die mooie wagens staan ingeschreven op de zaak, vermoed ik? Zou ook wel graag zelf een "leuke" gezinswagen kopen maar als particulier is dat toch echt kapitaalsvernietiging vrees ik.

Al die mooie wagens staan ingeschreven op de zaak, vermoed ik? Zou ook wel graag zelf een "leuke" gezinswagen kopen maar als particulier is dat toch echt kapitaalsvernietiging vrees ik.
Of ze nu ingeschreven staan op de zaak of niet, doet eigenlijk niet terzake (in het geval van zelfstandigen) omdat ze er uiteindelijk sowieso zelf voor betalen he :p Maar het zijn inderdaad kostellijke wagens...

En ik vermoed dat die Turbo S nu niet als bedrijfswagen ingeschreven is :p

Een particulier kan die BTW nooit aftrekken hé.

Een vennootschap ook maar 50%, en je zit met VAA. Naarmate het VAA in de toekomst verhoogr zal het gat tussen particuliere en professionele aankoop verkleinen, en in bepaalde gevallen is dat vandaag al interessanter privé.

Een particulier kan die BTW nooit aftrekken hé.

In elk geval had ik ooit gehoord dat zulke wagens zelden echt aangekocht worden.
Om een voorbeeldje te geven:
Porsche 992 Turbo S:
Vanafprijs: 234000€
BTW: 40611€ => 50% aftrekbaar aan 20% vennootschapsbelasting bespaart u 4061€
VAA: 36000€/jaar...

Dus nee, niet al die auto's zijn via een vennootschap gekocht ;)

Met andere woorden je moet toch echt stinkend rijk zijn om met een 992 te rijden 😭

Blijft me dan toch verbazen hoe veel volk zich gemakkelijk een wagen van 100k aanschaft.

Buren kunnen mij niets schelen in de overweging van welke wagen ik zou aankopen, maar klanten wel.
Ik weet echt niet of ik met een Taycan zou willen aankomen bij een klant. Ik heb bvb. al klanten in de zorgsector gehad, samenwerken met personeel dat echt niet veel verdiend (en da's godgeklaagd want ik heb zoveel respect voor de effort die die mensen in hun werk steken), en ik weet echt niet of ik daar met zo'n wagens wil aankomen.
Die zijn dat wel gewoon van de dokters met een dikke bak. De artsenparking in az Nikolaas bijvoorbeeld.

Om een voorbeeldje te geven:
Porsche 992 Turbo S:
Vanafprijs: 234000€
BTW: 40611€ => 50% aftrekbaar aan 20% vennootschapsbelasting bespaart u 4061€
VAA: 36000€/jaar...

Dus nee, niet al die auto's zijn via een vennootschap gekocht ;)
privé kopen zo'n zaken.

Terug
Bovenaan