Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik kan me vergissen maar is dat begin niet aan 60 en daarna richting 100? :p Die dag was er ook weinig volk, wel veel moto’s(racers) tegengekomen die aan het knallen waren.
Inderdaad, vooral het stuk waar je 100 mag voelt teveel aan als autostrade en dus helemaal niet spannend aan 100km/u.
Bij de overnachting int zwarte woud zei de hoteleigenares ook wel dat er veel doden vallen. :/ Als er een helicopter over vliegt, weet je genoeg..
Jammere zaak. Er is ergens een heel bekende bocht waar ze ook altijd elkaar staan te filmen. Daar loopt het ook dikwijls fout.

Ja kweeni, maar ik vond het zwarte woud echt magisch. Is me toch bijgebleven.
Absoluut, het zwarte woud is meer dan enkel de B500. Prachtig rijden daar. Via de Vogezen (grens oversteken in Strassbourg) naar daar rijden is zeker een aanrader. Eventueel een stuk Luxemburg binnendoor ipv autostrade. Ook de moeite.

De Eifel rond de Nordschleife is ook leuk om te rijden. Maar zal je waarschijnlijk al wel kennen.

Ik ben daar in 2020 ook geweest op gezinsvakantie en ik had toen zoiets van "ja, die B500 daar moet ik eens voor terugkomen met de moto".
Dus ik het jaar nadien op een 4 daagse mototrip Vogezen en Zwarte woud. Ik had toen al gelezen dat ze op die B500 dus zeer regelmatig staan te flitsen. Dus ik begin aan die B500 en had voorgenomen om me aan de snelheid te houden of slechts een fractie sneller. Maar ja, deze weg is zo breed en met goede asfalt en lange bochten dat het aan de wettelijke snelheid echt saai is. Dus kon me niet inhouden en ben er toch doorgevlamd. Sommige stukken echt wreed hard en zou eigenlijk nog sneller gekund hebben maar dat zou echt crimineel onverantwoord zijn. Denk isle of man TT stijl. Maar dan zou de weg afgesloten moeten zijn, want als er dan een auto of fietser of .... één of ander raar maneuver doet dan kan je het nooit meer ontwijken. Al een geluk dus niet geflitst. En had wel het geluk dat het zeer rustig was die dag. Amper wagens of ander verkeer.
Mijn conclusie was achteraf dus dat die B500 de "saaiste" weg was en al de andere wegen veel leuker.
Net omdat je daar echt heel hoge snelheid kan halen voor het pas wat spannend wordt.
Exact diezelfde ingesteldheid. Nu, ik ben er ondertussen een keer of 5 geweest. 1 keer IOM stijl. Pittig, onverantwoord, maar onvergetelijk.
In het algemeen zijn de wegen in de Dolomieten me het best bevallen. Degelijk wegdek, goede zichtbaarheid, goede mix tussen snelle brede banen en strakker technische stukjes.

Toch terug naar het Boxster platform?
Ja,
Na het vervangen van de turbo, bleef ik toch het gevoel hebben dat de 911 verdacht veel olie verbruikt.
Uiteindelijk op anderhalf jaar tijd 3x de achterbank gebruikt. Dus daarvoor moest het ook niet.

En dan een prijs gekregen waardoor ik gratis met de 911 heb gereden, en de Spyder RS ook aan een zeer goeie prijs kunnen kopen. Alleen zuur van de BIV, maarja, dat weet je op voorhand :D

Proficiat ! Heel mooie wagen. Lang achter gezocht?
Kan zeker mee op het lijstje van knappe wagens hier op het forum.
Niet meer getwijfeld voor een GT3 bv?
Heb zelf eens 2 dagen met een Cayman GT4 kunnen rijden en dat was al genieten, laat staan dergelijke RS. Hier zal het niet voor direct zijn, tegen dat het zover is zullen de belastingen wss onbetaalbaar gemaakt zijn ...

Proficiat ! Heel mooie wagen. Lang achter gezocht?
Kan zeker mee op het lijstje van knappe wagens hier op het forum.
Niet meer getwijfeld voor een GT3 bv?
Heb zelf eens 2 dagen met een Cayman GT4 kunnen rijden en dat was al genieten, laat staan dergelijke RS. Hier zal het niet voor direct zijn, tegen dat het zover is zullen de belastingen wss onbetaalbaar gemaakt zijn ...
Lang aan het rondkijken (ze zijn al een tijdje serieus aan het zakken in prijs).
En aangezien ze niet verkocht geraken, goed kunnen onderhandelen en uiteindelijk krijg ik hem aan de laagste prijs in Europa momenteel.

Voor een GT3, dan zou ik al voor de 992.2 GT3 gaan, en die is een pak te duur. Anders zie ik persoonlijk geen meerwaarde in GT3 tov Spyder RS/GT4RS. Neem nu als voorbeeld de nieuwe GT3 cabrio, Die heeft ook maar 2 plekken, geen koffer achteraan, een minder goeie engine-layout, dezelfde motor, weegt meer, ... Maar kost het dubbel van de Spyder RS.
In essentie betaal je dus 140k€ voor een manuele versnellingsbak en een elektronisch dak.

Lang aan het rondkijken (ze zijn al een tijdje serieus aan het zakken in prijs).
En aangezien ze niet verkocht geraken, goed kunnen onderhandelen en uiteindelijk krijg ik hem aan de laagste prijs in Europa momenteel.

Voor een GT3, dan zou ik al voor de 992.2 GT3 gaan, en die is een pak te duur. Anders zie ik persoonlijk geen meerwaarde in GT3 tov Spyder RS/GT4RS. Neem nu als voorbeeld de nieuwe GT3 cabrio, Die heeft ook maar 2 plekken, geen koffer achteraan, een minder goeie engine-layout, dezelfde motor, weegt meer, ... Maar kost het dubbel van de Spyder RS.
In essentie betaal je dus 140k€ voor een manuele versnellingsbak en een elektronisch dak.

Ouch.

Hou je dan een specifieke site in het oog om de prijsevolutie te checken of eerder manueel filters op Mobile / Autoscout ?

Hou je dan een specifieke site in het oog om de prijsevolutie te checken of eerder manueel filters op Mobile / Autoscout ?
Je kan bepaalde filters opslaan en die dan in het oog houden he.
Er hebben bvb maandenlang 250 Spyder RS'en in Duitsland te koop gestaan, met laagste prijs rond 139000€. Dan heb je wss specifieke opties die je wil (ik mijn geval de 18-way zetels).

Als je dan in België een auto kan vinden bij een Porsche center met de opties die je wil aan een prijs die ze niet kunnen aanbieden in Duitsland, dan zit je wel goed qua prijs.
Maar uiteindelijk begint het met een idee "hoeveel wil ik uitgeven voor welke auto". Er waren een paar auto's die in de prijsklasse zaten (Donkervoort D8, McLaren 570s) maar die zijn allemaal miserie qua onderhoud...

Je kan bepaalde filters opslaan en die dan in het oog houden he.
Er hebben bvb maandenlang 250 Spyder RS'en in Duitsland te koop gestaan, met laagste prijs rond 139000€. Dan heb je wss specifieke opties die je wil (ik mijn geval de 18-way zetels).

Als je dan in België een auto kan vinden bij een Porsche center met de opties die je wil aan een prijs die ze niet kunnen aanbieden in Duitsland, dan zit je wel goed qua prijs.
Maar uiteindelijk begint het met een idee "hoeveel wil ik uitgeven voor welke auto". Er waren een paar auto's die in de prijsklasse zaten (Donkervoort D8, McLaren 570s) maar die zijn allemaal miserie qua onderhoud...
Effectief gekocht in BE of DE?

Wel schone kar 👌

Terug
Bovenaan