Welke wagen heb jij? Post your pics!

to each his own, maar ik vind dat niet mooi. Precies overbeladen.
Inderdaad, each to his own. Zonder verlaging kwamen de velgen veel minder mooi uit imo.
Nochtans staat hij niet plat hoor, irl komt het minder "extreem" over dan op foto.
De hoogte is ok voor de keuring en ik kan nog steeds drempels nemen zoals ik voordien deed.

Btw, baanligging is enorm verbeterd!
Dwarsgroeven in de baan en drempels zijn veel beter gedempt en geeft minder kloppen dan met de M-sport ophanging.
De standaard uitlijning was ook niet zo goed, veel instellingen vielen zelfs buiten specs en nu staat alles mooi binnen specs.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, each to his own. Zonder verlaging kwamen de velgen veel minder mooi uit imo.
Nochtans staat hij niet plat hoor, irl komt het minder "extreem" over dan op foto.
De hoogte is ok voor de keuring en ik kan nog steeds drempels nemen zoals ik voordien deed.

Btw, baanligging is enorm verbeterd!
Dwarsgroeven in de baan en drempels zijn veel beter gedempt en geeft minder kloppen dan met de M-sport ophanging.
De standaard uitlijning was ook niet zo goed, veel instellingen vielen zelfs buiten specs en nu staat alles mooi binnen specs.

Het is niks (meer) voor mij, zou dat tegenwoordig ook gewoon kapotrijden want ik moet een diepe goot door om thuis te parkeren (met een SUV die 20cm van de grond ligt is dat beduidend makkelijker). Laatste laag profielbanden waren die op de Aereon, maar dat is altijd wat oppassen voor putten. En dat leek idd te hoog op zijn poten naargelang de velgen (maar bedrijfswagen). Maar ik zie dit wel nog graag.

Foto Arteon op standaard onderstel (mee gereden van begin 2018 tem eind 2022):
27173544408_56f2d5c35e_b.jpg


Een goede KW set levert ook nog redelijk wat comfort af normaal. Tov een 3-serie M sport onderstel win je daar mogelijks nog wat ook.
 
Het is niks (meer) voor mij, zou dat tegenwoordig ook gewoon kapotrijden want ik moet een diepe goot door om thuis te parkeren (met een SUV die 20cm van de grond ligt is dat beduidend makkelijker). Laatste laag profielbanden waren die op de Aereon, maar dat is altijd wat oppassen voor putten. En dat leek idd te hoog op zijn poten naargelang de velgen (maar bedrijfswagen). Maar ik zie dit wel nog graag.

Een goede KW set levert ook nog redelijk wat comfort af normaal. Tov een 3-serie M sport onderstel win je daar mogelijks nog wat ook.
Het stond bij mij initieel ook niet op de planning maar nadat de 19" velgen eronder zaten was het vrij duidelijk dat ze veel mooier gingen uitkomen met een verlaging, dus vandaar. Ik kan nog foto's bovenhalen waarin je kon zien hoe enorm de plaats in de wielkast was, vooral vooraan want achteraan was het eigenlijk goed.
De laagprofiel banden zijn gewoon originele bandenmaten van BMW die standaard afgeleverd worden op de (optionele) 19" velgen. Ik wou specifiek geen 20" omdat de banden veel te plat gingen worden en teveel aan comfort moest ingeboet worden.

Ik kan zelfs zeggen dat de KW V3 beter rijd dan standaard M-sport! De baanligging van de wagen is enorm verbeterd door de velgen/ophanging combinatie, hij voelt veel stabieler aan in de bochten dan voordien. Dit zonder eigenlijk aan comfort te moeten inboeten.
Qua hoogte, mja, ik had gevraagd voor af te regelen naar een vingerdikte tussen de wielkast en band en dat is het wel ongeveer. Ik wou ook dat hij vooraan en achteraan gelijk staat want origineel stond die vooraan veel hoger dan achteraan. Rebound en compressie staan afgeregeld zoals ze bij KW zelf zijn afgesteld.

Edit : foto vooraan voor de KW

20260509-130447.jpg
 
Ja, op de Arteon is het ook een standaardmaat op 20”. Weet de details niet meer exact.
De iX3 zijn wielen liggen ook zoiets in de kas, maar van een SUV is dat goed accepteerbaar. Daar heb je wel iets meer band rond de 20” velg natuurlijk en de hoogte van de grond blijft immens.
 
Terug
Bovenaan