Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

De EV9 werd donderdagavond thuis geleverd. Heb al een paar ritjes gedaan en tot hiertoe zeer tevreden !
20240425-203357.jpg

meer foto's hier : https://postimg.cc/gallery/sD6r5PH
Geen idee hoe het rijdt maar eigenlijk ziet dat er niet slecht uit voor zo’n groot bakbeest.
Als je een suv en electrisch en niet-Chinees zoekt is dit verweg de beste optie dat je kan kopen imo.
 
Het is een VW Golf in een duur kostuum. Veilige keuze, een beetje saai, brengt je van A naar B in relatief comfort en zonder al te hard op te vallen. Zeer stil om mee te rijden.

Wel zéér aangenaam verrast van hoe de motoren zichzelf aan elkaar lijmen als je van full-EV naar brandstofondersteuning gaat en terug. Valt totaal niet op als je van het een naar het ander systeem gaat. Is een vrij zware auto voor z’n formaat, maar met 210pk en 350Nm gaat dat toch nog goed vooruit als het moet.

Interieur is een beetje een stap terug van materialen vergeleken met de vorige A3, maar qua design wel heel futuristisch en praktisch.

En ja, dat Navarra-blauw is echt een schitterend mooie kleur.
 
Geen idee hoe het rijdt maar eigenlijk ziet dat er niet slecht uit voor zo’n groot bakbeest.
Als je een suv en electrisch en niet-Chinees zoekt is dit verweg de beste optie dat je kan kopen imo.
Het rijdt comfortabel en vlot mee met het verkeer. En het is snel in beweging vanuit stilstand, voor zo'n zwaar beest idd. Optrekken kàn in 5.3 sec.. Maar hoeft voor mij niet :) Van zo'n wagen verwacht ik eerder comfort en functionaliteit. Als ik iets sportief wil, koop ik mij wel iets dat daarvoor gemaakt werd :D En voor mij hoeven er ook niet te veel anderen hem te kopen, zo rij ik nog met iets "uitzonderlijks" en "zeldzaam" :)
 
De nieuwe panamera 4S e-hybrid zitten configureren.. pfoeh daar ben ik nu toch wel dik in geïnteresseerd. Het prijskaartje is alleen wat pikant.
 
Laatst bewerkt:
Waarom dan geen Taycan?
Ja ik weet het, maar ik wil precies nog wel een ICE hebben voordat ik definitief overschakel op EV.

En bij de Taycan zijn er teveel plastic elementen naar m’n goesting in het exterieur.

Niet dat ik iets tegen elektrische wagens heb.. Maar als die B58 nu aanschiet, het is toch leuk als autoliefhebber hoor :)
 
Heeft de hybride nog een voordeel tov pure ICE na 2026 als bedrijfswagen?
En van horen zeggen is de Panamera idd wat beter afgewerkt dan de Taycan, al ligt het misschien ook aan de optiepakketten.
 
Heeft de hybride nog een voordeel tov pure ICE na 2026 als bedrijfswagen?
En van horen zeggen is de Panamera idd wat beter afgewerkt dan de Taycan, al ligt het misschien ook aan de optiepakketten.
Een HEV wordt volgens de fiscus allang als een ICE behandelt. Nochtans zijn HEVs een goed alternatief voor ICEs want een volledige elektrificatie is gewoon een utopie.
 
Een HEV wordt volgens de fiscus allang als een ICE behandelt.

Als zelfstandige klopt dat ook niet helemaal: voor het VAA blijft de CO2 component belangrijk en dat betekent dat je vele honderden euro per maand bespaart tov een dergelijk krachtige wagen met enkel verbrandingsmotor.

Rekenvoorbeeld:
Pakweg 175K catalogusprijs voor die Panamera 4S e-hybrid geeft een VAA van 500/maand
175K catalogusprijs en een uitstoot van pakweg 200g (lijkt me niet overdreven voor een pure ICE met dat soort vermogens): 2250 euro per maand.

Maar ik zou er nu toch ook mee beginnen opletten want op termijn ga je effectief wel naar dat soort VAA gaan (of toch 70% daarvan) als je er lang mee gaat doorrijden.
 
De nieuwe panamera 4S e-hybrid zitten configureren.. pfoeh daar ben ik nu toch wel dik in geïnteresseerd. Het prijskaartje is alleen wat pikant.
Schrik dat de 5 moet verdwijnen?
Anders zou ik nog even afwachten, de markt van leukere EV's staat op het punt om open te breken (Boxster, die Cyberster, Caterham, ...).
Puur als gezinswagen is pakweg een superb meer dan voldoende als je iets tof hebt als daily.
 
Schrik dat de 5 moet verdwijnen?
Anders zou ik nog even afwachten, de markt van leukere EV's staat op het punt om open te breken (Boxster, die Cyberster, Caterham, ...).
Puur als gezinswagen is pakweg een superb meer dan voldoende als je iets tof hebt als daily.
Zei de man die dan wel perse ne 4-zitter wou als weekend/funcar naast zen bigass SUV :p
 
Als zelfstandige klopt dat ook niet helemaal: voor het VAA blijft de CO2 component belangrijk en dat betekent dat je vele honderden euro per maand bespaart tov een dergelijk krachtige wagen met enkel verbrandingsmotor.

Rekenvoorbeeld:
Pakweg 175K catalogusprijs voor die Panamera 4S e-hybrid geeft een VAA van 500/maand
175K catalogusprijs en een uitstoot van pakweg 200g (lijkt me niet overdreven voor een pure ICE met dat soort vermogens): 2250 euro per maand.

Maar ik zou er nu toch ook mee beginnen opletten want op termijn ga je effectief wel naar dat soort VAA gaan (of toch 70% daarvan) als je er lang mee gaat doorrijden.
Je praat over PHEV terwijl de poster praat over HEV, tenzij hij natuurlijk PHEV bedoelt.
Ik denk dat als je als zelfstandige of bedrijf een Panamera 4S kunt leasen of kopen, dat die paar honderd euro's het minste van uw zorgen zijn.
 
Zei de man die dan wel perse ne 4-zitter wou als weekend/funcar naast zen bigass SUV :p
Fair point. Ik kwam verbazend veel in de situatie "ah nee, we moeten met bigass SUV omdat ik maar 2 stoelen heb". Vandaar...
Moest ik nu nog elke dag naar kantoor moeten, ging het wel terug een 2-zits cabrio geworden zijn.
Je praat over PHEV terwijl de poster praat over HEV, tenzij hij natuurlijk PHEV bedoelt.
Ik denk dat als je als zelfstandige of bedrijf een Panamera 4S kunt leasen of kopen, dat die paar honderd euro's het minste van uw zorgen zijn.
De Panamera is een PHEV, die bestaat niet als HEV (dat doet enkel Toyota nog...)
Die "paar honderd euro's" is 2000€ per maand. Dat is waarschijnlijk meer dan de maandelijkse leaseprijs van de panamera.
 
Ja het is toch een PHEV, anders zou ik die niet eens overwegen.

Hoe uitgebreid is de Porsche configurator trouwens :laugh:
 
Heeft de hybride nog een voordeel tov pure ICE na 2026 als bedrijfswagen?
En van horen zeggen is de Panamera idd wat beter afgewerkt dan de Taycan, al ligt het misschien ook aan de optiepakketten.
De enige die HEV in de mond heeft genomen ben jij toch? Ik ben letterlijk over de wagen in kwestie bezig he. :)
Hybride is hybride, plug-in hybride is plug-in hybride. Volledig verschillende fiscale behandeling. Dat het over de Panamera gaat, kan goed zijn.
Fair point. Ik kwam verbazend veel in de situatie "ah nee, we moeten met bigass SUV omdat ik maar 2 stoelen heb". Vandaar...
Moest ik nu nog elke dag naar kantoor moeten, ging het wel terug een 2-zits cabrio geworden zijn.

De Panamera is een PHEV, die bestaat niet als HEV (dat doet enkel Toyota nog...)
Die "paar honderd euro's" is 2000€ per maand. Dat is waarschijnlijk meer dan de maandelijkse leaseprijs van de panamera.
Honda, Lexus, Toyota, Hyundai, Kia, Renault, Suzuki, Mitsubishi, Ford, Volkswagen, ... Ik vermoed dat men op termijn de PHEVs ook gaat uitfaseren uit het assortiment en meer gaat focussen op EVs en HEVs of MHEVs. Een PHEV is in principe duurder bij aankoop dan een HEV en met minder fiscale gunstregimes gaat dat niet zo interessant meer zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hybride is hybride, plug-in hybride is plug-in hybride. Volledig verschillende fiscale behandeling. Dat het over de Panamera gaat, kan goed zijn.
Ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik over de Panamera bezig was. En in de volksmond zeggen we ook hybride als we PHEV bedoelen.
 
Terug
Bovenaan