Welke wagen heb jij? Post your pics!

Na een nachtje slapen is dat momenteel ook mijn gedacht :)
Je gaat de 6 in lijn te veel missen jong!
En de piste van toch moeder de vrouw overtuigen om de 5 over te nemen en voor jezelf een speelgoed te kopen?
in veel gevallen rij je toch alleen waarschijnlijk. En voor familie aangelegenheden heb je de 5 nog.

Dan gaat er ineens wel een hele wereld open :P
En je kan daar ook gewoon een kind in vervoeren! Den andere moet wel thuisblijven of zijn benen goed intrekken :P

Buiten het feit dat de huidige 5-reeks lelijker is (los van welke aandrijflijn), vind ik dat nu eigenlijk niet.
In een 545e merk je eigenlijk weinig van die verbrandingsmotor. En zoveel verschil qua gewicht is er nu ook niet (huidige 550e vs i5 m60).
En het "karakter" van de 6-cilinder ben je toch kwijt, want wordt verstopt achter de hybride aandrijflijn.

In een 545e merk je eigenlijk weinig van die verbrandingsmotor. En zoveel verschil qua gewicht is er nu ook niet (huidige 550e vs i5 m60).
En het "karakter" van de 6-cilinder ben je toch kwijt, want wordt verstopt achter de hybride aandrijflijn.

Zo werkt een hybride toch niet? Zet dat ding in sport en je gaat die 6-in-lijn best wel merken hoor :)

Zo werkt een hybride toch niet? Zet dat ding in sport en je gaat die 6-in-lijn best wel merken hoor :)
Bij BMW zit de elektromotor in de versnellingsbak. Je hebt dus nooit puur aandrijving door de ICE, maar altijd een combinatie. Waarbij de elektromotor wordt gebruikt om de "negatieve" kanten van een ICE weg te filteren. Dus je krijgt meer koppel in lagere toeren etc.
Hierdoor krijg je een combinatie van veel vermogen, veel koppel en een soepele aandrijflijn, wat natuurlijk goed is.
Alleen heeft een i5 dat ook allemaal. Het grootste verschil is dat de i5 niet moet schakelen en de 550e wel.

Buiten het feit dat de huidige 5-reeks lelijker is (los van welke aandrijflijn), vind ik dat nu eigenlijk niet.
Dan moet ge eens met mijne rijden. Zo een stage 1 6inlijn voel je heel zeker als die wakker wordt :p

Dan moet ge eens met mijne rijden. Zo een stage 1 6inlijn voel je heel zeker als die wakker wordt :p
Ja oké, omdat je ineens meer vermogen krijgt dan ervoor (in sport-modus heb je dat niet he, want daar draait die vanaf het begin al mee). Maar heel het idee van de vermogensopbouw van een ICE wordt voor een stuk weggehaald. Nu heeft de elektromotor in de 550e ook bijna dubbel zoveel PK als in de 545e, dus daar gaat dat effect nog groter zijn.
Pas op he, ik zeg niet dat een 550e een slechte auto is, maar het idee van "je gaat de 6-cilinder missen" is voor mij niet geldig voor de 550e, maar wel bij het feit dat de 540i niet meer bestaat.

Ze worden ook niet meer gemaakt, dus logisch dat ze zeldzaam worden.
Zijn ook niet zo heel erg betrouwbaar, om het met een eufemisme te zeggen.
TVR Sagaris is echt een favorietje van me. Wat zou ik die graag in de garage als extraatje hebben staan. Wat een snoepje.

Kzinne kik moar van de west vloanders e mannen!
Nee nee, iedereen doet wat hij wil, maar ik had dat prijskaartje niet verwacht op die wagen.

Het is idd een prijskaartje die heel veel luxe wagens die je tegenwoordig ziet overtreft (genre Mercedes GLE enzo).
Ik zag onlangs de promotieprijzen voor Mercedes eens...
EQS met 40k stock-korting, komt dan onder 100k uit.
Stond ook eentje met 80k korting en 3000km op de teller (maar was een motorisatie die niet bestond, maar wel van Mercedes dealer... fishy stuff).

Nieuwe auto besteld mei 23 VW Multivan. Levertijd werd gesteld november 24.

Daarna bericht gekregen dat het januari 24 ging zijn. Ze hadden een bestelling voor een showmodel omgezet naar onze bestelling, maar verkoper ging dit nog bevestiging over geven.

November 23, nog altijd niets gehoord van verkoper. Zelf gebeld en was het mei 24.

Vorige week telefoon dat de auto geleverd is en we hem mogen komen halen. Onze huidige auto (Peugeot expert) naar daar gebracht zodat er een voorstel voor overname kon worden opgemaakt.

2 dagen later krijgen we de melding dat er geen bod is gekomen op onze auto en deze niet kan overgenomen worden. Echter toen we de nieuwe auto gingen kopen als bij andere garages telkens de melding gekregen dat we de auto kunnen verkopen aan bijna de aankoopprijs, gezien minivan in prijs zijn verdubbeld op 4 jaar tijd alsook niet meer worden gemaakt met een dieselmotor, allemaal elektrisch. Bleek dat de verkoper de auto had ingeschreven als elektrisch ipv diesel.

Ondertussen krijgen we emails van een andere medewerker van de garage wanneer we nu eindelijk onze auto gaan ophalen. Zij wist niets van het overname verhaal.

Dus nu afwachten op een bod op onze wagen voor de de nieuwe gaan halen.
En de story continues... Aanvaardbaar bod gekregen en afspraak om de wagen vorige week woensdag te gaan halen.

Avond ervoor email van de boekhouding met de melding dat de betaling nog niet is uitgevoerd. Wij uitgelegd dat er bij ondertekening duidelijk is vermeld dat we via een lease zouden werken.

De verkoper had dit blijkbaar nergens genoteerd en dus was het dossier niet in orde. Nu wachten tot die kerel zijn dossier eindelijk in orde heeft...

Met een beetje geluk wordt morgen hier de GR Yaris besteld (als de dealer snel genoeg is...)
Manueel, platinum pearl white en premium pack (hopla, 4e full option auto in een rij :p)

Met een beetje geluk wordt morgen hier de GR Yaris besteld (als de dealer snel genoeg is...)
Manueel, platinum pearl white en premium pack (hopla, 4e full option auto in een rij :p)
Speciaal voor u heeft OZ wielen uitgebracht 😜

Speciaal voor u heeft OZ wielen uitgebracht 😜

Dat zijn wel heel knappe velgen voor die auto!
Ondertussen blijkt de verkoop pas morgen te beginnen. Algoed dat ik niet zelf bij dealer stond, had daar mooi gestaan...

Terug
Bovenaan