Welke sociale hobby's hebben jullie?

Een 2e puntje dat me wel tegensteekt bij muziekschool is de duurtijd :p Als ik die schema's zie, lijkt dat altijd heel veel en heel lang les.
Een fanfare lijkt me dan meer "opt gemakske" samen spelen?

Ja absoluut, als het hem gaat om het sociale contact (als volwassene) zou ik je een fanfare of harmonie aanraden, al weet ik niet of je daar altijd kan starten met 0 voorkennis. Ik wou gewoon even coldplayke corrigeren :p


Minder mijn hobby, maar mijn zoon gaat kleuterturnen. Terwijl hij turnt, spreken we met een aantal papa's af om samen een toerke te lopen :)

Awel ja, mijn zoontje doet dat ook en ondertussen zit ik in de cafetaria met een vast groepje (niets actief uiteraard). Er zijn maar een beperkt aantal tafels met zicht op de zaal en 2de les gevraagd of ik bij één aan tafel mocht en die kende een ganse andere meute die vlak daarna toekwam en tada. Ik ben daar zelf echt niet sterk in, in contact leggen, dus dat is gewoon heel toevallig goed gekomen (de eerste les had ik mij ook ergens bij iemand gezet en toen werd er geen woord gezegd :D).
 
Laatst bewerkt:
Jaren geleden deed ik buikdansen, heel leuk en intensief was het wel. Nu sinds ik een kind heb danst die buik soms vanzelf en ben ik allang blij dat ik met mijn fat ass de fitness haal.:frown: Sinds ze terug open zijn doe ik het regelmatig maar da's dus niet om sociale contacten te maken/onderhouden
Wellicht dat een taalcursus wat voor jou is?
Of een tekenschoool is opzich ook wel oké, je kan het altijd eens proberen hé en is het niet voot de sociale contacten dan heb je allezinds je tekenskills een boost gegeven. Je verliest er niets mee, I guess.:tongue:
 
Veel mensen die nog hobbies hebben eigenlijk. Tijd, geld noch energie voor eerlijk gezegd :p

Dat zullen die superieur multitaskende übermenschen met kinderen zijn waarschijnlijk.

Neen maar serieus, uiteraard gaat dit makkelijker zonder kinderen (zover ik weet ook KoC zijn situatie), maar ik ken nu wel genoeg mensen met kinderen die ook nog iets buitenshuis doen buiten de kinderen rondshuttelen.
 
Vroeger avondles Spaans, maar wegens te druk geen tijd meer voor. Het werd uiteindelijk te vaak ontzettend hard haasten na een werkdag om op tijd in de avondles te geraken.

Zwemmen deed ik 2 keer per week met een vriendin, elk onze 40 baantjes en als we elkaar treffen aan de kant een korte babbel, maar dat contact is, hehe, verwaterd. :headshake:
Uiteindelijk dan door corona niet gaan zwemmen, dan een tijdje 1 keer per week maar nu is't alweer schandalig lang geleden.

Maar ik doe wel heel graag badminton, en ik zou dat wel eens een kans willen geven, dus als er kandidaten zijn die zich geroepen voelen. :unsure:
 
Maar ik doe wel heel graag badminton, en ik zou dat wel eens een kans willen geven, dus als er kandidaten zijn die zich geroepen voelen. :unsure:
Welke regio? :D Ik speel dat ook wel nog graag.

Voor de mensen die graag tekenen, mogen altijd naar de drink & draw van BG komen (oke, 't Is online, maar beter dan geen contact, zeker? :unsure: )
 
Wat voor mij werkt
  1. Fietsclub: meestal rijd je met twee naast mekaar, en dat wisselt wat gedurende de rit. Zo zit ge dus 3 uur samen te babbelen. Er zijn ook veel fietsclubs dus mogelijkheden te over
  2. In het bestuur van een lokale vereniging stappen die je ligt. De meeste verenigingen schreeuwen voor helpende handen, en zo leer je mensen echt wel goed kennen. Alleen een vereniging uitzoeken die jou interesseert
  3. Ik heb nogal wat tuinvrienden
Verdere suggesties
  1. Ik heb 2-3 jaar geleden meegewerkt aan een sociaal project, nieuw volkstuintje opstarten, er zijn daar ook veel mensen die mekaar echt goed leren kennen. In de steden zijn dat ook vaak jonge mensen
  2. Zoals @Sylverscythe al aangaf : vrijwilliger worden. Hij gaf Natuurpunt aan als voorbeeld, maar er zijn nog andere mogelijkheden in de socio-culturele sector
 
Wat nu met bv fotografie? Iemand die hier een ''cursus'' à la ''workshop'' heeft gevolgd of iets in die richting? Komt ge dan ook samen om ''opdrachten'' te maken en te vergelijken? De activiteit op zich is bij mij net zoals KnightOfCydonia ietsjes ondergeschikt aan het sociale aspect. Niet dat 't enkel blijft bij de hobby, maar nadien nog een pint pakken op café ofzo, dan is 't plezant :)
 
Wat nu met bv fotografie? Iemand die hier een ''cursus'' à la ''workshop'' heeft gevolgd of iets in die richting? Komt ge dan ook samen om ''opdrachten'' te maken en te vergelijken? De activiteit op zich is bij mij net zoals KnightOfCydonia ietsjes ondergeschikt aan het sociale aspect. Niet dat 't enkel blijft bij de hobby, maar nadien nog een pint pakken op café ofzo, dan is 't plezant :)
Dan kan met fotografie ook. Maar dat is ook het geval voor alle voorbeelden die ik hierboven gaf.
Fotografie : ook op fotografieforums doet men soms gemeenschappelijke foto-uitjes, kan ook leerrijk en gezellig zijn. E
 
Mijn schoonouders hebben jaren geleden een beleggingsclubje opgericht. Babbelen over aandelen etc, een gedeelde beleggingsportefeuille beheren, elkaar om advies vragen bij financiële beslissingen, ... . Elke maand spreken ze af bij een ander koppel om daar te gaan eten en te "vergaderen".
 
Cafévoetbal. Geen training door de week en zaterdagnamiddag een matchke spelen + erna een pint drinken.
Door de week padel maar daarvoor heb je al minstens 1 partner nodig.
 
Mijn schoonouders hebben jaren geleden een beleggingsclubje opgericht. Babbelen over aandelen etc, een gedeelde beleggingsportefeuille beheren, elkaar om advies vragen bij financiële beslissingen, ... . Elke maand spreken ze af bij een ander koppel om daar te gaan eten en te "vergaderen".
Zo beleggingsadvies van een vriend, is dat niet een beetje recipe for disaster wanneer het advies slecht uitdraait? Of werd het clubje na 2008 opgestart, want sindsdien zitten we, behoudens een paar dipjes, in een permanente bull run..
 
Zo beleggingsadvies van een vriend, is dat niet een beetje recipe for disaster wanneer het advies slecht uitdraait? Of werd het clubje na 2008 opgestart, want sindsdien zitten we, behoudens een paar dipjes, in een permanente bull run..
Opgestart in de jaren 1990. We hebben het over mensen van in de 60 met jarenlange ervaring, die rustig door een crisis als die van 2008 zwemmen. Ze praten trouwens op die avonden meer over andere dingen dan over de beleggingen zelf hoor. Dat lijkt me maar bijzaak van die avonden, en dat maakt het dus een sociale hobby! :)
 
Terug
Bovenaan