Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Bleh Brooklyn 99, om de één of andere reden vind ik dat echt niet zo goed. Of wordt dat beter naarmate de seizoenen vorderen? Ik ben ergens halverwege het midden van seizoen 1 afgehaakt.

Dringend op zoek naar een comedy serie die ik echt grappig vind. New Girl indertijd startte heel goed maar zwakte dan weer af naar het einde toe :unsure:
Brooklyn 99 vond ik dat eerste seizoen ook echt een sleur om door te komen, maar vanaf seizoen 2 is het opmerkelijk beter. Dat lijkt een terugkerend motief te zijn met sommige sitcoms want het eerste seizoen van The Office US en Parks and Rec waren eigenlijk ook echt niet goed....om dan met seizoen 2 plots in een groove te komen.

Brooklyn 99 vond ik dat eerste seizoen ook echt een sleur om door te komen, maar vanaf seizoen 2 is het opmerkelijk beter. Dat lijkt een terugkerend motief te zijn met sommige sitcoms want het eerste seizoen van The Office US en Parks and Rec waren eigenlijk ook echt niet goed....om dan met seizoen 2 plots in een groove te komen.
Raad je in zo'n gevallen aan met S02 te beginnen en S01 over te slaan of moet je het gezien hebben om te kunnen volgen?

Wut? Brooklyn 99 haalt net een zeer constant niveau imo.
Als dat van in het begin niet klikt om gelijk welke reden, gaat dat echt niet beteren door een seizoen op de tanden te bijten of over te slaan.

Raad je in zo'n gevallen aan met S02 te beginnen en S01 over te slaan of moet je het gezien hebben om te kunnen volgen?
Nee, die eerste seizoenen hebben hun waarde. Het komt er vooral op neer dat in de eerste seizoenen de karakters en hun grote en kleine kantjes neergezet worden. In de tweede seizoenen staat redelijk vast hoe die personages in elkaar zitten en ligt er meer focus op de verhaallijnen en interacties. De Jake Peralta van seizoen 2 van 99 is op die manier een veel genietbaarder personage dan dat van het eerste en zeker in het geval van Michael Scott in The Office en Leslie Knope in Parks is het verschil overduidelijk. De Leslie Knope uit season 1 van Parks heeft zelfs een totaal ander karakter dan in season 2.

Dat komt gewoon omdat scenaristen in zo een eerste seizoen gewoon proberen hun karakters neer te zetten en dat in volgende seizoenen weten te verfijnen en gebruiken wat wel of niet werkte.

Banshee werd hier nogal bejubeld, dus heb ik me daar ook maar aan gewaagd. Geen spijt van, met momenten lekker bruut. Daar ben ik wel fan van. Had wat schrik voor het laatste seizoen omdat ik had opgevangen dat dit serieus minder was, maar viel goed mee. Gewoon jammer dat ze daar de actiescènes sterk hebben teruggeschroefd, wat ik toch altijd het leukst vond om naar te kijken.

Banshee vond ik ook plezant om te volgen. Paar jaar geleden gebinged. Ik herinner mij nog altijd zijn gevecht met die bokser (geloof in het eerste seizoen). Zo brutaal man.

Lupin - Mmmh ik weet het zo niet, Omar Sy is fantastisch, het charisma straalt er werkelijk af. Maar dan zijn mijn echt goede punten precies al bijna op? De omgeving rond het Louvre is nog wel erg mooi (maar nu ook niet per se zo uitzonderlijk in films of series).

Ik had iets flitsender verwacht, meer opwindende zaken wanneer hij de volgende stap neemt, iets beter meer doordachte zaken ook, side characters zijn nogal flat, als meester van vermomming vond ik zijn vermommingen vaak ook maar povertjes, toch wordt hij geloofd of hij nu een multimiljardair meent te zijn of een arme sloeber die bijna op zijn knieën valt voor een schoonmaakjobke. Nee qua scenario en uitwerking voor mij zeker niet de topper die er her en der wel van gemaakt wordt. Omar Sy wel een stevig lichtpunt want die man kan wel een stukje spelen seg.

ivm Banshee: ik krijg nog altijd kippenvel als ik aan die scene van Hood met Siobhan en Chayton denk
Samen met Strike Back de beste puur actie serie dat ik al gezien heb.

ivm Banshee: ik krijg nog altijd kippenvel als ik aan die scene van Hood met Siobhan en Chayton denk
Strike Back met Stonebridge en Scott? Damn dat keek ik graag in der tijd.

Is daarna toch nog een nieuw deel van gekomen met andere acteurs dacht ik? Dat heb ik nog niet gezien alleszins.

Strike Back met Stonebridge en Scott? Damn dat keek ik graag in der tijd.

Is daarna toch nog een nieuw deel van gekomen met andere acteurs dacht ik? Dat heb ik nog niet gezien alleszins.
Ja inderdaad, ik denk dat de 2 laatste seizoenen een reboot is maar die heb ik niet uitgekeken.
Waarschijnlijk totaal niet slecht ofzo maar ik was die 2 acteurs zo gewoon dat ik het niet gewoon kon worden zonder hen.. :D

Sssst ssst ssssstt

Yup....eigenlijk is heel die episode ongelooflijk straf, een betere remake van Assault on Precinct 13 dan de eigenlijke filmremake.

Ja inderdaad, ik denk dat de 2 laatste seizoenen een reboot is maar die heb ik niet uitgekeken.
Waarschijnlijk totaal niet slecht ofzo maar ik was die 2 acteurs zo gewoon dat ik het niet gewoon kon worden zonder hen.. :D
Idem here.

Ik ben trouwens al een paar jaar aan het zeggen dat ik eens aan Banshee ga beginnen, maar om een of andere reden is dat er nog niet van gekomen. Blijkbaar toch maar eens dringend aan beginnen als ik jullie commentaren zo lees.

Sssst ssst ssssstt

Yup....eigenlijk is heel die episode ongelooflijk straf, een betere remake van Assault on Precinct 13 dan de eigenlijke filmremake.
Akkoord, dat is ook de enige Banshee aflevering die ik compleet heb gezien (niks tegen Banshee, gewoon toevallig).
Maar niks kan boven de originele Carpenter hoor, meest spannende film. ooit :bow:.

Lupin
Kijkt lekker weg, wel wat gaten in het script etc. maar meer dan degelijke serie. Ik zou vaker zo een luchtigere serie moeten bekijken, in plaats van al dat serieus gedoe :).

Gomorra seizoen 4
Toch wel weer sterk van genoten, zeker de laatste episodes. Acteerprestaties, setting, soundtracks,...

Lupin
Kijkt lekker weg, wel wat gaten in het script etc. maar meer dan degelijke serie. Ik zou vaker zo een luchtigere serie moeten bekijken, in plaats van al dat serieus gedoe :).

Gomorra seizoen 4
Toch wel weer sterk van genoten, zeker de laatste episodes. Acteerprestaties, setting, soundtracks,...
Ik zag net toevallig dat er een nieuwe seizoen van Gomorra was. Dat ik dat gemist heb. Zalige serie. Binnenkort eens aan beginnen.

Terug
Bovenaan