Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Veronica Mars - S1-3

deze stond al lang op het lijstje, omdat het dikwijls werd aangeraden samen met Buffy the vampire slayer. Zo goed vind ik hem niet, maar wel nog altijd heel degelijk. Mijn vriendin is momenteel zelf grotere fan dan ik, wat ideaal is! Nu moet ik eindelijk niet meer meekijken met meuk van het niveau van vampire diaries.

we gaan nu nog aan de movie & s4 proberen te geraken, maar die zijn precies nergens (legaal) beschikbaar
Amazon prime biedt die aan.
zowel de S1 - 3 als seizoen 4. Al ben ik niet zeker of de film erin zit.
Allez als seizoen 4 de versie van 2019 of zo is...

Amazon prime biedt die aan.
zowel de S1 - 3 als seizoen 4. Al ben ik niet zeker of de film erin zit.
Allez als seizoen 4 de versie van 2019 of zo is...

S4 (of de 2018 revival) staat idd op Prime. Hij staat wel tussen de lijst als 'Veronica Mars Saison 1 - 2022'. op dat vlak heeft Prime nog veel werk :laugh: de film zal ik op een andere manier moeten vinden :unsure:

Had ik eerst als tussendoortje genomen, maar het was eigenlijk best nog goed. De actiescenes zijn ook wel in orde (in de gevangenis vooral). 7/10

Ups and downs, maar toch wel tof. Tis eens iets anders :) 7/10.

Een sterk begin, maar halverwege het seizoen maken ze een timejump en daar slaan ze toch de bal mis. Andere acteurs, sommige verouderen sterk, andere dan weer minder. Jammer! Ze slagen er wel in om een sterke leading lady neer te zetten (itt LOTR). Afin. 8/10.

Lang gewacht tot alle afleveringen beschikbaar waren en dan nu eindelijk aflevering 1 van Ring Of Power gezien.

Vond het super, heeft me meteen in een Tolkien sfeer gebracht 🥰

Cyberpunk: Edgerunner op netflix aan het zien. 4 afleveringen ver en ik vind het echt helemaal geweldig. Goeie anime is moeilijk te vinden en zit al even in een leegte na AOT, maar deze is op alle vlakken goed. De visuals zijn met momenten gewoon adembenemend, de sfeer en het respect voor de game. Hoop dat deze tot het einde zo goed blijft, maar ik heb weinig twijfels als ik zie hoeveel aandacht en liefde de makers deze hebben gegeven.

Cyberpunk: Edgerunner op netflix aan het zien. 4 afleveringen ver en ik vind het echt helemaal geweldig. Goeie anime is moeilijk te vinden en zit al even in een leegte na AOT, maar deze is op alle vlakken goed. De visuals zijn met momenten gewoon adembenemend, de sfeer en het respect voor de game. Hoop dat deze tot het einde zo goed blijft, maar ik heb weinig twijfels als ik zie hoeveel aandacht en liefde de makers deze hebben gegeven.
Ik had nooit de game gespeeld en ik was ook fan van de anime! Hou je hart maar vast :support:.

The dragon prins S4

waar de eerste drie seizoenen nog dicht in de buurt komen van ATLA & TLOK, is deze wel ferm naar beneden gedonderd qua kwaliteit: dit seizoen is precies gemaakt met 7jarigen als doelpubliek:

- veel minder deftige plots, en heel traag
- iedereen loopt precies Kumbaya te zingen, terwijl sommige thema's eigenlijk best wel zwaar zijn (genocide, oorlog, discriminatie...)
- constant slechte moppen van laag niveau
- constant raar giechelen als er iets gebeurd.

bovenstaande was vorige seizoenen echt niet, dus het lijkt er op of het oude team er mee gestopt is.
Damn, zo hard genoten van de vorige seizoenen en keek uit naar het 4de seizoen. :(

Net aflevering twee gezien... even less more impressed.... :S
Algemeen toch een teleurstelling die "reeks"... Ik zal de laatste nog wel zien om het af te hebben, maar toch wat tijdverspilling geweest. De derde is wel echt goed en het bekijken waard.
De voorlaatste (The Viewing) vond ik ook wel nog goed, maar is iets specialer.
Pickman's Model is ook wel OK, maar blijkbaar als je het geschreven verhaal kent niet.

Dreams in the Witch House had voor mij een goede eerste helft, daarna valt het ineen.

Cobra Kai Seizoen 5 uitgekeken. Halverwege was ik bijna afgehaakt, maar de laatste afleveringen waren terug beter. Sterk einde, van mij hadden ze de reeks hier wel mee mogen afronden.

Billy vs Benjamin

Charlotte Timmers/10

Ik vond het aangenaam om te volgen. Korte serie, leuke humor, maar ook wat serieus.

Dahmer

Helemaal mijn ding. Ik kende het verhaal wel, maar het was zeer goed verfilmd. Waar de meeste films over serial killers vaak wat slap zijn, lijken de series wel altijd een schot in de roos.

Er is wel 1 ding (qua feiten) wat ik niet begrijp.

Waarom in godsnaam is die Konerak Sinthasomphone meegegaan met diegene die zijn broer al eens heeft willen vermoorden.

De tijd gevonden om de twee laatste aflevering van S03 van The Wire te kijken. Binnenkort eens starten met S04 en eens doorduwen om ook S05 te kijken.

Reservation dogs - 7.5/10:
Gemaakt door Taika Waititi die bij de meesten hier wel een belletje zal doen rinkelen. Ik vind het een goeie serie met hier en daar wat puns en grappige karakters erin. Ik zit nu ongeveer halverwege seizoen 2 maar ik mis van sommige karakters nog steeds wat uitdieping.
Een beetje zoals bij The Boys knipogen ze ook veel naar de hedendaagse cultuur.
Ik heb het in de avond opstaan ter ontspanning als ik geen zin heb in een serie die mijn volle aandacht vereist.

Billy vs Benjamin - 6/10:
Net goed genoeg om te verdragen in de achtergrond terwijl ik FM aan het spelen ben :) . Die Charlotte Timmers is me wel nogal nen truffel :love2:.

De scene waarin ze haar kind verliest heeft me wel even weggeblazen van haar acteertalent. Hier toont ze (voor mij) de eerste keer dat ze meer kan dan enkel 'the hot girl nextdoor'.

Chantal - 6.5/10:
Leuk tussendoortje maar ik snap niet altijd de hele hype rond mensen die praten alsof er een hete patat in hun mond zit.

Terug
Bovenaan