Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Cyberpunk: Edgerunners
Alweer een tijdje geleden dat ik nog een anime gekeken heb maar deze was best te pruimen!
Nooit cyberpunk gespeeld maar is eigenlijk ook niet nodig. 10 Afleveringen van 20 minuten, mooie animatie, schitterende soundtrack.
Iemand die de game gespeeld heeft zal het wel voelen kriebelen om terug te spelen na het kijken van deze serie denk ik.

Guillermo Del Toro's Cabinet of Curiosities - The Autopsy (dir by David Prior)
Wauw, dit was een schitterende, griezelige aflevering. Loved it! Body horror, Lovecraftian, Aliens, ... Mmm succesvol recept.

Guillermo Del Toro's Cabinet of Curiosities - The Autopsy (dir by David Prior)
Wauw, dit was een schitterende, griezelige aflevering. Loved it! Body horror, Lovecraftian, Aliens, ... Mmm succesvol recept.
Ik heb enkel die eerste aflevering gezien (die met Tim Blake Nelson), en dat vond ik maar platte lak. Zijn de andere beter, of stop ik er best mee?

Ik heb enkel die eerste aflevering gezien (die met Tim Blake Nelson), en dat vond ik maar platte lak. Zijn de andere beter, of stop ik er best mee?
2 en 3 vond ik in ieder geval stukken beter. De rest heb ik zelf nog niet gezien. Ik had wel gehoord dat 3 (The Autopsy) de beste is en de eerste 1 van de minderen, dus als je die 3e kijkt en ook niks vind dan zal de rest ook wel niks zijn.

Kijk naar de 3e aflevering, het zijn losstaande verhalen dus volgorde maakt niks uit. De rest is minder goed en ik vond de 1e nog een van de betere afleveringen.

Guillermo Del Toro's Cabinet of Curiosities

Wel de moeite om verder te zien hoor. Had dat ook na ep1 van, deze was maar zeer middelmatig.
Ep3 4 7 en 8 vond ik de beste. 2 is een leuke zwartgallige episode, beetje Tim Burton (meets Del Torro) stijl. 3 was S King, Lovecraft en Cronenburg done right, idd.
4 heeft een unieke stijl en is een goeie metafoor. De horror van het dagelijks leven en erbij willen horen.
7 is P Cosmatos met zijn typische stijl. Eéntje voor de cool kids. Vooral Carpenter en Cronenburg invloeden. 8 is meer een menselijk drama over verlies, met een subtiele haunted house insteek. Maar goed drama dan.
1 5 en 6 vind ik de minste. Lovecraft kan nogal hit or miss zijn onscreen. De creature design in 5 en 6 vond ik het minst. 5 sleepte wat aan. 6 vond ik teveel over the top sprookje. 1 kon wat betere personages gebruiken, en betere opbouw spanning, die was te voorspelbaar.

Laatst bewerkt:
Deze week begonnen met Schitt's Creek en al meteen het 1e seizoen er doorgejaagd.
Moira deed me wat denken aan Lucille Bluth van AD, heerlijk!

The Peripheral (amazon)
Ik vind het persoonlijk niet goed omdat ik echt niet kan volgen wat er gebeurt. Volgens mij wordt het in de boeken allemaal veel dieper uitgelegd en zijn we gelimiteerd weer tot hetgeen wat we alleen zien.
Net de eerste 2 afleveringen gezien, en ik vind het wel veelbelovend! Maar inderdaad niet makkelijk te volgen. Nuja, time travel, dan is het best verstand op nul zetten.

Guillermo Del Toro's Cabinet of Curiosities - The Outside (dir by Ana Lily Amirpour: A Girl Walks Home Alone at Night)
Hoe goed ik The Autopsy vond, hoe slecht ik deze vond. Gewoon helemaal niet mijn ding denk ik. Duurt ook veel te lang en gebeurt te weinig.

Net de eerste 2 afleveringen gezien, en ik vind het wel veelbelovend! Maar inderdaad niet makkelijk te volgen. Nuja, time travel, dan is het best verstand op nul zetten.
Klopt, data tunneling maar het voelt ergens aan dat het zeer veelbelovend is en diep kan gaan, maar ander zijds werken ze het zeer vlak uit. Goh moeilijk uit te leggen aangezien we maar drie a vier afleveringen ver zijn he.

Guillermo Del Toro's Cabinet of Curiosities - The Outside (dir by Ana Lily Amirpour: A Girl Walks Home Alone at Night)
Hoe goed ik The Autopsy vond, hoe slecht ik deze vond. Gewoon helemaal niet mijn ding denk ik. Duurt ook veel te lang en gebeurt te weinig.
Ik zit ongeveer aan de helft van de aflevering, er is echt nog niets gebeurd wat enigszins spannend is. Komt er nog iets?

Terug
Bovenaan