Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Umbrella Academy heb ik destijds na een drietal afleveringen opgegeven. Ik vond zowat élk personage onuitstaanbaar. Ik ben nochtans van het principe "dwing uzelf om op zijn minst 1 seizoen vol te houden" :p maar dat ging niet.
Alle jong, serie is echt goed IMO.

Homeland - seizoen 8.
Waardige afsluiter van een fantastische serie i.t.t. House of Cards, waarbij ik ben afgehaakt na seizoen 6 - E1.
dat Carrie vrij mocht rondlopen na hetgeen wat er gebeurde in Kabul. Iemand met zo'n functie / positie, die verdacht wordt van overlopen, mag toch wel m.i. onder toezicht worden geplaatst.

Umbrella Academy. De eerste reeks was goed, de tweede is nog een stuk beter dan goed. Het heeft een paar episodes nodig om de personages terug samen te krijgen, maar de jaren 60 setting en de soms erg geinige creatieve keuzes leveren veel fun op. Je merkt ook dat de acteurs een stuk beter ingespeeld zijn in hun personages en de onderliggende relaties.
Hmmm, misschien dan toch eens terug oppakken. Destijds bij episode 8 gestopt, maar ik weet niet meer om welke reden.

Nog steeds Dark aan het kijken.
Nu het derde seizoen maar begint toch echt wel héél moeilijk om te volgen allemaa.

Van het begin al een redelijk grote cast. Maar dan moet je die nog in hun jongeren en versie herkennen. Dus dat is de cast maal 3. Sinds dit seizoen een parallelle wereld met dezelfde cast erbij. Echt zwaar om volgen hoor

24 seizoen 3. Ben er nog eens helemaal aan het doorgaan voor de tweede keer. Blijft toch een geniale reeks, mogen ze van mij gerust hernemen met een nieuw seizoen.

Nog steeds Dark aan het kijken.
Nu het derde seizoen maar begint toch echt wel héél moeilijk om te volgen allemaa.

Van het begin al een redelijk grote cast. Maar dan moet je die nog in hun jongeren en versie herkennen. Dus dat is de cast maal 3. Sinds dit seizoen een parallelle wereld met dezelfde cast erbij. Echt zwaar om volgen hoor
Ik vond de eerste 2 seizoenen erg sterk. Maar ben eerlijk gezegd afgehaakt midden seizoen 3. Ik kon iedereen nog wel plaatsen, maar waar the hell ging het nog over?
Als kijker word je ook redelijk in het ongewisse gelaten over de agenda's van bepaalde personages. En ok, sommige nuances mis ik waarschijnlijk ook omdat seizoen 2 al even geleden was. Maar het kon mij veel minder boeien helaas.

Ik vond de eerste 2 seizoenen erg sterk. Maar ben eerlijk gezegd afgehaakt midden seizoen 3. Ik kon iedereen nog wel plaatsen, maar waar the hell ging het nog over?
Als kijker word je ook redelijk in het ongewisse gelaten over de agenda's van bepaalde personages. En ok, sommige nuances mis ik waarschijnlijk ook omdat seizoen 2 al even geleden was. Maar het kon mij veel minder boeien helaas.

Zit nu dus inderdaad een beetje met hetzelfde aan aflevering 4. Het begint erg moeilijk om te volgen, waar gaat het over, wie is wie nu in hemelsnaam,...

The Last Dance (Netflix)

Eens mens krijgt er goesting van om te basketten. Ik herinner me bij het bekijken van de reeks wel hoe ik naar Space Jam ging kijken, opkeek naar de Bulls en rondliep met een met van de Bulls. Héél bewust heb ik die roes niet meegemaakt, maar het moet machtig zijn geweest om dat tijdperk van dichtbij te hebben meegemaakt.

Heel goeie docu, inderdaad. Ook geweldig nostalgisch gevoel: dat hele larger than life aura dat Jordan en de Bulls hadden.
Ik ben toen zelf ook met basketten begonnen, twee keer raden waarom :)

Zit nu dus inderdaad een beetje met hetzelfde aan aflevering 4. Het begint erg moeilijk om te volgen, waar gaat het over, wie is wie nu in hemelsnaam,...
Naarmate het einde nadert worden uw vragen herleidt tot een handvol overige vragen. Het meeste valt wel goed op zijn plek.
The Last Dance (Netflix)

Eens mens krijgt er goesting van om te basketten. Ik herinner me bij het bekijken van de reeks wel hoe ik naar Space Jam ging kijken, opkeek naar de Bulls en rondliep met een met van de Bulls. Héél bewust heb ik die roes niet meegemaakt, maar het moet machtig zijn geweest om dat tijdperk van dichtbij te hebben meegemaakt.
Heerlijke docu. Zaken te weten gekomen die ik nog niet wist. Klasse om in '97 - '98 een zesde titel te pakken, ondanks de interne perikelen.
Jammer dat we nooit gaan weten of ze een zevende zouden gewonnen hebben, mocht dat er allemaal niet geweest zijn.

The Expanse S5
Heel goed seizoen, stukken beter dan de twee voorgaande. Lang getwijfeld of ik wel verder wou kijken en heb geen spijt van m'n beslissing om toch door te zetten. Marco is een beetje te theatraal en getypeerd vond ik, maar The Expanse staat dan ook niet bepaald bekend om z'n subtiele karaktertekening. Ik vind het leuk dat ze nu beschikken over een meer "expansive" budget, maar als het aan mij lag, zou ik dat liever uitbesteden aan een betere schrijfploeg dan alles naar VFX smijten.

The Expanse S5
Heel goed seizoen, stukken beter dan de twee voorgaande. Lang getwijfeld of ik wel verder wou kijken en heb geen spijt van m'n beslissing om toch door te zetten. Marco is een beetje te theatraal en getypeerd vond ik, maar The Expanse staat dan ook niet bepaald bekend om z'n subtiele karaktertekening. Ik vind het leuk dat ze nu beschikken over een meer "expansive" budget, maar als het aan mij lag, zou ik dat liever uitbesteden aan een betere schrijfploeg dan alles naar VFX smijten.
Ook net uitgekeken, weer goed seizoen inderdaad.

Umbrella Academy heb ik destijds na een drietal afleveringen opgegeven. Ik vond zowat élk personage onuitstaanbaar. Ik ben nochtans van het principe "dwing uzelf om op zijn minst 1 seizoen vol te houden" :p maar dat ging niet.
Haha, ik heb het eerste seizoen uitgekeken maar ik heb ook echt mezelf moeten pushen.

Maar ik vond de muziek in die serie wel fan-tas-tisch :D

Age of Samurai is een nieuwe reeks op Netflix over de opkomst van Oda-clanleider Nobunaga die aan de basis lag voor de eenmaking van Japan. Het is boeiend, maar het is me soms iets te Amerikaans gebracht met citaten als "probably the greatest warriors of all time" die ik wat gratuit vind.

Ik krijg er wel goesting van om terug in de wereld van Ghost of Tsushima te duiken.

Terug
Bovenaan