Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Storm Laura. 4 afleveringen van een half uur. Tempo en verhaal zat goed. Net zoals de prestatie van de acteurs.

Had evengoed een toneelstuk kunnen zijn met de minimale acteurs en locatie.

Marvel's Defenders gezien. Op zich was het maar niets. Als doorlopend verhaal na/tussen de losse series mogelijk wel. Ik hoop dat de volgende seizoenen van Luke Cage, Jessica Jones, Iron Fist en Daredevil wel verdergaan met dit verhaal, of toch zeker 1 van de 4 (probably Iron Fist).

The Serpent

Iets wat veel voorkomt bij films/series over seriemoordenaars. Weinig overtuigende acteerprestaties en niet al te best verfilmd, maar omdat het verhaal op zich al sterk is, blijft het interessant. Ook de tijdsprongen waren nogal verwarrend.

Ik kende ze niet maar Jenna Coleman :love2:
De tijdsprongen op zich stoorden mij niet, maar idd, sommige acteerprestaties waren niet helemaal overtuigend.

Behalve en vnl dan toch Tahar Rahim als Sobhraj, wat een charisma straalde die uit.

Was wel fan van de serie, de broeierige zoete sfeer van die zuiderse locaties vond ik wel heel goed gebracht.

De tijdsprongen op zich stoorden mij niet, maar idd, sommige acteerprestaties waren niet helemaal overtuigend.

Behalve en vnl dan toch Tahar Rahim als Sobhraj, wat een charisma straalde die uit.

Was wel fan van de serie, de broeierige zoete sfeer van die zuiderse locaties vond ik wel heel goed gebracht.
Dat is waar, maar vooral de niet Engelstalige vond ik niet overtuigend eerlijk gezegd. Vooral het personage van Knippenberg vond ik maar matig.

1883 : geweldige reeks. Ik ben doorgaans niet voor Western-series, maar deze was er boenk op.

Mayor Of Kingstown. Nogal een grimmige reeks waar iedereen slecht is blijkbaar. De eerste afleveringen gaat de reeks wat alle richtingen uit en ook de gebeurtenissen zijn imo nogal bij het haar getrokken. All-in-all een middelmatige reeks.

Yellowjackets
Begon sterk, had een dipje in het midden, maar kon de set up op het einde wel smaken
Perfecte casting ook
Eindelijk ook uitgekeken.

Toch best sterk, vooral inderdaad de casting maar ook de soundtrack met heerlijke 90's muziek.

Benieuwd naar S2, al hadden ze voor mij nog wel wat meer tipjes van de sluier mogen lichten in S1. Een beetje een Lost gevoel, maar ik hoop dat ze hier wel perfect weten waar ze naartoe gaan of willen.

En mss een beetje weird, maar Cristina Ricci is :love:

Eindelijk ook uitgekeken.

Toch best sterk, vooral inderdaad de casting maar ook de soundtrack met heerlijke 90's muziek.

Benieuwd naar S2, al hadden ze voor mij nog wel wat meer tipjes van de sluier mogen lichten in S1. Een beetje een Lost gevoel, maar ik hoop dat ze hier wel perfect weten waar ze naartoe gaan of willen.

En mss een beetje weird, maar Cristina Ricci is :love:

Niks weird aan. Ricci speelt awesome en ziet er awesome uit :D
Voor mij is dat Lost gevoel net een pluspunt alvast. Mijn favoriete serie allertijden. Als het op het einde 50% van het voldaan gevoel als Lost aan me geeft, gaat Yellowjackets zeer hoog op mijn lijst eindigen.

Niks weird aan. Ricci speelt awesome en ziet er awesome uit :D
Voor mij is dat Lost gevoel net een pluspunt alvast. Mijn favoriete serie allertijden. Als het op het einde 50% van het voldaan gevoel als Lost aan me geeft, gaat Yellowjackets zeer hoog op mijn lijst eindigen.
Ik vond Lost ook goed hoor, los van het feit dat het beide over een gestrande groep gaat na een vliegtuigcrash, is de opbouw ook best vergelijkbaar. Week na week wat meer prijs geven over wat er gaande is. Maar bij Lost had je wel na enkele seizoen het gevoel dat ze niet meer wisten waar ze naartoe gingen met het verhaal, de clue kwam voor mij dan ook heel geforceerd en unsatisfying over. Ik hoop dat ze hier toch een duidelijk plan hebben.

Nu ik er wel aan denk, in de eerste aflevering, voor de begingeneriek, tonen ze eigenlijk een pak meer dan wat ze nadien prijs gegeven hebben in de afleveringen.

Nu ik er wel aan denk, in de eerste aflevering, voor de begingeneriek, tonen ze eigenlijk een pak meer dan wat ze nadien prijs gegeven hebben in de afleveringen.
Dit is voor mij het grootste probleem met deze serie. Het moddert imo maar wat aan, gaat nergens naartoe, terwijl er in de eerste aflevering idd naar coole obscure shit gehint werd. Ik zit wel nog maar 6 afleveringen ver, dus ik wacht nog even met een finaal oordeel :p

Dit is voor mij het grootste probleem met deze serie. Het moddert imo maar wat aan, gaat nergens naartoe, terwijl er in de eerste aflevering idd naar coole obscure shit gehint werd. Ik zit wel nog maar 6 afleveringen ver, dus ik wacht nog even met een finaal oordeel :p
In de laatste 2 afleveringen gaat dat obscure wel weer een niveautje hoger, efkes volhouden dus :wink:

Maar idd, het had op dat gebied voor mij ook iets meer mogen zijn, ze hadden toch al wat meer uit de doeken mogen doen.

Spijtig, want het onderwerp interesseerde me wel, en Julia Garner is goed (Ozark).
Qua acteerwerk misschien wel goed, maar ik kan haar triestig gezicht niet meer zien na Ozark. Voor mij het hatelijkste personage uit de reeks.
Elke seizoensfinale hopen dat ze afgeknald zou worden...
Heb ze, denk ik, nog in niets anders zien spelen.

Succession helaas uitgekeken :(
Wat een fantastische serie.
Maak me enkel 1 bedenking die wat afbreuk doet aan de geloofwaardigheid: de alomtegenwoordigheid van Greg vind ik een beetje raar. Hij is een totale nietsnut die nog niks bewezen heeft en wordt toch overal bij betrokken... En dan toch niet serieus genomen. Los daarvan is hij wel een van mijn favoriete personages, vooral in de scènes met Tom.

Qua acteerwerk misschien wel goed, maar ik kan haar triestig gezicht niet meer zien na Ozark. Voor mij het hatelijkste personage uit de reeks.
Ik vind Ruth (en ook wel Marty uiteraard) net het leukste personage.
Top acteerwerk van die actrice ook gewoon.

Die 2de spoiler tag. :p

Succession helaas uitgekeken :(
Wat een fantastische serie.
Maak me enkel 1 bedenking die wat afbreuk doet aan de geloofwaardigheid: de alomtegenwoordigheid van Greg vind ik een beetje raar. Hij is een totale nietsnut die nog niks bewezen heeft en wordt toch overal bij betrokken... En dan toch niet serieus genomen. Los daarvan is hij wel een van mijn favoriete personages, vooral in de scènes met Tom.
Greg wordt door iedereen dankbaar gebruikt als een pion in het schaakspel (Tom, Logan, Kendall, zijn opa, ...). Misschien het staakstuk dat het minst waard is, maar je ziet hem toch liever niet naar de tegenstander gaan.

je ziet het ook aan de ontwikkeling van zijn personage en dat hij zelf steeds minder ethiek vertoont en almaar gewiekster en doordachter wordt in het spelletje, zelfs als het op datingkeuzes aankomt.

Terug
Bovenaan