Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Reacher op amazon prime is wel nice, 2 afleveringen ver.

wat me opvalt aan het beeld op amazon prime video, dat er soms 'verkleuringen' zijn, vlakken die plots meer blauwig zijn, soms groenig zijn.
is dit eigen aan de serie of prime video of iets mis met instelling?

The Expanse seizoen 6 erdoor gevlamd. Net zoals Amazon precies gedaan heeft. Was wel heel snel voorbij, en sommige story arcs krijgen een weinig voldoending gevend einde of zelfs helemaal geen einde.

Al bij al zeer hard genoten van de hele serie en ik kan niet wachten om met de boeken te beginnen.

wat me opvalt aan het beeld op amazon prime video, dat er soms 'verkleuringen' zijn, vlakken die plots meer blauwig zijn, soms groenig zijn.
Ik had op een bepaald moment hetzelfde voor met HDR-content op Netflix. Bij het volledig afsluiten en heropstarten van mijn tv (dus niet op stand-by), werd dit opgelost (ik vermoed weliswaar tijdelijk).

Reacher op amazon prime is wel nice, 2 afleveringen ver.

Ik heb pas sinds begin dit jaar amazon prime en vind de kwaliteit geregeld ook wel een beetje tegen vallen. Ben nu The Boys aan't kijken en daar heb ik toch af en toe last van artefacten en wat colour banding. Algemeen vind ik de kwaliteit van Netflix wat beter, maar Apple tv+ is veruit de beste.

on topic: The Boys is wel lachen.

Feelgood... maar wel van de bovenste plank.
Ik heb speciaal uwe comment gaan opzoeken omdat die me is bijgebleven.
Het ging over het feit dat ik Downtown Abbey zowat ben beginnen meevolgen met m'n vrouw.

Don't spoil, want we zijn pas klaar met seizoen 3 en ik zie dat er 6 in totaal zijn. Maar, feelgood?

Er was in die tijd toch veel miserie, wordt ook knap in beeld gebracht. Ethel, Thomas,... zo'n toestanden konden absoluut niet. Ook het enorme verschil tussen het leven van de upper class in vergelijking met de mensen in dienst. Sybil die sterft. Bates onterecht in de gevangenis. En nog veel meer miserie. En dan eindigt de 'kerstspecial' met de kersverse papa Matthew die verongelukt. EN GIJ NOEMT DA FEELGOOD? :biglaugh:

Toch wel jammer dat er zo veel vragen op het einde van het seizoen onbeantwoord blijven. De serie gaat net wat te traag vooruit en soms krijg ik het gevoel dat men voor een gemakkelijke oplossing heeft gekozen en zo alles wat minder spannend heeft gemaakt. 8/10. Ik blijft het volgen, maar er had meer ingezeten imo.

Iemand Pam & Tommy al gekeken?

ik dacht dat het, door oa Rogen en Offerman te casten, dat het meer een stoner-comedy ging zijn zoals Rogen wel meer doet. En Rogen en Offerman's personages zijn dan wel wat goofy enzo, en Stan speelt volgens mij een satire van Tommy Lee, maar het is na 4 afleveringen wel serieuzer van insteek, imo. Er mag nog wel gelachen worden, maar het neemt zeker niet de overhand, en 't is ook niet van Rogen's gewoonlijke niveau

Pam & Tommy is aangenaam om te zien, mss iets te veel 90s nostalgie waar ze bij stilstaan, maar de tijd vliegt er voorbij. Ik hoop dat ze ook de tol na de video tonen, want voor Pamela Anderson was het nog jaren opboksen tegen een slecht imago.

The Walking Dead S10 afgewerkt.

Ik volg het eigenlijk nog omdat ik wil weten hoe het eindigt. Over het algemeen slappe kost geworden over de jaren heen. De Whisperers zijn maar meh en Alfa al helemaal een kutfiguur, met dat hoog fluisterstemmetje.

Maar die laatste episode. Negan's verhaal. 1 van de beste episodes van de hele reeks, maakt veel middelmatigheid goed en is toch een validatie om nog verder te kijken.

Ik heb pas sinds begin dit jaar amazon prime en vind de kwaliteit geregeld ook wel een beetje tegen vallen. Ben nu The Boys aan't kijken en daar heb ik toch af en toe last van artefacten en wat colour banding. Algemeen vind ik de kwaliteit van Netflix wat beter, maar Apple tv+ is veruit de beste.

on topic: The Boys is wel lachen.
Dat beeld is idd enkel bij amazon prime video slecht, vreselijk eens je het hebt gezien valt het nog harder op.

Cobra Kai S4

Begreep niet goed de introductie van het personage van Silver. Werd met veel blabla binnengehaald door Kreese, maar uiteindelijk werd daar zeer weinig mee gedaan (behalve dan op het einde de teaser naar het volgende seizoen).

Verder begint het stilaan wel wat verwarrend te worden met de studenten die constant tussen de dojo's zitten te zwerven, op den duur weet je niet wie waar zit (of gezeten heeft). En dan de knipperlichtrelatie tussen LaRusso en Lawrence. Tja...

Vond de reeks wel sterk eindigen met de dubbelaflevering rond het tornooi. Benieuwd wat S5 brengt.

Billie vs Benjamin

Huizenhoge clichés en stereotypen die er soms iets te dik op liggen en heel soms op het randje van irritant worden. Maar het kijkt heel luchtig weg, verhaal is meeslepend en Ruben Block is best een leuke gimmick.

En Charlotte Timmers is naast knap ook gewoon een heel goede actrice.

Terug
Bovenaan