Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Foundation
Genoten van deze serie, maar wat een gedrocht was de seizoensfinale! Niet dat ik wil zeggen dat de overige 9 afleveringen perfect waren, verre van, die hadden ook hun flaws. Maar de seizoensfinale voelde echt geforceerd aan: heb het gevoel dat ik met meer vragen zit dan dat ik begonnen ben en op het einde van het seizoen is dat een vreemd gevoel.

You S1 en S2 gekeken de afgelopen weken. Amusante serie die soms werkelijk nergens op slaat, maar toch tof is om te volgen. Eigenlijk wel zot hoe je bij momenten meeleeft met het hoofdpersonage, terwijl dat eigenlijk gewoon een gestoorde gek is. :biglaugh:

Ik kijk nu tussendoor wat afleveringen van Het Geslacht De Pauw... Dat werd uitgezonden in de periode dat ik geen tv keek, dus is volledig aan mij voorbijgegaan. Nadat ik 1 aflevering ver zat, heb ik wel ook Het Proces dat Niemand Wou gezien, met de getuigenissen en vele chat logs van Bart De Pauw zijn grensoverschrijdend gedrag 😅
Ik denk dat ik zonder al die context net als vele andere mensen zo naïef was om te denken "waar maken al die vrouwen zich toch eigenlijk druk om", maar dit was wel een eye-opener. Wat een totaal gestoorde man eigenlijk. Het werpt nu wel een schaduw over Het Geslacht De Pauw, en 't is sowieso zonde om 1 van Vlaanderens beste televisiemakers zo ten onder te zien gaan.

Castle Rock S02 gezien en vond het echt goed. Vooral als je Stephen King fan bent want komen veel verwijzingen in naar verschillende verhalen van hem

Begonnen aan In From The Cold. Het is niet fantastisch, waarom moet er altijd een über-nukkige tiener bij zijn en waarom zijn die ouders altijd zo lam. Maar voldoende om tijdens het smartphone scrollen op te zetten en te zien hoe het afloopt. Zijn, denk ik, maar 8 afleveringen.

The Woman in the House Across the Street from the Girl in the Window.
Tenenkrommend slecht. En dat einde, om te janken… :unsure:

Ben nu bezig met Archive 81 en The White Lotus. En wekelijks nieuwe afleveringen van Euphoria & South Park. Binnenkort beginnen met Mare of Easttown & Yellowstone. Wel benieuwd naar!

Laatst bewerkt:
The Afterparty
De eerste 3 afleveringen gezien (de rest moet nog komen) en ik ben helemaal fan, zeker van de 3e aflevering. Murder-mystery met meer dan een beetje comedy. Zit echt goed in elkaar en is net dat tikkeltje over-the-top, wat het juist zo goed maakt. Ik kijk al uit naar de rest.

All of Us Are Dead gezien. Ik heb een dikke boon voor zombiestuff maar dit was pijnlijk om naar te kijken. Zelden zo een bende onbeholpen karakters gezien. Plot armor was dik.

All of Us Are Dead gezien. Ik heb een dikke boon voor zombiestuff maar dit was pijnlijk om naar te kijken. Zelden zo een bende onbeholpen karakters gezien. Plot armor was dik.

F*ck, trailer gezien en had deze op mijn to-do lijstje gezet, maar als er nu 1 ding is dat mij insta doet afhaken van een serie is het plot armor.

Snowpiercer: beginnen zien en na de 5de aflevering er de brui aan gegeven. Concept is cool, en eerste afleveringen waren nog goed, maar nu wordt het echt een zoveelste drama soap met problem of the week. Jammer.
Zit terug effe in een gat nu ik Succession en Counterpart heb uitgezien. Moet nog wachten tot alle afleveringen van Attack on Titan uit zijn.
Verder ook nog wachten op:
The Righteous Gemstones
Resident Alien
Raised by Wolves (2020)

Binnen een maand of 2 kan ik terug eens op binchpatrol gaan.

Vier aflevering ver met The White Lotus. Traantjes van het lachen.

Het mag niet meer worden maar ik ben wel fan van het 'lachen met rijke mensen' genre. :unsure:

Ben net door het eerste seizoen van Ted Lasso gegaan.
Ik snap echt niet waarom je de moeite doet om het voetbalgebeuren als insteek te gebruiken als je dan toch het meest doordeweekse comedy/drama verhaal wilt vertellen waar mensen verliefd worden o maar het mag niet zijn, etc. Bah, wat een zonde.

De setting en het verhaal werden uiteindelijk een pak beter gedaan door Home Ground (noors: Heimebane), al is dat nu ook niet echt een hoogvlieger.

Heeft er iemand al 1883 gezien? Ik heb wel eens zin in een klassieke western serie.

Ik heb nu 6 afleveringen gezien. Ik kan uiteraard nog niet oordelen, maar voorlopig ben ik het totaal niet eens. Ik vind het echt awesome. En sommige personages janken wel geregeld, maar wat wil je, als vrienden/familie...opgefreten worden. Ma bon, smaken verschillen uiteraard. Voorlopig vind ik het alvast top.

Nog 1 aflevering te gaan van Cobra Kai en het pikt wel een beetje dat ik moet wachten op seizoen 5, wellicht eind dit jaar of begin volgend jaar. Als guilty pleasure was dit een toppertje.

Gisteren heb ik de eerste aflevering van Yellowjackets bekeken en dat smaakt naar meer. Ik sta al te trappelen om de volgende afleveringen straks te bekijken :) Bingegalore incoming :D

Ben net door het eerste seizoen van Ted Lasso gegaan.
Ik snap echt niet waarom je de moeite doet om het voetbalgebeuren als insteek te gebruiken als je dan toch het meest doordeweekse comedy/drama verhaal wilt vertellen waar mensen verliefd worden o maar het mag niet zijn, etc. Bah, wat een zonde.
Allez Ted Lasso is easily een vd beste series van de laatste 10 jaar.

Terug
Bovenaan