Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Gisteren Parks & Recreation begonnen. Heeft een goeie reputatie maar ben toch wat teleurgesteld. Heb nu een paar afleveringen gezien maar lijkt op sommige vlakken gewoon een kopie van The Office, vooral dat hoofdpersonage wiens naam ik nu even kwijt ben :unsure:
Maar ik ga wel verder kijken.
Je moet echt door het eerste seizoen heen, want voor mij "begint" P&R pas in seizoen 2. S1 is inderdaad maar een flauw doorslagje van The Office.

Ik heb gisteren seizoen 2 uitgekeken, zeker de moeite. In seizoen 2 stoorde ik me wel aan hoe voorspelbaar / karikaturaal de Russen werden neergezet. Hoe vaak kan je personages Borscht laten eten...
Ne maat van mij is getrouwd met een Russische. Ik heb heb daar thuis nog nooit geen Borscht weten staan pruttelen. Just saying... :unsure:

Ne maat van mij is getrouwd met een Russische. Ik heb heb daar thuis nog nooit geen Borscht weten staan pruttelen. Just saying... :unsure:
Ze hadden op z'n minst eens kunnen afwisselen met Golubtsi!

Het hoogtepunt voor mij was toen een van de personages in een hotel afkwam met "take away borscht". Dus ergens in de jaren 80 in het midden van de koude oorlog in Texas was er in de buurt van dat hotel toevallig een zaak waar je Russische maaltijden kon gaan afhalen.

Het hoogtepunt voor mij was toen een van de personages in een hotel afkwam met "take away borscht". Dus ergens in de jaren 80 in het midden van de koude oorlog in Texas was er in de buurt van dat hotel toevallig een zaak waar je Russische maaltijden kon gaan afhalen.
:laugh:
Kzal het eens vragen als ik nog eens dat ben.

Somos. uitgekeken, rauwe serie. Maar 6 episodes, schetst de levens van de inwoners in een kleine stad van Mexico aan de grens met op de achtergrond het geweld van de cartels. Bouwt op naar een historische gebeurtenis:

In February, 2014, members of the Army, Navy, State, and Federal Police forces began searching for the remains of at least 300 residents of the region, who had been murdered in 2011 and buried in a series of clandestine graves in local ranches. in the Dallas suburbs, the DEA had launched Operation Too Legit to Quit after some surprising busts. In one, police had found $802,000, vacuum-packed and hidden in the gas tank of a pickup. The driver said he worked for a guy he knew only as “El Diablo,” the Devil. After more arrests, DEA Agent Richard Martinez and Assistant U.S. Attorney Ernest Gonzalez determined that El Diablo was 30-year-old Jose Vasquez, Jr., a Dallas native who’d started selling drugs in high school and was now the leading Zetas cocaine distributor in east Texas, moving truckloads of drugs, guns and money each month. As they prepared to arrest him, Vasquez slipped across the border to Allende, where he sought protection from members of the cartel’s inner circle. But Martinez and Gonzalez saw an opportunity in his escape. If they could persuade Vasquez to cooperate, it would give them rare access to the senior ranks of the notoriously impenetrable cartel and a chance to capture its leaders, particularly the Treviño brothers, who had killed their way onto the list of the DEA’s top targets. Miguel Ángel Treviño was known as Z-40, Omar as Z-42. What Martinez wanted were the trackable PINs, or personal identification numbers, of the Treviños’ BlackBerry phones. Vasquez had left the agent plenty of leverage. His wife and mother were still living in Texas. The DEA threatened to imprison Vasquez’s mother in wife if he did not get the location pin’s for Miguel And Omar. Under pressure to get the phones’ PINs, Vasquez turned to Moreno, using a little leverage of his own. It was Moreno’s brother, Gilberto, who had been caught driving the truck with $802,000 in the gas tank. Facing 20 years in prison, Gilberto had confessed that he was working for the Zetas and that the cash belonged to the Treviño brothers. Vasquez arranged for his lawyer in Dallas to represent Gilberto and promised not to let anyone else in the cartel know about Gilberto’s incriminating statements. Moreno repaid the favor by agreeing to get Vasquez the numbers. Miguel And Omar found out and members of the Zetas seized the towns of Allende and Nava, destroyed 80 houses with heavy machinery, and kidnapped approximately 80 families. These people were not seen again, until the operation began uncovering some of their bodies, many of which allegedly had been dissolved with a mixture of diesel fuel and caustic soda in large barrels of improvised "kitchens",

Net de laatste van Your Honor gekeken. Dit stak me uiteindelijk toch wel wat tegen. Heel wat onlogische, gewoon domme plotwendingen. En nog andere dingen die me stoorden. COVID-19 erbij halen: in dezelfde aflevering 'social distancing' maar even later personages die mekaar een hand geven, feestjes geven... En dan nog een einde dat teleurstelt met ook nog wat losse eindjes.
Meeste acteerwerk was dan wel weer goed. Alleen Michael Stuhlbarg wist mij totaal niet te overtuigen in zijn rol hier.
Tegenvallertje imo.

edit: on a sidenote: Amy Landecker :love2:.

Laatst bewerkt:
Lupin (twee seizoenen op Netflix).

Charismatische Omar Sy als gentleman-cambrioleur Arsène Lupin, maar het is toch allemaal net wat te eenvoudig in vergelijking met Sherlock Holmes.

Fair Trade
Beetje matroesjka's van den Aldi met een Van den begin die zich amuseert. Helaas rammelt het scenario langs alle kanten en valt Ella June Henrard wat te licht uit in haar acteerprestatie. Degelijk, maar nooit meer dan dat.

Sex Education season 2
Beter nog dan het eerste seizoen. De reeks heeft zelf door dat Otis niet het meest boeiende, sympathieke personage is en legt de focus dus meer op personages als Eric, Adam, Maeve en Jackson en dergelijke. Het zorgt voor een verhaallijn die stukken beter flowt dan in het vorige seizoen.

After Life season 2
Ik snap de kritiek dat het als een stap terug voelt na de progressie in het eerste seizoen niet zo goed. Het gaat over een weduwnaar die vecht tegen een depressie, uiteraard is dat met vallen en opstaan. Gervais weet ook in deel twee opnieuw indruk te maken als een man die probeert het hoofd boven water te houden,wanneer hij tegelijk ook wat graag zou los laten.

Ik heb net The People v. O.J. Simpson uitgekeken. Toch wel een aanrader. Ik had al wel eens gehoord van deze beruchte rechtzaak, maar kende het verhaal ervan nog niet.

Ook veel toffe acteerprestaties om te bewonderen.

Lupin (twee seizoenen op Netflix).

Charismatische Omar Sy als gentleman-cambrioleur Arsène Lupin, maar het is toch allemaal net wat te eenvoudig in vergelijking met Sherlock Holmes.
De bbc sherlock serie is dan ook moeilijk, zoniet onmogelijk te evenaren in zijn genre

Ik heb net The People v. O.J. Simpson uitgekeken. Toch wel een aanrader. Ik had al wel eens gehoord van deze beruchte rechtzaak, maar kende het verhaal ervan nog niet.

Ook veel toffe acteerprestaties om te bewonderen.
Heel straffe serie idd
In september komt van dezelfde makers een serie over de Clinton affaire uit

Masters of the universe.
Waar te beginnen?? Animatie top
Stemacteurs zijn ook ok
Maar de richting dat ze zijn uitgegaan heeft echt niks met de reeks te maken die ik (we?) zo koester.
Ik moet wel nog de ontknoping zien en hoop dan ook dat seizoen 2 de traditionele weg opgaat

Masters of the universe.
Waar te beginnen?? Animatie top
Stemacteurs zijn ook ok
Maar de richting dat ze zijn uitgegaan heeft echt niks met de reeks te maken die ik (we?) zo koester.
Ik moet wel nog de ontknoping zien en hoop dan ook dat seizoen 2 de traditionele weg opgaat
Oej, krijgt wel een héél slechte score op imdb 😔

Hunters (2020)
Eerste aflevering begon goed, ik was mee, ik zat erin en wou meer weten, maar hoe verder de serie vordert hoe meer ik aan het afhaken ben. Ik voel weinig tot geen sympathie met de karakters. Nasi's zijn slecht en de Joden zijn goed en we gaan dit door uw strot duwen langs alle kanten. Het is allemaal zo zwart wit als de oude films waar iedereen ook gewoon de goeie was of de slechte, no middle ground. De hoofdacteur die Jonah speelt overtuigt mij ook helemaal niet en ik erger er mij meer en meer in elke aflevering. Pachino doet het dan weer wel goed, maar kan het trage,- vaak saaie plot niet rechttrekken. Ik snap de lovende kritiek en hoge scores niet, maar denk dat dit gewoon te danken is aan "fck yeah we gaan Nazi's kapot maken".
Versta mij niet verkeerd, 'k heb geen sympathie voor Hitler of de Nazi's, maar ik heb het gevoel dat deze serie enkel dit als draagvlak gebruikt en al de rest hangt zo los als de bouten achteraan mijn 20 jaar oude wasmachine.

@Lefman Inderdaad. Bij de allereerste trailer vond ik het ook meteen een cool concept, maar de uitwerking bleek uiteindelijk maar pover. En dat einde; zo'n maffe revelatie en mind-blowing cliffhanger voor een vervolg (dat er wellicht niet komt?). Zonde.

Voorbije weken wat ingehaald.

Somos.

Begon traag, getwijfeld om verder te kijken na aflevering 1. Toch doorgekeken en geen spijt van. Werd beter en spannender naar het einde toe.

Solos

Bwa. Zaten enkele leukere verhalen in, maar al bij al niet boeiend genoeg.

Betty (s1 & s2)

Eerder gemist. Goeie HBO reeks, blijft om de een of andere reden toch boeien. Soms grappig, soms pakkend.

Never Have I Ever (s1 & s2)

Altijd laten liggen omwille van het hoge teen-drama gehalte. Maar de komst van seizoen 2 deed op verschillende sites en fora zoveel stof opwaaien dat ik moest kijken, en zeker geen spijt van.

Ted Lasso

Net op tijd het eerste seizoen gezien voor het tweede begon. Fantastische reeks.

Sky Rojo s1

Euh ja. I like. Veel actie, verschroeiend tempo, geen saaie momenten. Lekker.

Dr. Death

Geeft het verhaal weer van Dr. Duntsch, die verschillende mensen verminkte voor het leven of zelfs (bewust?) liet sterven. Sterke acteerprestaties van Baldwin, Slater en Jackson uiteraard.

Terug
Bovenaan