Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Lupin op Netflix.
Kijkt wel vlot weg en je zet snel de volgende aflevering op, vooral op zoek naar meer en beter maar absoluut niets speciaal.
Je voelt dat het gebaseerd is op boeken van 100 jaar oud. We hebben ondertussen al veel betere heists, manipulatie, prison escapes en dergelijke gezien.
'Meester van vermommingen' en hij zet juist een andere pet op. Eigenlijk lachwekkend slecht voor 2021.

De hype en lof zeker niet waard. Het verbaasd mij zelfs echt eigenlijk dat dit niet afgemaakt wordt in sommige reviews.
Maar als je je lat wat lager legt en je zoekt wat doorsnee entertainment is het zeker wel te kijken.

7/10

Laatst bewerkt:
Seizoen 6 is het laatste. Ik ben nu ook bezig met het tweede deel van S6.

Zwaar teleurgesteld in prins Oleg en “ik zal iedereen doen boeten voor hun verraad”. Ik had wat meer gruweldaden verwacht. :D Zeer benieuwd hoe dit seizoen nog gaat eindigen. Van mij hadden ze precies hier al mogen stoppen. :unsure:
OMG. Ge hebt gelijk.

Bwaarf :( Een beetje afgelopen met een sisser dan :(

Ik zou aan Ratched willen beginnen, maar eigenlijk zou ik eerst OFOTCN eens een rewatch moeten geven want dat is al zeker vijf jaar geleden.
Beetje zonde dat deze dan niet op Netflix te vinden is.

Ik zou aan Ratched willen beginnen, maar eigenlijk zou ik eerst OFOTCN eens een rewatch moeten geven want dat is al zeker vijf jaar geleden.
Beetje zonde dat deze dan niet op Netflix te vinden is.
Ik was grote fan van OFOTCN, waarschijnlijk speelde dat mee in hoe teleurgesteld ik was in Ratched. Heeft een totaal andere sfeer. De sfeer is eigenlijk gewoon zoals American Horror Story. Iets dat ik ook maar 1 seizoen heb volgehouden omdat ik er niks aan vond.

Ik was grote fan van OFOTCN, waarschijnlijk speelde dat mee in hoe teleurgesteld ik was in Ratched. Heeft een totaal andere sfeer. De sfeer is eigenlijk gewoon zoals American Horror Story. Iets dat ik ook maar 1 seizoen heb volgehouden omdat ik er niks aan vond.
Klopt, je ziet direct dat Ratched een serie is van de makers van American Horror Story. Het had even goed een nieuw seizoen kunnen zijn.
Maar ik vind AHS een meer dan behoorlijke serie dus ik kon er nog van genieten van Ratched.
Je hoeft trouwens OFOTCN niet gezien te hebben voor je de serie bekijkt. Je kan hem even goed erna bekijken, en dan nog.

Eergisteren eindelijk Suits volledig uitgekeken. Mensen die dit ook hebben gekeken?

Altijd al een fan geweest van de serie. Laatste twee seizoenen waren minder maar nog altijd te pruimen gelukkig. Laatste aflevering was wat sentimenteel maar goed, fijne afsluiter van een serie die voor mij persoonlijk altijd prima wegkeek.

Eergisteren eindelijk Suits volledig uitgekeken. Mensen die dit ook hebben gekeken?

Altijd al een fan geweest van de serie. Laatste twee seizoenen waren minder maar nog altijd te pruimen gelukkig. Laatste aflevering was wat sentimenteel maar goed, fijne afsluiter van een serie die voor mij persoonlijk altijd prima wegkeek.
Ik heb nog één seizoen te kijken, net om die reden. Ik vond het altijd de ideale serie om bij weg te dromen, IRL-drukte ff los te laten en jaloers te zijn op alles dat Harvey zich kan permitteren :) Ook heerlijke quotes, sommige zijn altijd bijgebleven!

b3558c774dbe78728aa839befbe6b928.png

Heb ook redelijk wat seizoenen Suits gekeken, maar het enige wat me stoort is dat ze altijd magisch een oplossing vinden op het einde voor een bepaalde ‘onmogelijk te winnen’ rechtzaak.

Volledig uitgezien en altijd fan geweest !

Sinds Rachel en Mike uit de serie waren, is het niveau imo naar beneden gegaan per aflevering.
Geen spijt van volledig uitgekeken maar het mocht zeker niet nog een seizoen langer zijn.

Suits vond ik lekker wegkijken voor een seizoen of ... vier-ish? Ik ben gestopt met kijken na 6 seizoenen denk ik maar toen was het vet al lang van de soep voor mij. Dat is zo een typische serie waarvan de makers blijkbaar vinden dat een episode niet geslaagd is als er geen grote ruzie is geweest tussen twee hoofdpersonages, hatelijk vind ik dat.

Meanwhile ook begonnen aan seizoen 2 van Peaky Blinders. Lichtjes teleurgesteld na de eerste twee eps in waar ze naartoe lijken te gaan, hopelijk gaat het niet bergaf.

Seizoen 3 van Disenchantment ook gezien en dat gaat echt helemaal nergens meer over.

The Fall op Netflix. 3 seizoenen. Zeer aangrijpend. Elk seizoen is ook anders. Eerste seizoen over de moorden, 2de over de moordenaar opsporen en oppakken & derde over de aftermath. Zeer goed geacteerd, schitterende muziek en een fantastisch plot. Ook een serie die na 3 seizoenen af is en niet verder uitgemolken wordt. Lang geleden dat ik zo onder de indruk was van een serie. Aanrader!

Karpi op Netflix: 2 seizoenen. Vergelijkbaar met The Bridge. Tot op het einde in spanning om te weten wie de dader is. Zeker het bekijken waard.

The Newsroom S01 rewatch: god I love this show..verbazend courant nu want Republican bashing was toen al hot :love:
En omg Sloan Sabbith 🤤

Ha. The Fall en The Newsroom. Twee heel goeie series die inderdaad niet te lang doorgaan.

En Sloan Sabbith idd :love:
636f80db97c25c30aab93f7bf85e5ad3.gif

VRT Nu heeft recent enkele volledige seizoenen van internationale TV-reeksen online gezet.

Seizoen 1 van Schitt's Creek staat er bijvoorbeeld op.

De 2 seizoenen van de Italiaanse reeks My brilliant friend zijn ook aanwezig. Een zeer fijne reeks die 2 vriendinnen volgt van piepjong tot volwassen (beginnend ergens jaren 1950).

Het derde seizoen van Babylon Berlin is er ook op gezet. Helaas zijn de eerste 2 seizoenen niet langer beschikbaar maar het derde seizoen moet zeker niet onder doen. Een vierde seizoen is in voorbereiding maar vertraagd door corona.

Seizoen 2 van Killing Eve vond ik persoonlijk wat minder maar is zowel online te zien als wekelijks op Canvas.

Is Schitt's Creek de moeite om de volle 6 seizoenen te volgen? Ik heb de laatste week wat afleveringen gevolgd 's avonds op VRT en vond het best te pruimen. Blijft de rest even goed?

Seizoen 2 van Killing Eve is een stuk minder ( je voelt echt dat Phoebe waller Bridge niet meer in de schrijfstoel zit. Dat gezegd hebbende kan Vilanelle mij nog steeds krijgen.

@Deckard, ik ben zelf nog niet ver genoeg met Schitt's Creek om er een defintief oordeel over te geven, maar het niveau blijft wel hoog. Het zesde seizlen is in de states ook erg bejubeld...wat voor een seizoen 6 van een sitcom best een prestatie is.

Zelf momenteel bijna mee klaar:

Goliath seizoen 2
Ook deze is een stuk minder in seizoen 2, daar waar het vorige seizoen echt werkte van het uitgangspunt dat Billy McBride een geniaal advocaat is die aan lager wal geraakt is...komt dat in seizoen 2 minder uit de verf. Het personage van Billy Bob Thornton ondergaat het plot eerder dan dat hij de catalysator is. Dat gezegd hebbende is het resultaat nog meer dan behoorlijk als je in acht neemt dat dit seizoen heel wat problemen had in de conceptuele fase met scenario's die volledig herwerkt moesten worden omdat Thornton niet tevreden was.

Gangs of London
Goddiggitydamn. Gangs of London is onversneden badassery in serievorm. Ik hoorde op voorhand waaien dat dit een soort moderne Peaky Blinders zou zijn, maar naar mijn gevoel is het eerder een Londense variant op Infernal Affairs. Het heeft iets ontzettend hard en rauw en dat werkt uiteraard ontzettend goed voor een show over misdadigers in de achterbuurten van Londen. De afleveringen gemaakt door Gareth Evans zijn de duidelijke hoogtepunten omdat die zijn skills die hij al getoond heeft met The Raid ook op gang violence in Londen weet toe te passen. Na aflevering 5 van Gangs of London wil ik die vent een Assault on Precint 13 of ouderwetse western zoals Magnificent Seven zien maken.

Laatst bewerkt:
Ok. Thanks beide. Dan ga ik het een kans geven, denk ik. Te weinig nog sitcoms gezien laatste tijd.

Terug
Bovenaan