Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Flight Attendant, dom en irritant hoofdpersonage met een zwakke plot die veel te lang wordt uitgerokken. Ik heb het door de hype 3 afleveringen gegeven maar nu toch finaal afgehaakt.

Ik heb het uitgekeken, ben wel een Michiel Huisman fan.
Eerste aflevering was OK. Maar van aflevering 2 pure bagger.
Pruts personages, slechte cast, 1 ca va plottwist, maar zeker het bekijken niet waard!

Daarnet wel The Investigation uitgekeken. Heerlijke slow tv, met een knappe Scandinavische cast. En mooie sfeerschepping.
Aanrader, maar niet voor mensen die veel prikkels willen in hun series. Volledige reeks uit het standpunt van 2 rechercheurs.
Waargebeurd verhaal ook.

Er is niet echt een wat heb je op tv gezien.

Dus zet ik het voorlopig hier (omdat het niet echt een eigen topic hoeft te hebben).

Deze aflevering doorgekregen van een vriend om eens te bekijken.

De dochter en zoon van het ene gezin zijn zo triestig lui dat het grappig wordt op het einde als de andere regels in voege treden.
Gewoon een vb.: de zoon moet zoeken achter een stopcontact in zijn eigen living om eens een stofzuiger in gang te steken.
En zo zijn er wel nog een 7 tal akward dingen :)

Op een ander (S1 - E3)

Geschiedenis van de Pausen met Liam Neeson als narrator.
Interessante geschiedenis maar dat wisten we al. Wel verbazend ‘lief’ voor de Kerk, geen woord over de Inquisitie en kousenvoeten rond Pius XII. Aangenaam om zien, te braaf.

ZeroZeroZero
Goed uitgewerkte serie waarbij de verschillende verhalen een meerwaarde vormen voor het algemene plot. Ik snap dat je de verhaallijnen niet heel diep kan uitwerken op één seizoen maar de Italiaanse verhaallijn kon misschien wel iets beter imo. In ieder geval een aanrader!

Nu begonnen met StartUp. Eerste twee afleveringen geven me een heel 'Amerikaanse' indruk en normaal zou ik hier niet mee verder gaan mochten de reviews niet overwegend positief zijn. Ik zet dus nog even door.

Zou graag The Investigation bekijken maar de kwaliteit op VRTnu, 540p in 2021?, valt me nogal zwaar tegen...

Into the Night ( Netflix)

De eerste Belgische Netflix Original klinkt een beetje als een grap: Vier Belgen, een Tsjech, een Marrokaan of twee en een bende Russen zaten op een vliegtuig en toen gebeurde de apocalyps. ( Het past ook wel voor een Belgische reeks dat er een taal of zeven in gesproken wordt)

Het is conceptueel ambitieus, maar knullig in uitvoering. De regie van Norman Bates valt niks te verwijten en acteurs als Jan Bijvoet doen hun best met beperkte personages, waar anderen herhaaldelijk door de acteermand vallen. ( Ik kijk naar jou boze Italiaanse meneer)

De grote sfeerbederver is de Amerikaanse scenarist Jason George die een script aflevert vol cliché's, idiote plottwists en gemanifactureerde spanning. Elk personage heeft een donker geheim dat plots aan het licht komt. Conflict, drama, geroep!! Nonsens.

Jason heeft trouwens al weer nieuw werk, en dat voor een Turkse Netflix original rond de bemanning van een duikboot die vast komt te zitten. Echt een creatieve duizendpoot die Jason George.

De vriendin had prison break nog nooit gezien, dus we zijn dat eens beginnen kijken (ik heb het wel al gezien). Zeker het eerste seizoen wou ik toch zeker meezien. Vind dat eerste seizoen toch echt nog altijd van het beste dat er ooit gemaakt is!

De vriendin had prison break nog nooit gezien, dus we zijn dat eens beginnen kijken (ik heb het wel al gezien). Zeker het eerste seizoen wou ik toch zeker meezien. Vind dat eerste seizoen toch echt nog altijd van het beste dat er ooit gemaakt is!
Eerste seizoen is echt goed. Die T-bag zal me altijd bijblijven 😀

Nieuwe CGI reeks van Resident evil staat online, heb even mee gekeken met mijn vrouw ( die daar grote fan van is ) zag er wel nog leuk uit.

Eindelijk S3 van The Marvelous Mrs. Maisel ingehaald (heb om een bizarre reden veel te lang gewacht na het sublieme S2)
Net iets minder sterk dan de eerste twee seizoenen, maar dat is geen schande voor deze serie: de personages blijven heerlijk, de sets en kledij zijn om duimen en vingers bij af te likken en de cinematografie is soms ronduit briljant (paar geweldige tracking shots: in het appartement, in de kleding fabriek van haar ex-schoonvader,...)
Nu uitkijken naar S4, waar men momenteel mee bezig is (met oa John Waters als gastpersonage)
rachel-brosnahan-and-john-waters-are-seen-on-the-set-of-the-news-photo-1617291064.

Lupin S1 bekeken. Toffe reeks! Ik was al bang dat het weer een dertien-in-een-dozijn moordonderzoek ging zijn, maar het blijkt toch een originele reeks te zijn. Die Omar Sy is wel een heel aimabele kerel en dat helpt natuurlijk.

The Boys seizoen 1 op enkele dagen uitgekeken. Ik was zwaar onder de indruk, wat een topreeks! Met een beetje scepsis aan begonnen, maar dat was snel veranderd. Zowel de totale douchebag superhelden als hun groepje vijanden worden allemaal perfect neergezet. Homelander is een van mijn nieuwe favoriete villains :p

The Boys seizoen 1 op enkele dagen uitgekeken. Ik was zwaar onder de indruk, wat een topreeks! Met een beetje scepsis aan begonnen, maar dat was snel veranderd. Zowel de totale douchebag superhelden als hun groepje vijanden worden allemaal perfect neergezet. Homelander is een van mijn nieuwe favoriete villains :p
Jolly good fun, die serie. En Homelander is idd geweldig
S2 vond ik persoonlijk nog een tikkeltje beter, met een leuke extra antiheldin

The Boys vond ik ook supergoed, Billy Butcher en die Franse gast zijn ook goed neergezet.

Nu aan 't kijken naar Preacher (ook van Seth Rogen), raar sfeertje maar lekker weird.

How to become a tyrant op Netflix. Zit er veel in dat je al weet? Yep. Blijft het een interessant onderwerp? Ook yep.

Married With Children.
Ik heb voor € 40 een DVD-box met alle 11 seizoenen op de kop kunnen tikken. Heerlijk om nog eens een serie te zien die niet politiek correct moest zijn in die tijd.

Terug
Bovenaan