Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Stilaan aan het einde aan het komen van Zero Zero Zero. Beenhard & steengoed. En ook maar 1 seizoen, wat ik niet slecht vind. Hierna Katla of Mare of Easttown. Black Summer is een twijfelgeval, trailer overtuigt me niet echt.
Katla ben ik ook aan begonnen, 3 afleveringen bekeken ondertussen. De rest zal voor dit weekend zijn.

Black Summer is zeker niet slecht voor een zombie serie te zijn al kan het wel zijn dat het niet voor iedereen is. Bij TWD zijn de zombies eigenlijk een lachertje, traag en sloom en alleen gevaarlijk als ze met een groep zijn. Bij BS zijn het snelle zombies en het "turnen" gaat ook veel sneller, ze voelen veel meer aan als bedreiging dan bij TWD. Als zombies je ding zijn moet je het zeker eens een kans geven, anders pas je beter.

Sweet Tooth: Viel goed mee al duurde het tot halverwege de serie voordat de serie begon te boeien.

Katla: Reteslecht, deed me denken aan die Franse fantasyserie Les Revenants of die Duitse serie waar ze 101 personages laten aandraven en je op het einde nog altijd niks wijzer bent.

The 100: tweemaal begonnen aan deze serie, maar ik vond het zo slecht. Toch bleef ik daar dingen over lezen, "het wordt beter". Nu zit ik ergens in seizoen 4 en ... ik vind het nog altijd slecht :D. Het is een guilty pleasure geworden, denk ik? Elke aflevering kan ik voorspelbare dialoog aanvullen of rol ik eens goed met mijn ogen. Laat staan hoeveel mensen hun nobel willen opofferen en het op niets uitdraait.
The 100 kan ik in 4 bullets uitleggen
  1. We weten beiden iets keibelangrijks maar om arbitraire redenen vertellen we dat niet
  2. OH MY GOD DRAMA WANT DIE 2 DINGEN SPELEN TEGEN ELKAAR OP => actie
  3. We vertellen nog steeds niks tegen elkaar => teenage drama shizzle
  4. Apotheose => mensen dood
Er zitten best wat interessante ideeën in die serie, maar de uitwerking is tenenkrommend "teenage drama" slecht.

En ja ik heb die fucking kut serie helemaal uitgezien want het is een guilty pleasure (en Raven, Lexa en Clark zijn :drool:)

The Flight Attendant, dom en irritant hoofdpersonage met een zwakke plot die veel te lang wordt uitgerokken. Ik heb het door de hype 3 afleveringen gegeven maar nu toch finaal afgehaakt.

Stilaan aan het einde aan het komen van Zero Zero Zero. Beenhard & steengoed. En ook maar 1 seizoen, wat ik niet slecht vind. Hierna Katla of Mare of Easttown. Black Summer is een twijfelgeval, trailer overtuigt me niet echt.
ZeroZeroZero is geweldig.

The Flight Attendant, dom en irritant hoofdpersonage met een zwakke plot die veel te lang wordt uitgerokken. Ik heb het door de hype 3 afleveringen gegeven maar nu toch finaal afgehaakt.
Ne keer ge Cuoco in haar ondergoed ziet heen en weer lopen is het hoogtepunt van de reeks voorbij idd. Ik had dus geen drie afleveringen nodig :)

Uwe smaak qua sci-fi zit wel goed dus ben ik er ook maar aan begonnen 😋
2 afleveringen bekeken ondertussen en ik ben ook wel curieus!
Uitgekeken. Verhaal zit wel goed al hadden sommige gebeurtenissen wel wat meer uitgediept gemogen.
Enkele bekende beelden van Ijsland gezien maar ik had toch nog wat meer natuurpracht willen zien.

Vond het wel ok maar naar het einde toe ging het wel alsmaar trager vooruit.
Ik had gehoopt dat ze meer met the big reveal gingen doen. Je komt dan wel te weten dat de mensen ontstaan zijn uit de restanten van een levend alien schip of wezen maar voor de rest blijf je toch wat op je honger zitten. Beetje te veel human drama, not enough sci-fi. ;p

Juist laatste episode gezien.
Is idd sterk maar plaats Narcos toch iets hoger.
Komt er nog vervolg ?
Ik dacht dat ze echt duidelijk gezegd hadden dat er geen vervolg kwam. Hopelijk wel. Ik vond Narcos ook goed, maar dit beter. Kort, maar krachtig. Top Boy, gomorra en gangs of london zijn ook aanraders qua drugsmaffia. Zelfs het Nederlandse mocro maffia vond ik sterk.

Juist laatste episode gezien.
Is idd sterk maar plaats Narcos toch iets hoger.
Komt er nog vervolg ?
Narcos nog niet gezien. Een vervolg op ZeroZeroZero lijkt me onzinnig, dat zou een gelijkaardige storyline zijn. Dat het in 1 krachtig seizoen is gebundeld vind ik net een meerwaarde.

Mare of Easttown uitgezien, best indrukwekkende Winslet met een fraaie plottwist op het einde.

Nu mogelijk Katla, dankzij het vulkanentopic van @Lakigigar

Lupin S2 7/10 (s1 8/10)

Vond het een beetje allemaal wat gerushd.. Konden ze beter S1 langer gemaakt hebben.
Laatste aflevering vond ik echt in het theater niet kloppen. Ze weten dat hij daar gaat komen, daar waren ze 100% zeker van. Dan plaats je toch in de gangen bewaking om de hoek. Diop zat daar praktisch vrij door die gangen te lopen? Nee hoor, swat team staat buiten te wachten. Enigste flikken dat binnen waren zaten in de zaal zelf naar de muziek te kijken/luisteren. Voor de rest liep er wat handlangers rond van Pellegrino daar.Als daar nu om de hoek een flik stond in de gangen en op elk cruciaal plek, dan had Diop zijn stunt onmogelijk - voor ons- kunnen uitvoeren.

Narcos nog niet gezien. Een vervolg op ZeroZeroZero lijkt me onzinnig, dat zou een gelijkaardige storyline zijn. Dat het in 1 krachtig seizoen is gebundeld vind ik net een meerwaarde.

Is wel open einde,had toch graag de evolutie van de personen gezien die uiteindelijk met elkaar in zee gaan.
Maar op zich niet slecht dat het op deze manier eindigt.

Katla ben ik ook aan begonnen, 3 afleveringen bekeken ondertussen. De rest zal voor dit weekend zijn.

Black Summer is zeker niet slecht voor een zombie serie te zijn al kan het wel zijn dat het niet voor iedereen is. Bij TWD zijn de zombies eigenlijk een lachertje, traag en sloom en alleen gevaarlijk als ze met een groep zijn. Bij BS zijn het snelle zombies en het "turnen" gaat ook veel sneller, ze voelen veel meer aan als bedreiging dan bij TWD. Als zombies je ding zijn moet je het zeker eens een kans geven, anders pas je beter.
Een paar maanden terug was ik toevallig op de reruns van TWD gestuit op fox en was verbaasd dat de zombies toen wel nog konden lopen naar hun potentiële slachtoffers. Kon me dat niet meer voor de geest halen dat die ooit zo mobiel zijn geweest. 😆
Kan wel geen vergelijking maken met Black Summer aangezien dat ik die nog moet bekijken.

Een paar maanden terug was ik toevallig op de reruns van TWD gestuit op fox en was verbaasd dat de zombies toen wel nog konden lopen naar hun potentiële slachtoffers. Kon me dat niet meer voor de geest halen dat die ooit zo mobiel zijn geweest. 😆
Kan wel geen vergelijking maken met Black Summer aangezien dat ik die nog moet bekijken.
Serieus? Ik kan mij dat eerlijk gezegd niet meer herinneren 😝
Heb nochtans alle afleveringen gezien en de comics volledig uitgelezen.

Terug
Bovenaan