Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The White Lotus seizoen 3

Mooi gefilmd en prachtige locaties maar bleef toch wat op m’n honger zitten. Seizoen 1 staat met kop en schouders boven de andere 2 seizoenen, met seizoen 3 als het minste.

Ik heb pas het tweede seizoen van Beef gezien. Had met momenten ook wat White Lotus vibes. Maar S2 van Beef vond ik véééél beter dan The White Lotus S3.

(Beef S2 staat trouwens volledig los van S1)

White lotus 3 ook na enkele afleveringen gestopt. Tis mooi gebracht maar het boeide mij totaal niet meer. 't is precies puur prestige geworden, mooie locaties en sterren lanceren maar de magie is allang weg.

Net begonnen aan Silo, een aflevering of 5 ver.
Smaakt wel naar meer, ook al heb ik het gevoel dat ik dit concept al eens gezien heb. Misschien te dicht bij het gedeelte van Fallout dat zich in de bunker afspeelt over het onbekende van de buitenwereld. Kijk wel uit naar de rest en de reviews van komende seizoenen zijn veelbelovend.

Ook Dutton ranch begonnen. Meer van hetzelfde maar dat is niet negatief want Yellowstone was gewoon top. 't Nieuwe is er wat af maar kijkt wel lekker weg. Ik zit wel niet op een nieuwe aflevering te wachten zoals ik dat bij Yellowstone deed. Beetje 't zelfde gevoel als bij Landman van dezelfde schrijver. Zeer degelijk, goed geacteerd, interessante personages, afwisseling tussen humor, luchtig en harde drama, altijd met de obligatoire babe erbij, maar niet baanbrekend.
Is Yellowstone officieel gedaan dan? Want ze verwijzen nogal veel naar het 'einde' van Yellowstone maar ik had niet het gevoel dat dat verhaal af was?

Ik heb pas het tweede seizoen van Beef gezien. Had met momenten ook wat White Lotus vibes. Maar S2 van Beef vond ik véééél beter dan The White Lotus S3.

(Beef S2 staat trouwens volledig los van S1)
En vind je S2 beter dan S1? Ik vond het begin van Beef veelbelovend, maar het viel al snel tegen.

White Lotus S3 vond ik nog doenbaar. Vooral Walton Goggins en zijn liefje hun verhaallijn.
Was natuurlijk wat minder na het uitstekende S2.

Beef S1 vond ik wat beter dan S2. Maar op zich was S2 nog wel de moeite om zien, meer focus op de huidige jonge generatie en hun vooroordelen.

Laatst bewerkt:
White lotus 3 ook na enkele afleveringen gestopt. Tis mooi gebracht maar het boeide mij totaal niet meer. 't is precies puur prestige geworden, mooie locaties en sterren lanceren maar de magie is allang weg.

Net begonnen aan Silo, een aflevering of 5 ver.
Smaakt wel naar meer, ook al heb ik het gevoel dat ik dit concept al eens gezien heb. Misschien te dicht bij het gedeelte van Fallout dat zich in de bunker afspeelt over het onbekende van de buitenwereld. Kijk wel uit naar de rest en de reviews van komende seizoenen zijn veelbelovend.

Ook Dutton ranch begonnen. Meer van hetzelfde maar dat is niet negatief want Yellowstone was gewoon top. 't Nieuwe is er wat af maar kijkt wel lekker weg. Ik zit wel niet op een nieuwe aflevering te wachten zoals ik dat bij Yellowstone deed. Beetje 't zelfde gevoel als bij Landman van dezelfde schrijver. Zeer degelijk, goed geacteerd, interessante personages, afwisseling tussen humor, luchtig en harde drama, altijd met de obligatoire babe erbij, maar niet baanbrekend.
Is Yellowstone officieel gedaan dan? Want ze verwijzen nogal veel naar het 'einde' van Yellowstone maar ik had niet het gevoel dat dat verhaal af was?
Silo is veel meer in realisme gestoeld dan Fallout en gaat traag(er) met revelaties. De bunkers zijn de enigste gelijkenis. Silo heeft ook 3 goede boeken om op te bouwen. Waar het naartoe gaat is alvast idd veelbelovend.

Knappe docu over de Amerikaanse onafhankelijkheid loopt nu op Canvas:

https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/1776--american-independence/#afleveringen
Ben deze ook aan het volgen maar ben die constante "spannende" muziek toch beu, helaas typisch Amerikaans. Hier en daar zag ik ook enkele herhaalde reenactments omdat het de "talking heads" hun uitleg moet overspannen. Ik heb enkele reeksen gezien (naar aanleiding van de 250 jaar doen vele zenders een poging), krijg je toch een completer overzicht van verschillende standpunten.

The Hawk er op sneltempo doorgeknald: 7/10.
Giga fan van Eastbound&Down seizoen 1 en 2, dus toen dit zag passeren er direct ingevlogen omdat het quasi dezelfde opzet heeft + Will Ferell hier de hoofdrol heeft.

Aan lager wal geraakte golfer die aan zijn comeback werkt: met momenten hilarisch maar ook wat te veel downs + wat personages die niet echt werken voor ik (de dame die de caddy speelde bvb). Wat gemengde gevoelens. Niet slecht maar ook niet top (en zeker geen E&D-niveau)

(Mini)serie Joan (via VRT Max)

Heeft een leuke sfeer en stijl gecombineerd met sterk acteerwerk, maar verhaal zelf is oké maar niets bijzonder. Blijkbaar gebaseerd opeen waargebeurd verhaal, maar hier en daar aangedikt voor dramatisch effect vermoedelijk. Al mocht het misschien nog wat meer aangedikt zijn voor mij. Maar leuk tussendoortje met wat ik al zei, een leuke 80 sfeer die ons nostalgie laat krijgen.

Terug
Bovenaan