Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

heb die nog nooit gezien, maar zou ze wel es een kans geven nu.... ik zie dat dit maar 10 afleveringen zijn, klopt dit?

wel een beetje gek toch dat zo'n populaire serie gestopt is na 1 seizoen.
Geen vervolg op BoB, maar wel gezien als de opvolger van die reeks doordat het ook HBO, Spielberg, Hanks enzo waren die eraan meegewerkt hebben: The Pacific.

Volgen ook het relaas van een compagnie van het Amerikaanse leger maar dan in de strijd met Japan in Azië. Het is ook wel aan te raden, maar persoonlijk vind ik ze wel een pak minder goed dan BoB. Misschien ook omdat die strijd iets minder gekend is in Europa dat het mij minder kan bekoren.

Coupling S1, rewatch.
Blijft geweldig!

Ja, fantastische British comedy!

En Sarah Alexander.. zucht ...

Sarah_Alexander-Coupling_S1E2.jpg

Geen vervolg op BoB, maar wel gezien als de opvolger van die reeks doordat het ook HBO, Spielberg, Hanks enzo waren die eraan meegewerkt hebben: The Pacific.

Volgen ook het relaas van een compagnie van het Amerikaanse leger maar dan in de strijd met Japan in Azië. Het is ook wel aan te raden, maar persoonlijk vind ik ze wel een pak minder goed dan BoB. Misschien ook omdat die strijd iets minder gekend is in Europa dat het mij minder kan bekoren.

Nog is een rewatch geven maar dan met bijgestelde verwachtingen; dan zie je hoe goed ook The Pacific eigenlijk was/is. BoB was gewoon buitencategorie en dat niveau haalt The Pacific idd niet. Daardoor was ik de eerste keer ook wat ‘teleurgesteld’.

Idem voor Masters of the air. Is ook (heel) goed maar niet BoB-goed.

"All in" op Streamz eens een kans gegevens, iets van en met Luk Wyns dacht ik wel moeite te vinden. NOT
4 afleveringen ver en blijft een klucht, slecht geacteerd en humor waar een 10-jarige van gaat eyerollen.

4 seizoenen :oink: Ik had seizoen 1 gezien en dat was wel tof, maar seizoen 2 was dan saai en dus afgehaakt. Ben nochtans grote Jennifer Aniston fan. Waar kunnen ze het nog 2 seizoenen lang over hebben 🤨
Seizoen drie gaat een andere richting op een gaat vooral over 'old media' (zoals The Morning Show) en 'new media' (streaming)

Seizoen vier gaat dan weer vooral over AI en deepfakes

Seizoen 2 was vooral een verlengde van het eerste, maar seizoen 3 & 4 staan op zichzelf.

Smoke op Apple Tv. Niet zo sterk als de vorige collab tussen Taron Egerton en Dennis Lehane ( Blackbird), maar toch...entertainend. De reeks voelt ook echt aan als een verfilmd boek, dus je merkt de vingertoppen van Lehane er wel op.

Wat die show helpt, is dat het vrij raar durft te zijn en het narratief ook evolueert. Het begint als een vrij simpele procedural waarin Egerton samen met een toegewezen agente met een traumatisch verleden jacht maken op twee brandstichters, en werkt zich dan op naar een ( toegegeven vrij voorspelbare) plot twist die de show compleet op zijn kop zet. In de laatste akte evolueert het wederom naar een andere toon. Dat zorgt voor een reeks die imperfect is, maar je wel geboeid weet te houden. Al was het maar omdat Egerton hier een tour de force neerzet als de grootste kwal in recente tv geschiedenis. Eggsy blijft indruk maken.

To be hero X

Interessante anthology-anime die veel experimenteert met verschillende animatie-stijlen. Enerzijds is het vaak mooi om naar te kijken (de seizoensfinale is zeer indrukwekkend), anderzijds voelen alle gevechten een beetje chaotisch aan. De actie is vaak moeilijk te volgen terwijl slagen/stoten gewoon impact missen... Als iemand een toek krijgt in Vinland saga, DBZ of eendert welke deftige shonen, dan voel je het.

Verhaal is ook vrij rommelig met het constant gewissel van perspectief en tijd. Leuk om één keer gezien te hebben, maar een rewatch zal er niet rap inzitten.

Nog is een rewatch geven maar dan met bijgestelde verwachtingen; dan zie je hoe goed ook The Pacific eigenlijk was/is. BoB was gewoon buitencategorie en dat niveau haalt The Pacific idd niet. Daardoor was ik de eerste keer ook wat ‘teleurgesteld’.

Idem voor Masters of the air. Is ook (heel) goed maar niet BoB-goed.
Ik vond The Pacific moeilijker om in mee te geraken bij de eerste afleveringen, maar naar het einde toe vond ik het zeker sterker worden. Peleliu, Iwo Jima (dat verhaal van John Basilone tot dan toe is een zeer straffe character arc) en Okinawa ... dat moeten bikkelharde gevechten zijn geweest en dat toonde zich ook wel (ook de negatieve kanten aan Amerikaanse zijde zoals de lijkschendingen van Japanse gesneuvelden). De Pacifische oorlog is minder gekend in onze contreien maar was al een even gruwelijke affaire als het Oostfront. Ook wel fascinerend hoe Japan stevig boven zijn gewichtsklasse aan het boksen was, ook al was het een strijd die nooit gewonnen kon worden. Hun "hoop" was dat ze de VS zo'n zware nederlagen kon toedienen dat die de strijd niet meer zouden willen aangaan, maar dat was een zeer grove misschatting. De industriële mismatch was enorm in het voordeel van de VS. Toch mag de Japanse opmars in de aanloop naar Midway als zeer indrukwekkend mogen worden aanschouwen en dat was dan ook een zeer grove misschatting van GB en VS die Japanners tot dan toe als inferieur beschouwden.

Bij deze BoB nog eens wat hoger gezet op de rangorde voor een rewatch. Nadien misschien nog eens The Pacific.

Dank voor de persoon die Mr. Mercedes aanraadde, dit is compleet in mijn steegje.
Ook hieraan begonnen. Buiten wat plotholes vind ik het een steengoede serie. Donker en af en toe niet voor de gevoelige zielen. het Tof om Mary-Louise Parker nog eens te zien.

Vorige zomer BOB eens deftig bekeken, maar ik was toch te zat om te rijden

j/k

Gewoon heel goeie serie, alhoewel ik wo2 en oorlog een beetje beu ben.

Vorige zomer BOB eens deftig bekeken, maar ik was toch te zat om te rijden

j/k

Gewoon heel goeie serie, alhoewel ik wo2 en oorlog een beetje beu ben.
Ik ben wel het type persoon dat WO II nooit beu geraakt, al is er uiteraard heel veel middelmatige rommel dat ik niet allemaal per sé hoef te zien.

Terug
Bovenaan