Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Spy x Family S3

Ideaal anime-tussendoortje. Na een mild zwakker S2 was het verhaal en de humor hier terug wat op niveau. Blijkbaar is er voor de manga nog lang geen einde in zicht. Als ze het niveau minstens even hoog kunnen houden, zal ik blij zijn om een nieuw seizoen te zien verschijnen om de zoveel tijd.

De eerste 3 seizoenen van ER zijn best wel goed (sociale thema's wel van rond die periode).
Begin dit jaar tijdens The Pitt een rewatch gedaan van alle 15 seizoenen. De meeste raden aan om te stoppen als de story arc van Mark Greene afgerond is.

Het zwakt serieus af in de Abby/Carter/Luka seizoenen. Drama heavy maar het dieptepunt moet nog komen (S13-14). Cast is een mixed bag. Grappige gastrollen soms van bekende acteurs. Ray Liotta heeft zelfs nog een Emmy gekregen voor zijn gastrol (en niet onterecht).

Band of Brothers opnieuw bekeken na een 10tal jaar pauze.

wow wat blijft dat toch een fantastische mini serie. Voor mij met voorsprong het beste wat er is op dat gebied.
Nu terug een aantal jaar laten liggen zodat ik opnieuw hetzelfde plezier heb bij de rewatch :)

Ik heb The Pacific en Masters of Air ook geprobeerd bij de release telkens, maar daar ben ik bij beide afgehaakt tijdens het seizoen.
Misschien eens opnieuw proberen? Maar ik denk dat ik ze gewoon te hard met BoB vergelijk.

wow wat blijft dat toch een fantastische mini serie. Voor mij met voorsprong het beste wat er is op dat gebied.
Nu terug een aantal jaar laten liggen zodat ik opnieuw hetzelfde plezier heb bij de rewatch :)

Ik heb The Pacific en Masters of Air ook geprobeerd bij de release telkens, maar daar ben ik bij beide afgehaakt tijdens het seizoen.
Misschien eens opnieuw proberen? Maar ik denk dat ik ze gewoon te hard met BoB vergelijk.
Bij The Pacific had ik initieel ook dat gevoel maar toch ook een dijk van een reeks. Masters of the Air was ook wel goed maar niet in de categorie van BoB of TP imo

MotA vond ik zeer saai, heb dat na een aflevering of 3 opgegeven. Band of Brothers en The Pacific kijk ik bijna jaarlijks opnieuw.
Saai vond ik het nu niet. Je hebt wel minder dat groepsgevoel dan bij de andere twee reeksen omdat er zoveel verloop is tussen personages vind ik. Maar ieder zijn ding he. Ik ben al blij als we nog eens een oorlogsreeks krijgen ☺️

Saai vond ik het nu niet. Je hebt wel minder dat groepsgevoel dan bij de andere twee reeksen omdat er zoveel verloop is tussen personages vind ik. Maar ieder zijn ding he. Ik ben al blij als we nog eens een oorlogsreeks krijgen ☺️
Als ik het me nog goed herinner dan was het precies alsof er weinig gebeurde in de reeks. Het is wel al ff geleden dat ik die heb gezien maar na 3 afleveringen had ik het toen wel gehad. Een goede oorlogreeks of film apprecieer ik ook altijd. Er is ook een nieuwe duitstalige oorlogfilm uit: Der Tiger. Die staat ook op mijn lijstje en mss nog toch nog is Masters herbekijken dan :wink:

Als ik het me nog goed herinner dan was het precies alsof er weinig gebeurde in de reeks. Het is wel al ff geleden dat ik die heb gezien maar na 3 afleveringen had ik het toen wel gehad. Een goede oorlogreeks of film apprecieer ik ook altijd. Er is ook een nieuwe duitstalige oorlogfilm uit: Der Tiger. Die staat ook op mijn lijstje en mss nog toch nog is Masters herbekijken dan :wink:
De trailer van Der Tiger ging in onze familiegroep ook rond deze week (Vader en mijn broers zijn ook grote oorlogfanaten). Staat blijkbaar op Amazon Prime. Dus die ga ik ook zeker eens bekijken.

The Pacific is ook top, maar het hangt gewoon hard aaneen met het oorlogstheater waarin ze zich afspelen. We hebben sowieso meer voeling met het Europees theater, en door de hechte groep voelt het meer als een groot verhaal van begin tot einde.

The Pacific is gewoon bruut, rauw en continu eilandhoppen, waardoor je er wat meer van een afstand naar kijkt (was bij mij toch zo). Het voelt gewoon minder nabij. En door hoe brutaal het was is het ook een pak afstompender dan BoB. We kunnen ons niet goed voorstellen hoe het daar geweest moet zijn.

De meest treffende vergelijking die ik eens gelezen heb is dat BoB het verhaal vertelt van de soldaten, terwijl The Pacific het verhaal vertelt van de oorlog.

Benieuwd naar S2 van The Pitt .
De 'dag' is de 4th of july dees keer, dat belooft weer dus

ER (de serie) interesseerde me nooit, in dit genre enkel eens sporadisch een Dr House episode, maar ook ver van alles.

Ben ook begonnen aan The Pitt na alle meningen hier, maar godmiljaar, ontspannend kan je het toch ook niet noemen :unsure:

Aflevering 1 was goed, maar sebiet toch een half uurtje uitblazen met iets chill voor ik ga slapen :p

Ben ook begonnen aan The Pitt na alle meningen hier, maar godmiljaar, ontspannend kan je het toch ook niet noemen :unsure:

Aflevering 1 was goed, maar sebiet toch een half uurtje uitblazen met iets chill voor ik ga slapen :p
Als je het nu al niet ontspannend vindt... It's going to be a wild ride. :unsure:

Bij The Pacific had ik initieel ook dat gevoel maar toch ook een dijk van een reeks. Masters of the Air was ook wel goed maar niet in de categorie van BoB of TP imo
Band of Brothers is, ondanks het thema, zo'n warm dekentje dat meteen goed zit vanaf de eerste noot. Ongetwijfeld hier en daar wat geromantiseerd maar het zit ongelofelijk sterk in elkaar. The Pacific is anders ... ik vond het een stuk grauwer overkomen en cynischer. De oorlog tegen Japan was dan ook een heel ander beest dan tegen Duitsland. Masters of the Air is opnieuw tegen "den Duits" maar je zit daar met de beperking van een krappe bommenwerper, al hebben ze daar wel hun best gedaan om met de personages iets te doen zodat je er die binding mee krijgt.

Aan Duitse zijde is Unsere Mutter, Unsere Väter ook wel goed. Ik hoop alleszins dat er nog veel goede series en films van die periode zullen worden gemaakt. WO II vind ik een ongelofelijk boeiende oorlog met veel verhalen die nog altijd niet of niet voldoende of goed verteld zijn.

---

Hier eerste seizoen van Andor uitgekeken. Fantastische laatste aflevering. Pay-off was big. Benieuwd naar het tweede seizoen!

SYNDEN

Heerlijk ouderwets inktzwarte scandi-noir ten noorden van Malmö

Ik was al bang de laatste jaren dat ze het niet meer konden in Zweden.

Ik ben bezig met The White Lotus. Het eerste seizoen vond ik zeker oké maar nu ook niet bepaald super. Ik begrijp dat de opzet van de show is dat de gasten bijna allemaal onuitstaanbare figuren zijn, maar dat werd altijd wel gebalanceerd met wat humor.

Het tweede seizoen vond ik vele malen beter. De gasten hebben en tonen hun gebreken, maar ze zijn beter geschreven. Ook is daar minder expliciete interactie tussen personeel en gasten en is het drama voor beide groepen ook gewoon boeiender.

Ik had gehoopt dat die evolutie zich zou voortzetten in het derde seizoen, maar ik zit nu twee afleveringen ver en ik ben aan het overwegen om te stoppen met kijken. Ik vind de meeste personages saai, zowel het personeel als de gasten, en sommige daarvan zijn zo onuitstaanbaar dat het gewoon niet meer aangenaam is om naar te kijken. Hier en daar is er een plotlijn waar ik wel wil weten waar het naartoe gaat, maar ik heb geen zin om me door afleveringen als de eerste twee te waden om dat te weten te komen.

2>3>1 en daar moet ik niet lang over nadenken. Ik vond 3 zeker vermakelijk genoeg, maar komt niet in de buurt van 2.

Terug
Bovenaan