Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Last Jedi is niet zonder gebreken maar imo ook wel met voorsprong de beste van alle nieuwe films. Mijn ranking is denk ik zelfs identiek aan die van starspike. Alhoewel ik Rise misschien nog onder solo zou zetten of misschien zelfs helemaal onderaan.
Godmiljaar. Ik had the last Jedi verward met Rise of Skywalker.
Die laatste is een gedrocht. LJ komt in de buurt
Die laatste trilogie heb ik uit mijn geheugen willen wissen.
Verschrikkelijk. Nog liever elk jaar Home alone

The Last Jedi is niet zonder gebreken maar imo ook wel met voorsprong de beste van alle nieuwe films. Mijn ranking is denk ik zelfs identiek aan die van starspike. Alhoewel ik Rise misschien nog onder solo zou zetten of misschien zelfs helemaal onderaan.

Die laatste drie is inderdaad wat random. Dat kan van dag tot dag en mood tot mood verschillen.

Persoonlijk:

Force Awakens : ca va
The Last Jedi : :puke:
Rise of Skywalker : saai en heel dat verhaal met dat mes trekt op niks.

Was van kinds af gigantische fan van SW sinds ik op jonge leeftijd Empire heb gezien. Special editions en de prequels, waar ik de haat nooit van begrepen heb, nog in de cinema gezien. Maar van Disney SW ben ik minder fan. Er zitten een paar leuke series en films tss maar het voelt te vaak aan als de koe nog meer melken. Andor/Rogue One vond ik persoonlijk het beste.

Ik ben ook in het kamp dat alles met Daisy Ridley echt ballen zuigt. De eerste zelf nog in de cinema gaan zien, omdat jeuj Star Wars. Buiten gewandeld met een gevoel van bedrog, had ik daar 13 Eur voor neergedokt.
De 2de uit veiligheid op de wilde zee gaan zoeken en verdomme blij dat ik er geen cent aan betaald heb. Bij de derde heb ik zelf de moeite niet gedaan om hem op zee te vinden. Was mijn download en bandbreedte niet waard. Blijf het verrassend vinden dat er mensen zijn die deze reeks blijven verdedigen en blijkbaar goed vinden.

Daar zat nu werkelijk niets goeds in.

Ik ben ook in het kamp dat alles met Daisy Ridley echt ballen zuigt. De eerste zelf nog in de cinema gaan zien, omdat jeuj Star Wars. Buiten gewandeld met een gevoel van bedrog, had ik daar 13 Eur voor neergedokt.
De 2de uit veiligheid op de wilde zee gaan zoeken en verdomme blij dat ik er geen cent aan betaald heb. Bij de derde heb ik zelf de moeite niet gedaan om hem op zee te vinden. Was mijn download en bandbreedte niet waard. Blijf het verrassend vinden dat er mensen zijn die deze reeks blijven verdedigen en blijkbaar goed vinden.

Daar zat nu werkelijk niets goeds in.

Correctie: "Jij vindt dat er werkelijks niks goed in zit". Nooit persoonlijke meningen verwoorden als zijnde vaststaande feiten.
Ik ken veel mensen die die films slecht vinden, maar ik ken ook veel mensen die die goed vinden. Dus feiten zijn het alleszins niet.

Ik kan hier echt uren over discussiëren en babbelen en argumenteren. Echt uren. Maar 2017/2018 hebben me geleerd die moeite er niet in te steken. Haters gonna hate. Lovers gonna love. Geen kamp gaat de ander overtuigen.

The Last Jedi had tenminste de narratieve ballen om iets gedurfd met Star Wars te doen. Die film is niet zonder gebreken (heel die sidequest met Benicio bvb), maar die film had een visie en voelde als een revolutie voor Star Wars.

Dat alle vastgeroeste fanboys vanuit hun mancave luid zaten te roepen, resulteerde in dat wangedrocht Rise of Skywalker en 'somehow Palpatine' returned. Heel die derde film is voor mij een langgerekte middelmatige blowjob aan volwassen kleuters waar niemand gelukkig van werd.

Begrijp me inderdaad zeker niet verkeerd: TLJ heeft ook mindere elementen. Maar dat hebben ze allemaal op "Empire" na. Elke film na Empire is "Disneyfied" al voor er sprake was van Disney. Zo heeft Dustin in Stranger Things in één van de laatste eps een discussie met Steve over "Return Of The Jedi". En wat hij daarover zegt, was echt wel een redelijk gangbare opinie in de tijd voor de prequels. Daarna ook, maar gewoon "toen al".

Laatst bewerkt:
The Last Jedi had tenminste de narratieve ballen om iets gedurfd met Star Wars te doen. Die film is niet zonder gebreken (heel die sidequest met Benicio bvb), maar die film had een visie en voelde als een revolutie voor Star Wars.

Dat alle vastgeroeste fanboys vanuit hun mancave luid zaten te roepen, resulteerde in dat wangedrocht Rise of Skywalker en 'somehow Palpatine' returned. Heel die derde film is voor mij een langgerekte middelmatige blowjob aan volwassen kleuters waar niemand gelukkig van werd.
Er is fundamenteel gewoon echt een probleem met die trilogie, en dat is de wissel van regisseurs en dus ook van visie. Dat ze dat hebben laten gebeuren is onbegrijpelijk. Imo hadden BEIDE regisseurs de capaciteiten om er iets van te maken, maar ze hebben elkaar in de weg gelopen. Individueel zijn VII en VIII verdedigbaar imo, IX quasi onmogelijk. Als trilogie werkt het imo voor geen meter.

Er is fundamenteel gewoon echt een probleem met die trilogie, en dat is de wissel van regisseurs en dus ook van visie. Dat ze dat hebben laten gebeuren is onbegrijpelijk. Imo hadden BEIDE regisseurs de capaciteiten om er iets van te maken, maar ze hebben elkaar in de weg gelopen. Individueel zijn VII en VIII verdedigbaar imo, IX quasi onmogelijk. Als trilogie werkt het imo voor geen meter.

Een mening die ik wel volg ondanks mijn liefde voor de eerste twee films van de trilogie. Het is voor mij onbegrijpelijk dat dit niet vooraf PERFECT gepland was van start tot einde.

Ik zie het zo:
De originele trilogie waren luchtige avonturen/fantasie films. Simpel verhaaltje: red de prinses/ good vs evil.

Prequels; teveel focus op politiek. Elke film wisselen van bad guy. Maul, Jango, Doocu

Sequels: geen aaneensluitende visie. Lijken wel losse films van elkaar. Geen memorabele personages al vond ik de introductie van BB8 wel het beste van die films

Kennelijk werpt Star Wars redelijk wat strijd op.

Ik ga onthouden dat Andor een goede serie is en dat het kennelijk niet de moeite is om de laatste drie films te zien.
(Behalve Cloverfield ben ik ook geen fan van Abrams als regisseur )

Kennelijk werpt Star Wars redelijk wat strijd op.

Ik ga onthouden dat Andor een goede serie is en dat het kennelijk niet de moeite is om de laatste drie films te zien.
(Behalve Cloverfield ben ik ook geen fan van Abrams als regisseur )
Super 8 en Mission impossible 3 waren toch niet slecht

Ik had Andor dit jaar een 2de poging gegeven, maar halfweg seizoen 1 geraak ik er maar niet in. Jammer na al die positieve reviews. Was nu ook geen supergrote fan van rogue one, misschien daarmee.

Ben deze kerstvakantie aan een rewatch begonnen van de films. Was ondertussen al meer dan 10 jaar geleden. De prequels nu uitgekeken en het zijn geen perfecte films, maar toch van genoten, ook beetje nostalgisch want in mn jeugd ben ik opgegroeid met die films.

Nu obi-wan kenobi nog eens kijken voor ik aan de originele trilogy begin.

Ondertussen met mn vriendin squid game s1 rewatch aan het doen, voordat we aan s2 e 3 kunnen beginnen. Blijft met momenten toch wel een aangename reeks. Hopelijk zijn s2 en 3 niet teveel van hetzelfde.

Ik ben geen Star Wars fan, maar ik heb de eerste zes films wel gezien. Wat ik me vooral herinner is de enorm slechte acteerprestaties van Hayden Christensen. Ik ben helemaal geen kritische kijker en hou me tijdens een film niet bezig met hoe iemand acteert, maar toch... Die Hayden was daar precies per ongeluk op de set belandt, elke zin klonk alsof hij hem voor het eerst hardop las en altijd met identiek dezelfde gezichtsuitdrukking... De chemie met Padmé werkte dan ook totaal niet...

Ik ben geen Star Wars fan, maar ik heb de eerste zes films wel gezien. Wat ik me vooral herinner is de enorm slechte acteerprestaties van Hayden Christensen. Ik ben helemaal geen kritische kijker en hou me tijdens een film niet bezig met hoe iemand acteert, maar toch... Die Hayden was daar precies per ongeluk op de set belandt, elke zin klonk alsof hij hem voor het eerst hardop las en altijd met identiek dezelfde gezichtsuitdrukking... De chemie met Padmé werkte dan ook totaal niet...
Om heel eerlijk te zijn: de originele trilogie blinkt nu ook niet uit van de goede acteerprestaties (buiten Alec Guinness dan)

Om heel eerlijk te zijn: de originele trilogie blinkt nu ook niet uit van de goede acteerprestaties (buiten Alec Guinness dan)
Ik voel me altijd als enige met die mening 🙈
Imo zijn de goeie acteerprestaties in de OG 6 op 1 hand te tellen. En Portman weet er dan wonderbaarlijk nog het beste van te maken met vreselijke acteurs als Anakin als tegenspeler. Beide Anakin acteurs kunnen den boom in. Dat kind is de slechtste kindacteur die ik ooit bezig zag, en Christensen acteert alsof hij een repetitie aan het doen is voor een middelbare school toneel.
En toch is Lucas daar de grote schuldige voor imo (los van de casting natuurlijk). Een ronduit geniaal visionair brein, maar een slechte regisseur en dialoogschrijver.
Fisher, Ford en Hamill acteren in de meeste scenes toch ook maar awkward vind ik.

Correctie: "Jij vindt dat er werkelijks niks goed in zit". Nooit persoonlijke meningen verwoorden als zijnde vaststaande feiten.
Ik ken veel mensen die die films slecht vinden, maar ik ken ook veel mensen die die goed vinden. Dus feiten zijn het alleszins niet.

Ik kan hier echt uren over discussiëren en babbelen en argumenteren. Echt uren. Maar 2017/2018 hebben me geleerd die moeite er niet in te steken. Haters gonna hate. Lovers gonna love. Geen kamp gaat de ander overtuigen.

Wat voor een omhoog gevallen stuk tekst is dit nu weer? Ik begin mijn pleidooi met "IK vind..." om dan te eindigen met dat "IK het eigenaardig vind dat er mensen zijn die dit goed vinden". Waar beweer ik ergens dat het om feiten gaat? Beetje eigenaardige reactie op mijn mening vind IK.

Terug
Bovenaan