Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik zag 'voetbalouders' zonet verschijnen op Netflix. Lijkt me een dankbaar thema en ik zag ook Bas Hoeflaak in de trailer die we ondertussen allemaal kennen van zijn fluit in de hollandse versie van LOL.
Verschrikkelijk.

Steeltown Murders: geen hoogvlieger maar viel best mee. De flashbacks werken wel goed en het acteerwerk is ook goed.

The Pitt kan ik beamen. Absoluut smullen dit soort series. Beetje de 24 van een ziekenhuisserie. Ik ga er vanuit dat het medisch wel correct is en dan is het wel fantastisch om te zien hoever we zijn gekomen op dat vlak. Je moet al veel doen als mens om dood te gaan. Die mensen slepen er echt wel alle gevallen door.

Your lie in April vond ik ook echt wel heel goed. Een van de betere animes die ik gezien heb. Wat je wel met Japanse anime hebt is dat het soms echt wel langdradig is en dat de character nogal zagerig kunnen overkomen. De muziek en de animatie zelf maakte dit ruimschoots goeds en op het einde was er inderdaad wel de krop in de keel.
Voor wie anime nog eens een kans wilt geven. Erased was voor mij absolute top. Mini serietje dus snel erdoor, maar zo leuk en volwassen. 10/10 would watch again.

Andor S2: Season 1 vond ik echt geweldig en keek dan ook enorm hard uit naar S2 en ik zit nu 4 afleveringen ver en het boeit mij eigenlijk nauwelijks. Weet niet wat het is, maar het klikt niet.

Paradise Als je SIlo goed vind zal je deze ook wel goed vinden. Was aangenaam verrast en er gebeuren weinig onlogische dingen waar ik mij wel eens vaker aan stoor in dit soort series.

Paradise Als je SIlo goed vind zal je deze ook wel goed vinden. Was aangenaam verrast en er gebeuren weinig onlogische dingen waar ik mij wel eens vaker aan stoor in dit soort series.

Gisteren ook aan begonnen. Iets geheel anders dan de west wing achtige whodunnit dat ik verwachtte en heel aangenaam verrast. 👌

Juist,
Dark Matter ook gezien - super ook weer.
Severance vond ik niet goed. Langdradig en saai. Ik las dat het echt een reeks waar je voor moet vallen. Er zijn mensen bij die letterlijk van die mysterie houden, maar ik heb drie afleveringen gezien en het werd me gewoon niks.

Silo nog zien!
Foundation ook aan het zien.
Vergeet zeker niet Slow Horses!

S07 van Black Mirror uitgekeken. Toch weer een goed seizoen. De aflevering met de Throngs vond k thronglets vond ik de minst goeie.

Four seasons op Netflix. Toch een aangename en soms grappige serie die vlot wegkijkt. Vooral topcast met Steve Carrell en Tina Fey, maar de rest van de cast vult elkaar heel goed aan.

30 Rock eens opnieuw begonnen. Laatste 2 seizoenen nooit uitgekeken.

Ik weet da'k vorige maand nog Arrested Development erboven zette, maar als ge een beetje mee zijt met die "late night snl" setting, en al de spoofs die er met gepaard gaan, is dit misschien wel
de beste comedy serie ooit. Yeah boven Sunny. Boven Curb. Boven AD. I said it.

Helpt hier ook wel dat mijn vrouw meekijkt, en geen second meelacht. Terwijl ik de grappen al ken en de helft van de tijd lig te sterven.

Andor. Peak Star Wars en een hemeltergende schande dat we misschien nooit nog zoiets in dat universum zullen zien. Kan iemand Dave Filoni vastbinden please?

Begonnen aan Severance, intussen de eerste drie afleveringen gezien. Het is, euhm, speciaal. Blijft mij voorlopig wel vasthouden.

Andor. Peak Star Wars en een hemeltergende schande dat we misschien nooit nog zoiets in dat universum zullen zien. Kan iemand Dave Filoni vastbinden please?
Vrij complexe plot waarbij ik soms denk van "moet ik geen deftige recap van S1 bekijken om weer helemaal mee te zijn?". Maar, net zoals Rogue One: Van het beste dat uit het Star Wars universum komt idd.

Begonnen aan Severance, intussen de eerste drie afleveringen gezien. Het is, euhm, speciaal. Blijft mij voorlopig wel vasthouden.

Vrij complexe plot waarbij ik soms denk van "moet ik geen deftige recap van S1 bekijken om weer helemaal mee te zijn?". Maar, net zoals Rogue One: Van het beste dat uit het Star Wars universum komt idd.
Ik ben er net aan begonnen. Ik ben eens benieuwd.
Vroeger grote fan van de originele trilogie (als kind nog ROTJ in de cinema gezien).
Maar door het overaanbod en mindere, om niet te zeggen slechte, kwaliteit, toch afgehaakt. (Net zoals bij Marvel)

Vergeet zeker niet Slow Horses!

Geen idee waarom die bij mij niet klikte. Misschien omdat ik de main-characters niet echt aangenaam vond ofzo. Nochtans zou dit op papier een serie moeten zijn die me helemaal licht. Afgehaakt na 3 afleveringen.

Four seasons toch veel te plat. Afgehaakt bij aflevering 6 op skivakantie.
Misschien wel fijn voor getrouwde koppels die de sleur en problemen wat herkennen maar voor mij zat er weinig echt interessant of grappig in.

Welcome to Wrexham is terug gestart en zeer binnenkort ook Clarkson's farm dus er is toch weer wat om naar uit te kijken.

Common Side Effects, van de makers van Scavengers Reign.
Weeral prachtig werk afgeleverd, al denk ik dat dit meer kijkers zou aangetrokken hebben moest het met film gemaakt zijn ipv tekeningen.
Ik kijk alvast uit naar het volgende seizoen.
Deze stond al ff op mijn lijstje, maar bekijk zo iets graag in zijn geheel ipv een week tussen elke keer.

Tja wat kan ik zeggen. Is weer echt enorm creatief en knap gemaakt. Los van het verhaal (dat eigenlijk wel goed op zich is) ben ik nog meer fan van de kleine rotzooi die ze erin verwerken. Elke keer besef ik dan dat de makers echt met zoveel liefde aan dit product gewerkt hebben.

Voorbeeldje (geen echt spoiler want doet er niet zo toe) is wanneer er gevraagd wordt of agent Copano en Harringtongoeie agents zijn en de volgende scene zie je Agent harrington een coffee bestellen met haar oortje in terwijl Copano in de auto de muziek keiluid zet zodat ze het in het oortje hoort. En dan denk je dat dit is om te pesten, maar dan zie je ze gewoon beide in de wagen sjeeken op dat lied. Zo een zaken maken voor mij dat een serie nog een niveautje hoger staat.

En eerlijk, de show zit boordevol met zo een kleine verwennerij.

Soit, zit nog maar 4 afleveringen ver, maar de makers komen bij deze in mijn notification folder op IMDB, want na Scavenger earth is dit ook weer zo fantastisch mooi gemaakt. Jammer dat zoveel mensen afhaken bij "het is getekend dus het moet voor kinderen zijn".

Soit, zit nog maar 4 afleveringen ver, maar de makers komen bij deze in mijn notification folder op IMDB, want na Scavenger earth is dit ook weer zo fantastisch mooi gemaakt. Jammer dat zoveel mensen afhaken bij "het is getekend dus het moet voor kinderen zijn".
Vandaar dat ik ook zei dat moest het gefilmd zijn ipv getekend het zeker een veel breder publiek zou aanspreken.
Het grote publiek denkt idd meestal dat als het getekend is dat het voor kinderen is.

The Diplomat S1
(6/10)

Vond dat het heel sterk begon, maar zwakte toch wat af en begon me vooral te ergeren aan het domme blondje gehalte die de ambassadeur steeds meer tentoonstelde. Op den duur vroeg ik me af of ik naar een komedie zat te kijken.

Terug
Bovenaan