Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik heb het gisteren ook uitgekeken. Serie die ik altijd graag heb gevolgd en het laatste seizoen was over het algemeen wel weer de moeite. Ik zie Penn Badgley graag bezig. :biglaugh:

Ik vind het alleen een beetje zonde dat er in de finale een twee dingen gebeuren die helemaal nergens op slaan.

Op het einde komt Kate daar doodleuk levend in beeld. Hoe is die in hemelsnaam uit die brandende boekenwinkel geraakt terwijl ze helemaal alleen KO lag in de kelder met een schotwond??? :laugh: Voor haar karakter was het zelfs beter geweest als ze dat hadden gelaten, gezien zij toch ook allesbehalve vrij van zonden was.

Bronte eigenlijk hetzelfde (maar hier was de verrassing iets minder). Ligt daar quasi bewusteloos in dat meer terwijl ze al een tijdje een schotwond heeft, vervolgens daagt ze eveneens doodleuk op om Joe neer te schieten. Zo'n dingen kan ik snappen in hersenloze actiefilms, maar toch niet hier imo.

Joe's closure was dan wel on point, al had ik precies net nog wat meer van de aftermath willen zien.

Zo zie je toch maar weer hoe moeilijk het is om een uitstekende finale te maken.

Ik zou deze serie iedereen aanraden though.
Ik ben na het eerste seizoen afgehaakt omdat ik het gevoel niet kon loslaten dat ik naar Vitaya late night zat te kijken :unsure:

Ik ben na het eerste seizoen afgehaakt omdat ik het gevoel niet kon loslaten dat ik naar Vitaya late night zat te kijken :unsure:
Ik heb tem seizoen 3 gezien, maar dan afgehaakt. De personages en plot werden alleen maar erger. Eerste seizoen wel zeer graag gezien.

Three Pines op VRT Max gekeken. Niet slecht maar zeker in het begin had ik een beetje het gevoel dat ik naar een serieuzere versie van Midsomer Murders zat te kijken. Naar de laatste afleveringen toe vond ik het wel beter beginnen worden.

The Eternaut gekeken. Deze serie heeft wel wat gelijkenissen met de Canal+ reeks War of the Worlds van enkele jaren geleden.
Het komt wat traag op gang, maar daarna greep het me toch wel vast. Ik vond ze best goed. Helaas wel maar een "half" verhaal, maar Netflix heeft seizoen 2 (ook meteen het laatste seizoen) wel al bevestigd.

The Eternaut gekeken. Deze serie heeft wel wat gelijkenissen met de Canal+ reeks War of the Worlds van enkele jaren geleden.
Het komt wat traag op gang, maar daarna greep het me toch wel vast. Ik vond ze best goed. Helaas wel maar een "half" verhaal, maar Netflix heeft seizoen 2 (ook meteen het laatste seizoen) wel al bevestigd.
Wat bedoel je met half verhaal in s1?

Eerste 4 afleveringen van Lazarus gezien, de nieuwe reeks van Watanabe, gekend van toppers als Cowboy Bebop en Samurai Champloo.
Torenhoge verwachtingen en helaas is de OST van Floating Points, Kamasi Washington en Bonobo het enige goeie aan deze reeks.

Bizarre premise, de wereld dient uitsluitend als passieve achtergrond en aan characterdevelopment doen we ook niet. Ik ga zelfs niet wachten op de laatste afleveringen, erg jammer want ik keek heel hard uit naar de reeks.

AppleTV even genomen voor maandje

WeCrashed: top performance van Anne H. en Jared Leto. Soms toch waanzin hoe zoiets realiteit kan zijn.
Invasion: Niet slecht, maar beetje langdurig..
The Studio: dit heb ik moeten afzetten na 3 afleveringen.. Deed me denken aan Entourage, maar dit was echt gewoon teenkrullend en frustrerend. Constant uitrekken en ontwijken en dan op het einde een conclusie maken dat op tien minuten eerder kon opgelost worden.

AppleTV even genomen voor maandje

WeCrashed: top performance van Anne H. en Jared Leto. Soms toch waanzin hoe zoiets realiteit kan zijn.
Invasion: Niet slecht, maar beetje langdurig..
The Studio: dit heb ik moeten afzetten na 3 afleveringen.. Deed me denken aan Entourage, maar dit was echt gewoon teenkrullend en frustrerend. Constant uitrekken en ontwijken en dan op het einde een conclusie maken dat op tien minuten eerder kon opgelost worden.
Vergeet ook niet: Silo, Severance en Dark matter.

Vergeet ook niet: Silo, Severance en Dark matter.
Juist,
Dark Matter ook gezien - super ook weer.
Severance vond ik niet goed. Langdradig en saai. Ik las dat het echt een reeks waar je voor moet vallen. Er zijn mensen bij die letterlijk van die mysterie houden, maar ik heb drie afleveringen gezien en het werd me gewoon niks.

Silo nog zien!
Foundation ook aan het zien.

Eerste 4 afleveringen van Lazarus gezien, de nieuwe reeks van Watanabe, gekend van toppers als Cowboy Bebop en Samurai Champloo.
Torenhoge verwachtingen en helaas is de OST van Floating Points, Kamasi Washington en Bonobo het enige goeie aan deze reeks.

Bizarre premise, de wereld dient uitsluitend als passieve achtergrond en aan characterdevelopment doen we ook niet. Ik ga zelfs niet wachten op de laatste afleveringen, erg jammer want ik keek heel hard uit naar de reeks.
Zelfde gevoel. Hoge verwachtingen voor een interessante premise, maar de dialogen en het herkauwen van Bebop's stijl zijn gewoon niet interessant genoeg.

Mobland beginnen kijken -> sterk geacteerd, typische Guy Ritchie-fair, maar het verschilt genoeg van The Gentlemen(film en serie) om fris te voelen.

Daredevil Born again -> ik weet niet of het aan mij ligt, maar de plot voelt niet bijster interessant aan ivm vorige seizoenen en de fight-choreography lijkt een downgrade te zijn...

Anohana: the flower we saw that day -> Vrij deftige animatie voor een slice-of-life anime, maar de personages zijn geen hoogvliegers. Memmie zelf is redelijk irritant, nog 3 afleveringen tot ontknoping en ik ben benieuwd of de befabelde tearjerker echt zal aankomen bij mij. :p

Anohana: the flower we saw that day -> Vrij deftige animatie voor een slice-of-life anime, maar de personages zijn geen hoogvliegers. Memmie zelf is redelijk irritant, nog 3 afleveringen tot ontknoping en ik ben benieuwd of de befabelde tearjerker echt zal aankomen bij mij. :p
Was bij mij een beetje een teleurstelling omdat het zo gehypete werd, te hoge verwachtingen... (zelfde als Your Lie in April trouwens)

Severance vond ik niet goed. Langdradig en saai. Ik las dat het echt een reeks waar je voor moet vallen. Er zijn mensen bij die letterlijk van die mysterie houden, maar ik heb drie afleveringen gezien en het werd me gewoon niks.
Jammer dat je geen klik maakte met deze serie. Voor mij de beste nieuwe reeks die ik in een lange tijd zag. Enkel nog de series 2 finale zien en dan is het weeral wachten tot er nieuwe afleveringen zijn...

Silo nog zien!
Silo is ook goed! Op zich een soort verhaal dat je al vaker hebt gezien: dystopische samenleving waarin de werkende klasse onderdrukt wordt door zij die hoger op de wel zeer letterlijk te nemen sociale ladder staan. Maar ze nemen rustig hun tijd om de wereld echt en geleefd te doen voelen, waardoor je meer en meer betrokken geraakt in het drama.

Als je nog tijd hebt, zou ik je ten stelligste aanraden om naar For All Mankind te kijken. Het is een dramareeks die een alternatieve, fictieve blik werpt op de space race tussen de VS en de Sovietunie, waar de kosmonauten eerst waren op de maan en de Koude Oorlog nooit eindigde.

Was bij mij een beetje een teleurstelling omdat het zo gehypete werd, te hoge verwachtingen... (zelfde als Your Lie in April trouwens)
Idem, maar your lie in april had dan gelukkig nog het muziek-thema... Ook niet de mega-emotionele impact die ik verwacht had, maar misschien is dat de ouderdom... Grave of the fireflies was voor mij vroeger echt een tearjerker, maar de laatste rewatch deed het me nog weinig.

Vriendin is muzikant van opleiding en ik hou ook veel van (klassieke) muziek, dus een muzikaal thema trekt ons snel aan. Hibike euphonium was zeer leuk, maar van Nodame Cantabile nog meer genoten gezien unief-studenten iets meer relatable zijn en de comedy voor ons wel goed zat.

The Pitt. https://www.imdb.com/title/tt31938062/

Van het beste in zijn genre. Al jaren fan van het ER genre en dus wel leuk om Noah Wyle in zijn vertrouwde omgeving een ander character vorm te zien geven. En wat doet hij dat toch ontzettend goed. Dit geldt trouwens voor de rest van de cast ook.

Het feit dat het 'real-time' is, stoort niet. Er is een mooie balans tussen het medische en het persoonlijke. Echt top. Ik kan niet wachten om S2 te binchen.

Terug
Bovenaan