Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Orb, on the movements on the earth

Het is weer even geleden dat een anime me echt stof tot nadenken gaf. Hoe je het verhaal volgt doorheen de levens van verschillende mensen die betrokken geraken, hoe ze allemaal bezig zijn met hetzelfde cultureel erfgoed, maar elk hun eigen visie/motivatie hebben. Fantastische personages natuurlijk.

Nowak die op het einde waanbeelden heeft van Rafal en over zijn dochter spreekt... Zeer pakkend scene.

Severance (4 afleveringen voorlopig)

Zeer coole, unieke visuele stijl, mysterie dat u direct binnenhaalt. Lang geleden dat ik nog iets gezien heb dat zoveel vragen blijft oproepen.

Ik ben vandaag toevallig op de trailer van ‘Silo’ gestoten.
Is dat de moeite om mijn tijd erin te steken?
Bijna seizoen 2 uitgekeken.

Vind het persoonlijk heel goed.
2de seizoen mss soms wat traag. Maar goeie acteurs, mooi gemaakt, intrigerend verhaal.
1 van de betere reeksen op Apple, waar de lat al redelijk hoog ligt.

Masters of the Air - 7.5/10
Zeer aangenaam, al vond ik de voice-over narratie compleet overbodig. Er mocht voor mij iets meer spanning in het verhaal zitten, ik denk dat dat niet moeilijk kan geweest zijn zonder feiten te verdraaien, it being WWII and all. Maar in ieder geval een fijne opvolger van Band of Brothers en The Pacific.

Heb het gisteren ook gezien kwam redelijk hard binnen heb zelf een zoon van 16j en dochter van 13 jaar. En al die dingen zijn zo herkenbaar je moet weten mijne heeft ligt autisme en ik zag precies er men eigen zoon in.
Ook gamen dat sociaal media gedoe
Mij deed het minder, waarschijnlijk omdat mijn kinderen nog te jong zijn. (4 en 6). Zoiets is niet herkenbaar voor mij.

Adolescence, damn..

meest overroepen serie van't jaar. Hadden ze alles niet in één keer gefilmd, konden ze eigenlijk gewoon een film van gemaakt hebben zonder die nutteloze opvul scenes.

Is die serie niet gecanceled?
Absoluut niet. Silo S3 is in de maak en S4 is ook al aangekondigd.

S1 en 2 komen elke keer wat traag op gang, maar het loont steeds wel de moeite naar de laatste 3 4 episodes toe.
In S1 is er in het begin het mysterie van een geheim wat er gans beneden in de silo is. Dat verdwijnt dan om op het einde van S2 plots terug te komen, en het is wel belangrijk. Geduld brengt op in deze serie.

Laatst bewerkt:
Absoluut niet. Silo S3 is in de maak en S4 is ook al aangekondigd.

S1 en 2 komen elke keer wat traag op gang, maar het loont steeds wel de moeite naar de laatste 3 4 episodes toe.
In S1 is er in het begin het mysterie van een geheim wat er gans beneden in de silo is. Dat verdwijnt dan om op het einde van S2 plots terug te komen, en het is wel belangrijk. Geduld brengt op in deze serie.

Ben eigenlijk ook wel fan van de serie. Komt traag op gang maar naar het einde toe, ging ik gewoon bingewatchen.

Severance S01 : Me dan toch is hieraan gezet en beklaag het me niet. Geweldig boeiende serie die net dat tikkeltje speciaal heeft. Op naar Seizoen 2 8/10

Adolescence

Ja, die komt binnen. Ik heb een dochter, geen zoon. Zij zit aan de andere kant van het spectrum, maar waar jongens in toxische mannelijkheid kunnen tuimelen hebben meisjes ook hun eigen valkuilen. Maar ik zie op sociale media wel héél veel passeren dat voor jonge, nog beïnvloedbare geesten, snel letterlijk kan worden genomen of dat je niet met een korrel zout kan nemen. Het is naïef te geloven dat je je kind daarvoor kan afschermen, het komt er vroeg of laat toch mee in contact. Het enige wat je kan proberen is weerbaarheid combineren met een kritische, open geest, maar ouderschap draait ook om leren loslaten en hopen dat je kinderen hun eigen weg vinden.

Ik denk ook dat ouderschap een van de dingen is waar mensen te snel voor een ander willen beslissen wat de juiste manier is. Dat begint al van kleinsafaan met een baby: "Je moet dat zus of zo doen".

Leven is aanmodderen. We doen maar wat.

That's it.

Wat we vooral moeten doen is elkaar daarin ondersteunen en het draaglijk maken.

From

Beginnen kijken en ondertussen 2 afleveringen ver. Eerste aflevering begon heel sterk, vooral het mysterie trok me aan.
2de aflevering heb ik mij serieus beginnen ergeren aan de moeder uit de camper.

Godverdomme zeg, die is zelfs niet geschikt om te acteren in Home And Away.

From

Beginnen kijken en ondertussen 2 afleveringen ver. Eerste aflevering begon heel sterk, vooral het mysterie trok me aan.
2de aflevering heb ik mij serieus beginnen ergeren aan de moeder uit de camper.

Godverdomme zeg, die is zelfs niet geschikt om te acteren in Home And Away.
Ja, wacht tot je Kenny bezig ziet. Ik ben blijven kijken voor het mysterie, want de acteerprestaties en de ongelooflijke domme dingen de karakters doen is tenenkrommend met momenten.

Persoonlijk vind ik van wel. Voor mij heeft het heel veel Lost vibes met een vleugje horror.
De acteerprestaties vind ik nog redelijk meevallen van de meesten, er zijn andere series die ik gezien heb waar ik er mij veel erger kon aan storen.

Los van enkele slechte acteerprestaties en paar frustrerende acties zijn er ook wel heel fijne, goeie afleveringen bij. Mensen die direct antwoorden wensen kunnen best wegblijven. Ik vind Lost nog steeds one of the all time great, dus ik ben wel biased als het op mysterie series aankomt.

Terug
Bovenaan