Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Waar kan ik Gangs of Londen streamen? S1 ooit gezien, s2 nog niet van gekomen maar zag nu ergens reclame passeren dat s3 er aan komt.
S1 vond ik super goed.

The Wire op 1.. 'k snap het nog altijd niet. Aflevering 1 was zo snoozefest
Als er 1 serie is die je niet na 1 aflevering mag afrekenen, is het wel The Wire. Ok nee, er zijn er zo nog die moeilijk zijn om te geraken maar waar de pay-off het zoooo waard is 😅 Voor mij waren dat Deadwood, Sopranos, Succession en dus ook The Wire. Ik weet niet hoe dat komt, maar het klikte bij telkens bij aflevering 7 ongeveer, en al deze reeksen behoren uiteindelijk tot mijn favorieten aller tijden.
Moet zeggen dat ik The Wire ook heb afgezet na het 2de seizoen denk ik. Ik geraakte maar niet erin.
Nja, dit snap ik dan wel ergens, in de zin dat seizoen 2 veruit het zwakste is (imo), is bij mijn rewatch ook een waar ik mij door moet sleuren.

The Wire heeft 1 van de allerbeste serie-openingen aller tijden als ge niet instant hooked zijt is uw brein kapot.

This America Man

En seizoen 2 is essentieel en fantastisch ge zijt allemaal fout het is gewoon nogal een context switch na s1 wat nogal bevreemdend overkomt

The Wire seizoen 4 > 3 > 1 > 2 > 5.

2 staat enkel zo laag omdat 1, 3 en 4 ook zo geweldig goed zijn. Frank en Ziggy zijn van de meest tragische personages in heel de reeks.

5 is met voorsprong het minst goede seizoen. Nog steeds goed maar de seriemoordenaar verhaallijn verpest het een beetje. Journalisten zijn ook minder interessant dan alle andere groepen waar op gefocust wordt. Wel een mooie afronding van het globale verhaal voor de rest. 4 heb ik waarschijnlijk sowieso altijd op 1, de andere 3 kunnen onderling wat wisselen.

Team Sobotka +1 hierzo! Ik zou S2 niet het beste seizoen noemen maar het is wel het meest unieke en handelt over personages en locaties die niet in andere seizoenen aan bod komen. Ik mis die het hardste.

Voor mij is het 4 > 1 > 3 > 2 > 5. Seizoen 4 opener imo nog beter dan die van S1.

Voor mij is het 4 > 1 > 2 > 3 > 5.

Deze scène alleen al maakt van seizoen 4 het beste seizoen en maakt van The Wire één van de beste series ooit. F*ck man, beenhard.

Nu we toch bezig zijn. Wat is jullie favoriete openingsnummer of welke versie eerder.

Doe mij maar die van S01 ondanks dat S02 het origineel is.

Ludwig, seizoen 1: gekeken via VRT Max. Best een vermakelijke serie met een leuke insteek. De 'case of the week' is soms niet top maar acteerwerk wel en het hoofdverhaal biedt genoeg spanning en mysterie om te willen blijven kijken. De humor werkt ook goed. Ook de balans tussen spanning/mysterie en humor zit goed. Zes afleveringen van 1 uur dus erg snel door. Blij dat ik hier aan begonnen ben én dat er een tweede seizoen van komt.

Iedereen die geen fan is van The Wire weet niet wat g
Haha ik ging exact dit posten, wtf. Treme is absurd goed, voor mij top 5 HBO serie
@FlyingHorseman Awesome om Westworld zo laag te zien, ik vond dat echt kaka. Drie oersaaie afleveringen geprobeerd om het goed te vinden maar het lukte gewoon niet.
Interessante topic voor een lijst, ik ga mij er ook aan wagen. Maar ik zet enkel shows op de lijst die ik helemaal gezien heb. Succession ben ik bijvoorbeeld maar halverwege. Die komt dus niet op de lijst jammer genoeg want ik vind het wel echt heel goed.

The Wire
The Sopranos
Treme
Curb Your Enthusiasm
Band of Brothers
The Night Of
Mare of Easttown
Chernobyl
Watchmen
Station Eleven
Rome
The Righteous Gemstones
Boardwalk Empire
Luck
Bored to Death
The Plot Against America
Generation Kill
Eastbound & Down
Sharp Objects
The Deuce
Big Little Lies
The Last of Us
Show Me a Hero
Game of Thrones

Edit: FYI k vind al deze series goed. Misschien een controversiele keuze voor de laatste in de lijst, maar ik vond GoT al vanaf seizoen 4 al bergaf gaan en dat werd alleen maar erger tot het einde waarvan iedereen wel weet dat het te wensen overliet. Maar toch bleef de serie wel uitpakken met awesome setpieces en groots entertainment dus echt klagen kan ik niet.
Boardwalk midmid? Ik vond dat destijds fantastisch maar misschien dat het nu minder is. Onlangs rewatch gedaan van Generation Kill en dat was nog veel beter dan de eerste keer +10 jaar geleden.

Voor mij is het 4 > 1 > 2 > 3 > 5.

Deze scène alleen al maakt van seizoen 4 het beste seizoen en maakt van The Wire één van de beste series ooit. F*ck man, beenhard.
Ja, dat vierde seizoen is echt niet te geloven. Ontelbare scenes die door merg en been gaan. Maar voor al die bikkelharde scenes zijn er ook ontzettend grappige scenes zoals deze bijvoorbeeld.
Echt geniaal hoe de schrijvers grappige scenario's als deze kunnen bedenken die goed werken op gebied van comedy in een heftig drama, maar tegelijkertijd ook op vlijmscherpe wijze bepaalde thematiek toelichten, zoals hier miscommunicatie onder flikken met als gevolg dat de flikken geen deftig werk doen.

Nu we toch bezig zijn. Wat is jullie favoriete openingsnummer of welke versie eerder.

Doe mij maar die van S01 ondanks dat S02 het origineel is.
Ja, ik ga ook voor die van het eerste seizoen.

Boardwalk midmid? Ik vond dat destijds fantastisch maar misschien dat het nu minder is. Onlangs rewatch gedaan van Generation Kill en dat was nog veel beter dan de eerste keer +10 jaar geleden.
Boardwalk is echt heel goed, ja. Maar om eerlijk te zijn vind ik Nucky Thompson zelf eigenlijk niet het beste aan de reeks ondanks dat die de meest prominente figuur is. Het zijn vooral de nevenpersonages die de serie memorabel maken. Ik was ook geen fan van de "flashback" scenes in het laatste seizoen of de acteur die ze hadden gecast als jonge Steve Buscemi. Die scenes voelden een beetje aan als een last ditch attempt om van het geheel een afgerond verhaal te maken ofzo. Idk, daar scheelde wat.
Maar ik vind het nog steeds een topreeks. Veel van de series die hoger staan op die lijst zijn ook miniseries, wat ook een format is dat me meer ligt. In de meeste gevallen hou ik ervan wanneer men het kort houdt: zeg wat je wil zeggen, niet meer en niet minder. Ik kijk er voor die reden ook ontzettend naar uit om Generation Kill nog eens te zien.

Laatst bewerkt:
Nieuw seizoen van Jack Reacher, toch eerste drie afleveringen. Guilty pleasure. Plot wordt ongeloofwaardiger en het is allemaal wat cliché, maar who cares?

5 is met voorsprong het minst goede seizoen. Nog steeds goed maar de seriemoordenaar verhaallijn verpest het een beetje.
Eender welke ranking is goed, zolang seizoen 5 maar onderaan staat want da's door bovengenoemde reden echt wel het minste imo.

Btw: geen idee of het op HBO Max staat en er misschien daarom wat wordt overgekeken maar Oz was ook wel vrij geniaal bij momenten.
En zonder Oz ook geen The Wire of The Sopranos.

Eender welke ranking is goed, zolang seizoen 5 maar onderaan staat want da's door bovengenoemde reden echt wel het minste imo.

Btw: geen idee of het op HBO Max staat en er misschien daarom wat wordt overgekeken maar Oz was ook wel vrij geniaal bij momenten.
Doet me ook altijd denken aan een goeie grap van Arrested Development (nogmaals, iedereen moet dat zien)
tumblr_lsnmvi2EpI1qcm16uo1_1280.jpg

Hoop dat deze toch nog ooit op HB0 Max komt, destijds de dvd-box willen kopen maar uiteindelijk niet gedaan.

Ik weet niet hoe dat komt, maar het klikte bij telkens bij aflevering 7 ongeveer, en al deze reeksen behoren uiteindelijk tot mijn favorieten aller tijden.
En dit is meteen de reden waarom ik oa The Wire en Breaking Bad nooit uitgekeken heb.
Ik heb geen 6 uur aan saaie tv over om iets uiteindelijk goed te vinden vrees ik. Bij de 2e aflevering moet een serie mij mee hebben of ik ga naar iets anders.

Terug
Bovenaan