Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The vampire diaries S1 + S2

Zeer van genoten. Het komt met enige regelmaat wel wat theatraal over, maar het is een zeer interessante "alternatieve" take op het verhaal van de boeken... Zeker als je vergelijkt met de 90s film.

Twin Peaks seizoen 3.

25 jaar later is echt wel zichtbaar in alle aspecten. De 90'ies sfeer is veel minder maar het meer hedendaagse geeft een iets serieuzere indruk, er zijn ook veel meer weird scenes.
De 3 seizoenen en de film maken het geheel compleet. Ik ben blij dat ik allemaal op korte tijd heb kunnen bekijken.
Zeker een aanrader voor wie het nog niet gezien heeft.
Mijn eigen nog eens quoten nadat ik een beetje ben gaan verdiepen in het Twin Peaks universum.
Hier kan je een heel goede interpretatie lezen ( je moet wel de 3 seizoenen en de film bekeken hebben).
Het is nog veel complexer dan ik zelf dacht!

The Night Agent op Netflix. Een miniserie van 10 afleveringen over een geheim agent die in een avontuur terecht komt als zijn telefoon plots afgaat 's nachts. Leuke serie. Geen mega hoogvlieger maar wel spannend!

Heb terug AppleTV+ voor 3 maand via een promo. Ted Lasso eens opgezet gisteren avond na de goeie commentaren hier. Leuke feel good serie. 3 afleveringen gezien en het smaakt naar meer.

Hidden Assets seizoen 1 & 2. Vond ik goed. Enkele verrassende wendingen en prima acteerwerk. Het overschakelen van Vlaams naar Engels en omgekeerd stoorde me niet.

Drôle (miniserie op Netflix): vond ik als stand-upcomedy fan top. Had er hier en daar al positieve recensies over gelezen, die zeker terecht waren. Het niveau van de grappen in de sets is niet altijd waw maar dit is eigenlijk niet van het grootste belang. Het verhaal achter de scene is zoveel boeiender.

Werd hier al aangeraden denk ik en ik kan nogmaals bevestigen dat Presumed innocent een aanrader is voor wie houdt van een juridische thriller. Topprestatie van Gyllenhaal.

Werd hier al aangeraden denk ik en ik kan nogmaals bevestigen dat Presumed innocent een aanrader is voor wie houdt van een juridische thriller. Topprestatie van Gyllenhaal.
Vond het ook wel een deftige serie, zowiezo fan van Gyllenhaal. Goeie cast overall.

Plottwist op het einde vond ik wel stom eigenlijk

Dark Matter is onverwacht erg goed. Maffe twist op het einde wel :)

Intussen ben ik ook met Evil begonnen zoals sommigen hier op het forum hebben aangeraden. Alvast twee goede afleveringen achter de rug.

Intussen ben ik ook met Evil begonnen zoals sommigen hier op het forum hebben aangeraden. Alvast twee goede afleveringen achter de rug.

Heeft wel wat ups en downs. De show is op zn best met hun op zichzelf staande verhalen die naargelang de seizoenen passeren raarder en raarder worden. Zitten heel wat actuele zaken in verwerkt, van memes en digitale hauntings tot de LHC. Vaak vertrekken ze van iets dat wortels heeft in iets reeels waar ze dan een hoop bullshit over kwakken maar in a good way. Prolly al wel gemerkt dat het allemaal met een serieuze knipoog gebracht wordt. Er is ook een overarching plot dat ik persoonlijk iets minder vind alhoewel dat bij momenten ook wel serieus leuk ontspoord en naar het einde toe wel interessanter wordt.

U6UQs8I.gif

Kinda sums it all up. :biglaugh:

The Sympathizer hier ook al een paar keer zien passeren. Ik zit nu halverwege en kan beamen dat deze inderdaad de moeite is. 👌
Ik vreesde eerst dat het een nogal gimmicky bedoening zou zijn met Downey die 3 rollen voor zijn rekening neemt en eerlijk bij momenten is het dat ook wel een beetje want zijn personages zijn wel heel karikaturale verpersoonlijkingen van grotere concepten maar misschien juist daardoor dat het toch werkt. Nu ja, als ik op voorhand had geweten dat Park Chan-Wook hier mee achter zat had ik zeker niet getwijfeld en het al sneller voor mijn oogballen gesmeten. Een nogal eclectische moeilijk te pinnen mix over het einde van de vietnam oorlog en de val van saigon en de effecten daarvan op verschillende pionnen, vooral die op een vietnamese fractionele fransman die noodgedwongen naar de US verkast. Biraciaal, bilinguaal en binationaal, eigenlijk spion voor het zuiden en de vietcong maar met sympathie voor westerse cultuur, ... die eenheid zoekt in tegenstrijdigheden of is het nu diversiteit in samenhorigheid. ;p Good stuff

In de afgelopen weken Breaking Bad herbekeken. Wat een topserie toch. Zalig om nog eens te zien na al die jaren. Ik ga nu verder met Better Call Saul, want ik was destijds niet verder geraakt dan S1.

In de afgelopen weken Breaking Bad herbekeken. Wat een topserie toch. Zalig om nog eens te zien na al die jaren. Ik ga nu verder met Better Call Saul, want ik was destijds niet verder geraakt dan S1.
BCS moet je even volhouden, dat wordt consistent beter en beter (laatste seizoen buiten beschouwing gelaten imo)

Dark matter: Gemengde gevoelens. Begon sterk en eindigde ook sterk, maar in het midden heb ik mij dood geërgerd aan al die onnodige drama. We spreken hier over de slimste mensen van de wereld die dan echt de oer-domste zaken beginnen doen. Van zo een zaken kan ik echt mijn tv gewoon afzetten en niet meer verder kijken. Het boeide net genoeg om mij erdoor te sleuren en de serie herpakte zich dan ook wel heel goed.

Het concept is leuk, maar de laatste jaren worden we wel veel met multiversums rond ons hoofd gezwierd. Ergens blij dat het bij een mini-serie gebleven is want ik voelde de melkkoe al achter de hoek staan.

Terug
Bovenaan