Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ripley uitgekeken.

Was ook wel de moeite.
Het zwart-wit gaf ook een speciaal sfeertje.
Blijft voorlopig mijn favoriete nieuwe reeks vh jaar. Italië is zo prachtig in beeld gezet(ook al is het zwart-wit), en de vertolkingen van Andrew Scott en die Italiaanse inspecteur zijn echt top.

The Acolyte
Van alle Star Wars series is dit toch het slechtste wat er te zien is.
Het verhaal van de 2 zussen is gewoon saai.

onlangs begonnen aan de serie "The man who fell to earth", een adaptatie van de gelijknamige film uit 1976.
Eerste 4 afleveringen gezien en ik vind het eigenlijk best goed.

Je moet alleen even je ogen tot spleetjes dichtknijpen voor de woke agenda - alle "goede" karakters zijn vrouwen en/of zwart, alle "evil" karakters zijn blanke mannen.

The Boys S4 finale gezien. Pure opbouw naar S5. Verder was het meer van hetzelfde gans het seizoen. Minpuntje was met momenten toch een soort wat geforceerde donkerte en ernst die erin kruipt ... zoals Marvel en DC soms graag doen. S4 Ep4 en 8 hadden de zwarte humor niet die anders zo goed als tegengewicht voor de goorheid dient in de serie. Maar goed dat S5 het laatste wordt of het zou ook de Marvel en DC toer (kunnen) opgaan.
Ja, de super die zichzelf kloont was hilarisch, zo ook de compound v schapen en de Vought nigthmare on ice ... Hopelijk dus in S5 genoeg zwarte humor en gekke actie, en het niet al te veel als ernstige end of the world battle gaan schetsen.

Laatst bewerkt:
The Boys S4 finale gezien. Pure opbouw naar S5. Verder was het meer van hetzelfde gans het seizoen. Minpuntje was met momenten toch een soort wat geforceerde donkerte en ernst die erin kruipt ... zoals Marvel en DC soms graag doen. S4 Ep4 en 8 hadden de zwarte humor niet die anders zo goed als tegengewicht voor de goorheid dient in de serie. Maar goed dat S5 het laatste wordt of het zou ook de Marvel en DC toer (kunnen) opgaan.
Ja, de super die zichzelf kloont was hilarisch, zo ook de compound v schapen en de Vought nigthmare on ice ... Hopelijk dus in S5 genoeg zwarte humor en gekke actie, en het niet al te veel als ernstige end of the world battle gaan schetsen.
Gewoon fyi: die donkerte zit ook wel in de comics hoor. Daar neemt Homelander op den duur ook gewoon de boel over van de president.

Comic Facts About The Boys' Homelander

Het is dus sowieso wel een zwaar onderwerp. Zware onderwerpen genoeg in de comics, zoals 9/11.
Maar bon, in de serie is de overname wat meer gegrond en aangepast aan de actualiteit.
Ik vond de humor in de laatste aflevering toch ook wel on point. Vooral de spoof op "I Take Responsibility".

Onder Vuur seizoen 1 op Streams.
Script is soms wat inconsistent en de sponsering van Axa ligt er dik op maar verder wel een sterke vlaamse serie imo.
Weinig slecht acteerprestaties opgemerkt en tis eens tof om naar een serie met dat heerlijk dik westvlaams accent te kijken.
Tis wel niet voor de feelgood liefhebbers :unsure:

Met Deadpool op de planning dinsdag nog eens een marathon gehouden: Deadpool 1, Deadpool 2 & Logan gezien zonet.

Mushoku Tensei

S1 rewatch: prachtige animatie, zeer leuk verhaal met enkele leuke "turning points". Af en toe een beetje cringen met Rudy's speciale trekjes, maar neemt niet weg van de serie

S2: animatie nog altijd zeer goed, ook al is het niet op niveau van S1. Verhaal is nog altijd leuk, maar Rudy's "struggle" is niet altijd zo interessant in mijn ogen als in S1. De noot waarop S2 eindigt, vond ik dan weer... een beetje onnozel. Ik weet niet of ik het gewoon zou afschrijven als "anime bullshit", maar

Roxy die hem letterlijk seks aanbiedt om hem te helpen met zijn trauma... Bedenkelijk. Zijn zwangere vrouw thuis die perfect akkoord is met tweede vrouw te zijn... en het zelfs goedhartig verwachtte van hem.. Klinkt allemaal als harem-anime nonsens...

Misschien ligt het aan mij gezien ik nooit in polygamie of poly amoureuze relaties heb geloofd, maar als het seizoen gewoon had geëindigd met Paul die sterft, Zenyth die een plant is, Roxy die geen verdere romance wilt en Rudy die samen is met Sylphy... dan had ik kunnen zeggen "prachtig, wat een goed verhaal... Mushoku Tensei stelt nooit teleur". :p

Was een beetje gedurft eigenlijk. Een 35 minuten durende ambient electronica meditatieve trip down memory lane van Carmen.
Na 15 minuten mocht het muziekje wel stoppen vond ik. Deze episode eert ook wel dat chefs soms echte kunstenaars zijn in hun creaties en ze er 200% voor gaan.
S3 is nog steeds creatief, maar ook gewoon meer van hetzelfde en het blijft wel top.
Ik heb e1 net gezien en ik vond het waanzinnig goed gemaakt. Die editor heeft er zijn werk in gestopt

Twin Peaks seizoen 2.
"Raarder" dan seizoen 1 maar ook meer vragen die onopgelost zijn.
Goede serie al tot hiertoe maar ik had het net nog ietsje beter verwacht, maar zeker de moeite om te bekijken.
Morgen waarschijnlijk de film bekijken en daarna seizoen 3 beginnen.

Terug
Bovenaan