Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Net Lost uit 2004 alle seizoen uitgekeken.
Toen het uitkwam was ik nog net iets te jong voor dit genre. Maar toen was het heel populair herinnerde ik me, dus eens geprobeerd.

Ik heb de afgelopen weken vaak te laat in men bed gezeten door de vele cliffhangers 😅
Genoten van de serie !

Net Lost uit 2004 alle seizoen uitgekeken.
Toen het uitkwam was ik nog net iets te jong voor dit genre. Maar toen was het heel populair herinnerde ik me, dus eens geprobeerd.

Ik heb de afgelopen weken vaak te laat in men bed gezeten door de vele cliffhangers 😅
Genoten van de serie !
Geef toe! Dat einde is toch ook maar meh.
Ik vond die serie echt goed in het begin. Maar hoe meer seizoenen ze bleven tevoorschijn toveren, des te minder geloofwaardig dat het werd.
Dat tijdreizen, dan de reveal van wie dat smoke monster was en die zijn broer. 🙄🙄

Ik had veel liever gehad moest men gewoon verder gegaan zijn met een logische verklaring van de bunker en het smoke monster bvb

Geef toe! Dat einde is toch ook maar meh.
Ik vond die serie echt goed in het begin. Maar hoe meer seizoenen ze bleven tevoorschijn toveren, des te minder geloofwaardig dat het werd.
Dat tijdreizen, dan de reveal van wie dat smoke monster was en die zijn broer. 🙄🙄

Ik had veel liever gehad moest men gewoon verder gegaan zijn met een logische verklaring van de bunker en het smoke monster bvb

Maar zo is er bij iedere serie/reeks wel iets... Games of Thrones / TWD / star wars / HIMYM... Hebben overal wel wat commentaar op en vaak is dat op hoe ze het afsluiten.

Tuurlijk dat er wel dingen beter kunnen. Maar ik heb letterlijk bijna iedere avond 2-3 afleveringen gekeken. (Ik ben geen kritische kijker , het mag gewoon niet saai zijn en dat was het niet).

De eerste seizoen kon je denk ik nog eens aflevering missen om alles te begrijpen. De laatste 2 seizoen mocht je geen missen of je was niet meer mee met het verhaal.

Nu kun je dat allemaal bingen , maar 20 jaar geleden dat je iedere week moest wachten op een aflevering met reclame ik begrijp de toenmalige hype

Er zijn imo ook maar weinig series die memorabel kunnen afsluiten, dat zijn echt uitzonderingen en is een kunst op zich.

Top of my head van goede afsluiters: Bojack Horseman, Sopranos, Angel, Scrubs, Mad Men.

Maar zo is er bij iedere serie/reeks wel iets... Games of Thrones / TWD / star wars / HIMYM... Hebben overal wel wat commentaar op en vaak is dat op hoe ze het afsluiten.

Tuurlijk dat er wel dingen beter kunnen. Maar ik heb letterlijk bijna iedere avond 2-3 afleveringen gekeken. (Ik ben geen kritische kijker , het mag gewoon niet saai zijn en dat was het niet).

De eerste seizoen kon je denk ik nog eens aflevering missen om alles te begrijpen. De laatste 2 seizoen mocht je geen missen of je was niet meer mee met het verhaal.

Nu kun je dat allemaal bingen , maar 20 jaar geleden dat je iedere week moest wachten op een aflevering met reclame ik begrijp de toenmalige hype
Het feit dat de schrijvers totaal geen benul nog hadden hoe men alle mysteries konden verklaren, laat staan een einde te bedenken hielp ook niet.
Het was ook nooit de bedoeling op te serie zo uit te rekken.
Maar door het succes …

Ja lap, die serie is de reden waarom ik terug Netflix genomen heb.
Ik vond die serie heel goed, ik binge zelden een serie maar deze heb ik op 2 dagen erdoor gedaan.

Er zijn imo ook maar weinig series die memorabel kunnen afsluiten, dat zijn echt uitzonderingen en is een kunst op zich.

Top of my head van goede afsluiters: Bojack Horseman, Sopranos, Angel, Scrubs, Mad Men.
Breaking Bad niet vergeten

De slechte acteerprestaties kan ik me precies niet echt herinneren, over wie hebt ge het dan?
Voor de rest akkoord, en zeker de pacing was een giga probleem, en het bleef ook gewoon niet interessant.

Ik vind het vooral jammer van het enorme wasted potential, vooral als ge die :drool: teaser bekijkt:

It could have been great.
De animé blijft gelukkig nog een onaangetaste ode aan Cinema. Geen idee of je een aversie hebt tov animé(ik begrijp het) maar ik zou zeker eens de eerste episode bekijken moest je het eens tegenkomen op een streamer.
Maar Breaking Bad was nooit echt goed.
Ook wel niet de meest gesmaakte afsluiter. Ik ga wel akkoord maar ik denk dat de meeste fans, het nog steeds haten.

The Knick en The Americans wisten ook wel zeer mooi te eindigen. Exact op het hoogste niveau dat ze wisten te behalen.

Maar Breaking Bad was nooit echt goed.
Sry voor het grote lettertype, maar deze uitspraak is echt:

wtf-gif.gif

Dat is gewoon de moeder van alle series waarop - tig series proberen te geraken qua niveau, maar nooit zullen bereiken.

Dees is echt FUBAR

Ik ga een open deur intrappen, maar The Wire vrienden.

Breaking Bad was goed, maar na een bepaald toppunt (Seizoen 3? Kan het me niet herinneren) was dat toch van de ene geforceerde cliffhanger naar de andere.

Laatst bewerkt:
Weet ge, ik moet mij excuseren. S1 was weldegelijk goed. Maar vanaf die power fantasy van kankersuperman in gang schoot tegen mexicaanse cartels werd het eigenlijk gewoon een standaard comicbookhero verfilming van een meth dealer.

Ik heb niks tegen powerfantasies hé, maar grond het dan toch iets meer realistisch. Of ga volledig over the top.
Als Breaking Bad wel iets bewijst, is dat een absurd aantal mensen geen idee heeft wat mexicaanse cartels uitspoken aan die grensregio.

Sinds kort Shameless aan het kijken. De eerste serie ooit die me tranen in de ogen kan laten schieten.

Ik kan precies niet meer zo goed om met mensen die huilen sinds ik vader ben.

Weet ge, ik moet mij excuseren. S1 was weldegelijk goed. Maar vanaf die power fantasy van kankersuperman in gang schoot tegen mexicaanse cartels werd het eigenlijk gewoon een standaard comicbookhero verfilming van een meth dealer.

Ik heb niks tegen powerfantasies hé, maar grond het dan toch iets meer realistisch. Of ga volledig over the top.
Als Breaking Bad wel iets bewijst, is dat een absurd aantal mensen geen idee heeft wat mexicaanse cartels uitspoken aan die grensregio.
Breaking Bad niet spectaculair genoeg?

End discussion.

En moest het wat meer a la sicario zijn dan mss?

Oooooh ik wil nog The Good Place toevoegen aan "series met een perfect einde". De kwaliteit had wat ups en downs na seizoen 1, maar mijn god (pun intended) dat einde was perfect.

Die ben ik niet vergeten. Een echt perfect einde vond ik dat niet (en daar ging mijn post over). Niet slecht ofzo, maar nogal getelegrafeerd en "het moet cool zijn".

Daarnaast ben ik toch ook van mening dat BB enigszins overhyped is. Absoluut een goede serie (met ook een deftig einde), maar belandt voor mij in de subtop. Het raakt net niet bij de top omwille van 3 redenen:
  1. Ondanks dat Cranston uiteraard een monster prestatie neerzet, is die serie meer bezig met ons te laten zien wie Walter is d.m.v. gecrafte coole momenten, ipv het ons puur te doen voelen.
  2. Er zit teveel fluff / filler episodes in. Het geheel is niet "strak" genoeg.
  3. Het hele "oooh wauw het coole is dat ge Walter van een brave huisvader naar een asshole ziet transformeren" is complete horseshit. Walter is een asshole van minuut 1. En series met assholes kunnen perfect interessant zijn als de asshole intrinsiek interessant, charmant en/of enigmatisch is (zie Mad Men en Bojack Horseman), maar Walter is en blijft gewoon een zielig mannetje zonder 1 van die kwaliteiten.

en Better Call Saul!
Hoort voor mij dan wel bij die absolute top tier, maar het einde an sich imo niet (en wederom, daar ging mijn post over).

De animé blijft gelukkig nog een onaangetaste ode aan Cinema. Geen idee of je een aversie hebt tov animé(ik begrijp het) maar ik zou zeker eens de eerste episode bekijken moest je het eens tegenkomen op een streamer.
Staat op mijn watchlist. Maar daar staat zoveel op dusjah 🤷‍♂️.

Ook wel niet de meest gesmaakte afsluiter. Ik ga wel akkoord maar ik denk dat de meeste fans, het nog steeds haten.
Half de wereld kwaad naar hun TV doen roepen, en de andere helft u doen lauweren doet het wel voor mij :laugh:.
Maar ik vond het dus wel briljant.

Veel mensen snappen ook gewoon het einde van Lost niet.
"Ge SnApT hEt geWOoN NiEt" is wel echt de grootste dooddoener in elke discussie ooit hé.

Ik weet dat genoeg van docu's ... MS13 etc. Het is niet ook bij elke dealer een 'Sicario' scenario hé.
Wat Saul Goodman doet is er ook soms over, zo zat de serie nu in elkaar. De Salamancas waren een kleiner familie Cartel, zo moet je het zien dan zeker. Maar idd een gewaagde vijand. Dan had je Gus daartegenover en zijn organisatie, ook geen klein bier, ... dus ja het ligt je of ligt je niet, smaken zeker :)
Ik vond het tot het einde goed en vond WW een personage die ik 'voel'.

The Wire deed mij dan niks, maar dat is persoonlijke smaak.

Laatst bewerkt:
Oooooh ik wil nog The Good Place toevoegen aan "series met een perfect einde". De kwaliteit had wat ups en downs na seizoen 1, maar mijn god (pun intended) dat einde was perfect.

Die ben ik niet vergeten. Een echt perfect einde vond ik dat niet (en daar ging mijn post over). Niet slecht ofzo, maar nogal getelegrafeerd en "het moet cool zijn".

Daarnaast ben ik toch ook van mening dat BB enigszins overhyped is. Absoluut een goede serie (met ook een deftig einde), maar belandt voor mij in de subtop. Het raakt net niet bij de top omwille van 3 redenen:
  1. Ondanks dat Cranston uiteraard een monster prestatie neerzet, is die serie meer bezig met ons te laten zien wie Walter is d.m.v. gecrafte coole momenten, ipv het ons puur te doen voelen.
  2. Er zit teveel fluff / filler episodes in. Het geheel is niet "strak" genoeg.
  3. Het hele "oooh wauw het coole is dat ge Walter van een brave huisvader naar een asshole ziet transformeren" is complete horseshit. Walter is een asshole van minuut 1. En series met assholes kunnen perfect interessant zijn als de asshole intrinsiek interessant, charmant en/of enigmatisch is (zie Mad Men en Bojack Horseman), maar Walter is en blijft gewoon een zielig mannetje zonder 1 van die kwaliteiten.

Hoort voor mij dan wel bij die absolute top tier, maar het einde an sich imo niet (en wederom, daar ging mijn post over).

Staat op mijn watchlist. Maar daar staat zoveel op dusjah 🤷‍♂️.

Half de wereld kwaad naar hun TV doen roepen, en de andere helft u doen lauweren doet het wel voor mij :laugh:.
Maar ik vond het dus wel briljant.

"Ge SnApT hEt geWOoN NiEt" is wel echt de grootste dooddoener in elke discussie ooit hé.
Ipv op elk puntje individueel te antwoorden, makkelijker op pc dan op gsm. Serie is een 5 seasoner, al meteen iets waar vele series in falen om het consistent te houden.

En ik weet niet wat jullie verwachten van een killer einde... Een soort van toneeldoek dat valt, samen met over the top vuurwerk, mega choreografie, paar explosies, en een naakte dame die uit een vliegmachien landt met een bordje 'the end' recht op een bullseye, en net wanneer het bordje wegvalt de ondertiteling begint??

Het ging meer over de sfeer bij mij dan alle over the top elementen bij elkaar. Die serie was af, en mss dringt een rewatch zich op voor sommigen.

Soit, My 2 cents

Terug
Bovenaan