Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Planets(2003) is volwassen, gegrond en meer relevant dan ooit.
Planetes 🤘Dikke second! Als je het mij vraagt misschien wel de beste anime ooit gemaakt. (Ok misschien net na Akira en GitS ;p)

Enorme aanrader idd.

Ik kijk zelf niet echt veel anime maar ben die ooit tegengekomen in een lijst van beste "hard" science fiction. Dacht tot dan dat anime voornamelijk Dragon Ball Z en Naruto achtige toestanden waren, waar ik niet veel mee heb. Die reeks sloeg dat vooroordeel volledig aan diggelen en sindsdien hou ik anime een stuk meer in de gaten. 70% is effectief DBZ achtige bagger 😅 maar in die andere 30% zitten echt gigantische parels.

Laatst bewerkt:
Planetes 🤘Dikke second! Als je het mij vraagt misschien wel de beste anime ooit gemaakt. (Ok misschien net na Akira en GitS ;p)

Enorme aanrader idd.

Ik kijk zelf niet echt veel anime maar ben die ooit tegengekomen in een lijst van beste "hard" science fiction. Dacht tot dan dat anime voornamelijk Dragon Ball Z en Naruto achtige toestanden waren, waar ik niet veel mee heb. Die reeks sloeg dat vooroordeel volledig aan diggelen en sindsdien hou ik anime een stuk meer in de gaten. 70% is effectief DBZ achtige bagger 😅 maar in die andere 30% zitten echt gigantische parels.
Zelf kijk ik ook niet veel anime om dezelfde reden als jij. Maar Blue Eye Samurai heeft mij weer een beetje zin doen krijgen in die andere 30%. Op een maand tijd ongeveer toch weer een 4-tal bekeken (degene die ik zelf vermeld had in een vorige post, buiten Death Note).
Planetes zal ik dan er ook maar bijnemen 😋
Seizoen 1 & 2 van Attack on Titan staan ook al klaar maar ik ga eerst nog wat andere series bekijken voor ik er aan begin.

The Pacific
Omwille van het slecht weer The Pacific nog eens gekeken.
Iets minder meeslepend dan Band Of Brothers maar imo nog altijd een van de beste series ooit gemaakt.

Attack on Titan voor mij echt wel het beste wat ze ooit gemaakt hebben. Samen met Erased en Steins;gate. Die laatste moet je echt inkomen, maar na een paar paar afleveringen zit je als enige mee in het hoofd van Okabe en de pay-off op het einde is so worth it.
En als we dan toch over anime bezig zijn, de klassieker die ik iedereen die anime als "not my thing" aanraad Kimi No Na Wa. Ooit film avond gedaan met 5 stoere kerels die eens goed dachten te lachen met Anime als medium, 45 min later ze nooit zo stil weten aan een beeldbuis gekluisterd te zien.

The brothers Sun.

3 of 4 afleveringen ver. Kan me zeker boeien, beetje actie maar zeker niet teveel, afgewisselt met een vleugje humor, en een iets of wat verhaal dat je toch wil doen verder kijken.

Knokke Off
Eén van de betere Vlaamse series van de afgelopen jaren (imo).
Ik was al fan van haar muziek, maar Pommelien Thijs kan ook een stukje acteren zeg! Net als de rest van de jonge cast.

Ik heb deze samen met mijn vriendin bekeken en zij vond het ook zeer goed. Ondertussen is het tweede seizoen bevestigd, dat hoefde nu niet per sé voor mij, al kijk ik er ergens ook wel naar uit. Hopelijk breien ze er een interessant verhaal aan, we zien wel wat het wordt. Dik van genoten alleszins.

Laatst bewerkt:
The Pacific
Omwille van het slecht weer The Pacific nog eens gekeken.
Iets minder meeslepend dan Band Of Brothers maar imo nog altijd een van de beste series ooit gemaakt.
BoB vind ik anders. Geromantiseerd wellicht, maar vanaf je de begingeneriek hoort wil je de hele reeks in één trek uitkijken. Héél graag gekeken en altijd een blij weerzien. Voelt nog altijd eigentijds aan, ook al is de reeks al twintig jaar oud (!). The Pacific komt heel anders over: grauwer, harder, donkerder. Het was dan ook een heel andere oorlog. Niet het charmante Europa tegen een vijand die cultureel niet eens zo ver afstond, maar in onherbergzaam gebied tegen een vijand die meedogenloos en onbegrijpelijk was. Ook zeer graag gekeken. Wel benieuwd naar Masters of the Air. Hopelijk maken ze nog eens een reeks over de campagne van Noord-Afrika en Italië. Met Unsere Mutter, unsere Väter hebben "ze" het Oostfront ook al gecovered. En dan nog de Birma-campagne? :unsure:

BoB vind ik anders. Geromantiseerd wellicht, maar vanaf je de begingeneriek hoort wil je de hele reeks in één trek uitkijken. Héél graag gekeken en altijd een blij weerzien. Voelt nog altijd eigentijds aan, ook al is de reeks al twintig jaar oud (!). The Pacific komt heel anders over: grauwer, harder, donkerder. Het was dan ook een heel andere oorlog. Niet het charmante Europa tegen een vijand die cultureel niet eens zo ver afstond, maar in onherbergzaam gebied tegen een vijand die meedogenloos en onbegrijpelijk was. Ook zeer graag gekeken. Wel benieuwd naar Masters of the Air. Hopelijk maken ze nog eens een reeks over de campagne van Noord-Afrika en Italië. Met Unsere Mutter, unsere Väter hebben "ze" het Oostfront ook al gecovered. En dan nog de Birma-campagne? :unsure:
Van Masters Of the Air verwacht ik veel. Must see dit jaar.
Ik lees niet veel boeken maar na het zien van The Pacific wil ik precies toch het boek van Eugene Sledge of Robert Leckie lezen om enigzins te kunnen begrijpen in wat voor een hel zij zaten.

Reacher S2 De recensies hebben helaas gelijk, dit seizoen is veel minder. Hij is niet meer alleen op het platteland maar zit in het drukke New York met zijn NCIS team dat allemaal grapjes zitten te maken. De gevechtsscènes zijn ook niet spannend meer omdat je kunt verwachten dat iedereen ernaast schiet en de slechterik op het eind van de scène vlug het loodje legt. Elke sidekick moet ook even zijn/haar verhaal krijgen waardoor het verhaal lange tijd stil ligt.

Het is leuk als tussendoortje maar het verzandt toch al te vaak in een middelmatige detectiveserie met allerlei trope elementen ipv de lone investigator waar meer het True Detective sfeertje hing.

Er zijn nog twee afleveringen te gaan maar denk dat de ultieme slechterik zijn dood tegemoet gaat (inclusief cheesy toespraak van Reacher) en een van de teamleden moet er ook obligaat aan geloven om te "verrassen", mss dat ze kunnen afwijken van dat stramien maar wss niet.

Cowboy Bebop blijft die eenzame ode aan cinema die de pracht van animatie weet te verwezenlijken met een relatief simpele verhaallijn.

Planets(2003) is volwassen, gegrond en meer relevant dan ooit.

Berserk blijft ook wel een sterke intrede. Al heb ik geen idee waar ge momenteel de 3 films en de nieuwe serie van 2016 vind. Van recent uitgekomen shows vind ik Cyberpunk Edgerunners en Castlevania zeer sterk.

Zelf ook eens terug wat meer animé checken. 20min per epi blijft wel leuk en hapklaar. Zelf Gurren Lagan aan het afwerken. Word een tikkeltje voorspelbaar met het einde in zicht, maar blijft wel vermakelijk genoeg. Vinland Saga is dus maar 2 seizoenen? Mooi.
Jujutsu Kaisen is nog steeds lopende?
De 2016 versie is absolute drek en zou ik iedereen ten stelligste afraden. Vreselijk regie, slechte animatie... Enige pluspunt is de muziek

De 90s anime is zeker nog aan te raden, zowel subbed als dubbed. Een beetje visueel verouderd(weinig echt vloeiende animatie of dynamische gevechten), maar neemt niet weg van hoe goed de Golden age arc is.

De 3 films hebben een rerelease gekregen recent "de memorial edition" die enkele visuele verbeteringen en (cruciale) geschrapte scenes toevoegen. De CGI is soms een beetje *bedenkelijk* in de eerste (twee) films, maar dit is alsnog een mooie introductie tot Berserk.

En nu kruip ik terug men grot in tot de volgende keer dat Berserk vermeld wordt hier. :unsure:

Laten we het even over Berserk hebben. Top-anime!!
Wel een kleine bekentenis: doordat ik eerst de filmtrilogie gezien heb, en daarna pas de serie, vond ik de serie wel erg moeilijk om in te geraken.

Laten we het even over Berserk hebben. Top-anime!!
Wel een kleine bekentenis: doordat ik eerst de filmtrilogie gezien heb, en daarna pas de serie, vond ik de serie wel erg moeilijk om in te geraken.
Tis te hopen dat we nog een deftige anime krijgen die het verhaal verder zetten dan verteld in de films en 90s animes. De personages, de wereld, de groteske monsters en gevechten zijn echt top-tier in de manga.

Straks gebruikt er iemand zijn monkeypaw-wish en krijgen we eindelijk iets nieuws

is het een halfbakken, live-action Netflix serie :unsure:

Door al dat gepraat over anime net ontdekt dat hajime no ippo op netflix staat als je je taal switcht naar het Engels :love2: heerlijke reeks over boksen, echt goed.
En uit nostalgie ook nog rurouni kenshin vermelden, heeft wel wat mindere arcs soms maar die shishio arc is van het beste dat er is imo.

De 2016 versie is absolute drek en zou ik iedereen ten stelligste afraden. Vreselijk regie, slechte animatie... Enige pluspunt is de muziek

De 90s anime is zeker nog aan te raden, zowel subbed als dubbed. Een beetje visueel verouderd(weinig echt vloeiende animatie of dynamische gevechten), maar neemt niet weg van hoe goed de Golden age arc is.

De 3 films hebben een rerelease gekregen recent "de memorial edition" die enkele visuele verbeteringen en (cruciale) geschrapte scenes toevoegen. De CGI is soms een beetje *bedenkelijk* in de eerste (twee) films, maar dit is alsnog een mooie introductie tot Berserk.

En nu kruip ik terug men grot in tot de volgende keer dat Berserk vermeld wordt hier. :unsure:
Gewoon de manga lezen voor Berserk 🤷‍♂️

Terug
Bovenaan