Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Eerste aflevering van Fall of the House of Usher and the 6 Magical Creatures gezien. Voorlopig een slechte eerste indruk. Alles wat voor mij Midnight Mass en Haunting of Hill House goed maakte, is hier afwezig. Ga wel blijven verder kijken.
Bij Station Eleven 3 afleveringen ver en ook daar totaal niet overtuigd.

@Lefman @Lint @Hans Moleman @Dr. Sheldon Cooper & al de rest ivm het slechte/zwakke seizoen van Sex Education:

Vandaag op een Reddit post gestuikt en daarin werd gezegd dat de makers zich hadden voorgenomen om in eerste instantie nog een vijfde seizoen te maken, maar deels door de Covid-periode en door het afhaken (na S4) van enkele belangrijke acteurs (o.a. de acteurs van Maeve/Eric) hebben ze blijkbaar beslist om na het vierde te stoppen.

Verklaart voor mij wel een deel waarom dit seizoen zo bagger is, want je merkt dat veel plots erg zwak tot slecht zijn afgewerkt. Al ben/blijf ik wel van mening dat ze het nog steeds een stuk anders hadden kunnen aanpakken. Ze hadden bv. een stuk minder nieuwe personages kunnen introduceren en deze sowieso veel minder screentime kunnen geven zodat ze zich veel meer hadden kunnen focussen op de OG-personages.

Het is duidelijk dat de makers het over een andere boeg moesten gooien en dit dus niet goed hebben afgehandeld. Het feit alleen al dat de verdwijning van Cal, een personage dat pas geïntroduceerd werd in S3 en voor velen ook nog eens totaal oninteressant was, bijna de helft van de laatste aflevering heeft ingepakt is daar een mooi voorbeeld van.

2 afleveringen ver en wtf is dit aan het worden. Is dit nu een steek naar heel de anti-woke community of wat is het nut hiervan? Otis is ook neig verdikt in zijn gezicht dus het wordt wel moeilijk te geloven dat hij 17 is. Ik ga het afkijken omdat ik de eerste seizoenen echt goed vond, maar dit voelt alles behalve aan zoals de voorgaande.

Ruby is trouwens echt lelijk geworden, wtf heeft die allemaal laten doen, en zo mager...
Ik vond Ruby echt een bom in het begin van de serie, maar die is inderdaad een stuk lelijker geworden... Geen flauw idee wat die allemaal heeft uitgespookt met haar gezicht/lichaam, maar weer het zoveelste voorbeeld van een vrouw waarbij dergelijke ingrepen slecht uitpakken.

Begonnen aan iron blooded orphans mobile suit gundam op Netflix. Eerste 3 aflevering gezien vindt het goed :D

Hopelijk krijg ik het nog allemaal gezien gaat er af op 31okt

Fall of the House of Usher - Mike Flanagan
De nieuwe Flanagan staat op Netflix en het is weer een toppertje.
Qua horror series doet er toch echt niemand beter vind ik.

Deze keer is het wat gory'er en zit er iets minder "emotie" in vond ik (alle vorige series waren er minstens 1 of 2 momenten waar ik wel wat tranen heb gelaten maar hier was het maar 1 kort momentje en voelde enkel een kropje in de keel, geen traantjes).
Thema deze keer is Succession in een horror jasje zeg maar.

Hill House blijft zijn beste voor mij, Midnight Club de minste, alles daartussen varieert van moment tot moment.
Eerste twee afleveringen gezien en het bevalt me wel. Inderdaad Succession in een horrorjasje.

Studio Tarara

Goede show ! Meer kan ik niet zeggen, maar ik ben geen fan van al die Vlaamse series maar dit was toch zekers goed!
Ik blijf er bij, was deze serie op zondagavond op één uitgezonden, het haalde vlot +1 miljoen kijkers. Toch wel één van de beste Vlaamse series van de laatste 10 jaar imo.

Ik blijf er bij, was deze serie op zondagavond op één uitgezonden, het haalde vlot +1 miljoen kijkers. Toch wel één van de beste Vlaamse series van de laatste 10 jaar imo.
Klopt, en je bleef ook maar gissen (ale wij toch) wie het was op het einde. Zou er toch een tweede seizoen komen?

Een van de weinige zaken ook in die tijd die de #MeToo-cultuur toen op een gedegen, evenwichtige en bijtend subtiele wijze neerzette. Meesterlijke tv en Koen De Graeve is een gem.

Een van de weinige zaken ook in die tijd die de #MeToo-cultuur toen op een gedegen, evenwichtige en bijtend subtiele wijze neerzette. Meesterlijke tv en Koen De Graeve is een gem.
Ik had eerst even schrik voor Ruth Beeckmans. Aangezien ik dacht dat ze zo hier een typeke van Safety First ging neerzetten of ik haar niet serieux ging nemen maar amai. Hoedje af.

Ik spring mee op de Studio Tarara superfan trein
Voor mij was Janne Desmet echter DE ontdekking van de serie
Wat een geweldige actrice en mooi mens!

En Peter vd Begin die ook weer een heerlijk smeerlapje neerzette in deze serie.

Ook recent herbekeken en moet toegeven dat ik me ook niet meer herinnerde van de eerste kijksessie “wie het gedaan had”. Maar imo is dat hier van ondergeschikt belang, het zijn vooral de heel authentieke sfeer en de boeiende karakters / sterke vertolkingen die het een topserie maken.

Liebes Kind
Begint goed en blijft de spanning houden maar het einde had beter gekund.

Painkiller
Wat iedereen al wist maar hier word nog maar eens duidelijk gemaakt dat met geld en macht alles te regelen valt.

Terug
Bovenaan