Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Eerste aflevering van Station Eleven gezien. Smaakt zeker naar meer. Ik hou een beetje mijn hart vast want de meningen gaan alle kanten uit.

Good Omens S2 : valt op zich wel mee, maar toch een pak zwakker dan S1.

Rogue Heroes S1 : nog een toffe reeks over de SAS. Net als Good Omens 6 afleveringen, dus je bent er snel door.

Ahsoka S1 : ondanks de soms donkere vibes nog steeds veel te braaf imo. Wel beter dan The Mandalorian S3. Het blijft wel Disney natuurlijk.

Sex Education S04

Waarom heb ik de moeite gedaan om dit uit te kijken? Zielloos en goedkoop.

Ik hoop ergens dat de LGBTQIA+/FLINTA community zich gesterkt of meer ondersteund voelt of dat iemand die naar zichzelf zoekt hier vertegenwoordiging en/of hulp in vond, dan heeft het gelukkig nut gehad om dit te maken.

What a trainwreck.
Ook gisteren eindelijk afgewerkt.

Laatste aflevering vond ik wel heel zwak, van een zeer matig seizoen. Zonde, want deze personages en gecreeerde wereld verdienden beter na 3 toch goed gemaakte seizoenen.

Heel veel nieuwe personages, maar bijna geen enkel die een meerwaarde bleek. De zus van Scully moet zowat de enkele geweest zijn? Die vond ik nog ok.

Ook gisteren eindelijk afgewerkt.

Laatste aflevering vond ik wel heel zwak, van een zeer matig seizoen. Zonde, want deze personages en gecreeerde wereld verdienden beter na 3 toch goed gemaakte seizoenen.

Heel veel nieuwe personages, maar bijna geen enkel die een meerwaarde bleek. De zus van Scully moet zowat de enkele geweest zijn? Die vond ik nog ok.

2 afleveringen ver en wtf is dit aan het worden. Is dit nu een steek naar heel de anti-woke community of wat is het nut hiervan? Otis is ook neig verdikt in zijn gezicht dus het wordt wel moeilijk te geloven dat hij 17 is. Ik ga het afkijken omdat ik de eerste seizoenen echt goed vond, maar dit voelt alles behalve aan zoals de voorgaande.

Ruby is trouwens echt lelijk geworden, wtf heeft die allemaal laten doen, en zo mager...

Die valse borstpartij was er wel al van in het begin dacht ik.
Maar vooral Ruby ziet er Idd allesbehalve als een 17 jarige uit.

Vond vooral de laatste aflevering zeer ontgoochelend. Alle verhaallijnen echt heel zwak afgewerkt. En die nieuwe college en zijn figuren net iets te geforceerd en belerend. Zonder enige subtiliteit.

Laatst bewerkt:
Ik krijg steeds minder en minder zin om het vierde seizoen te bekijken door dit topic te volgen. :S
Jammer, want Sex Education is één van de weinige series die ik samen met mijn vriendin kijk.

Ik vind het eigenlijk best goed :unsure: Maar zelf homo zijnde ben ik natuurlijk niet geschokt door de LGBT-personages.
Het enige dat raar is, is dat die er voordien niet waren en nu ineens wel. Ook wel zonde dat bepaalde personages echt uit de show zijn geschreven zonder uitleg.

Het doet me een beetje denken aan de Sex & The City reboot waar ineens alles represented moet zijn. Ineens is die non-binary, dat personage lesbisch, iemand in een rolstoel, plots veel gekleurde personages, etc...

Ik vind het eigenlijk best goed :unsure: Maar zelf homo zijnde ben ik natuurlijk niet geschokt door de LGBT-personages.
Het enige dat raar is, is dat die er voordien niet waren en nu ineens wel. Ook wel zonde dat bepaalde personages echt uit de show zijn geschreven zonder uitleg.

Het doet me een beetje denken aan de Sex & The City reboot waar ineens alles represented moet zijn. Ineens is die non-binary, dat personage lesbisch, iemand in een rolstoel, plots veel gekleurde personages, etc...
Als open minded persoon niet geschokt door de excentrieke personages. Maar het voelt allemaal wat geforceerd aan. En daar hou ik niet echt van.

Als open minded persoon niet geschokt door de excentrieke personages. Maar het voelt allemaal wat geforceerd aan. En daar hou ik niet echt van.
Ik deel exact die mening. Pro diversiteit en inclusie en alles wat je maar wil, maar doe het aub niet op deze manier, dat mist zijn effect volledig, en mensen die minder open minded zijn gaan nog een grotere afkeer krijgen.
Resultaat: gewoonweg slechte tv.

Ik deel exact die mening. Pro diversiteit en inclusie en alles wat je maar wil, maar doe het aub niet op deze manier, dat mist zijn effect volledig, en mensen die minder open minded zijn gaan nog een grotere afkeer krijgen.
Resultaat: gewoonweg slechte tv.
Same here, all kinds of love ben ik fan van. Helaas geen fan van slecht geschreven televisie. :unsure:

Dat daar wat nieuwe en (voor mij) rare personages rondlopen stoort mij helemaal niet. In de vorige seizoenen zaten ook al heel wat lgbt+ non binair personages. Cal vind ik bvb 1 van de betere toevoegingen van vorig seizoen.

Wat mij inderdaad wel een beetje stoort, is dat die nieuwe personages ten koste gaan van deftige oude personages (bvb Jakob, Ola, die zotte doos met haar alien seks, die 2 vrienden van Ruby) of van de bestaande relaties die de show deden werken (bvb Otis <-> Eric, Eric <-> Adam... waarom zit Adam er zelfs nog, compleet gedeconnecteerd van elke andere storyline).

Maar wat mij echt doet kotsen, is wat voor een irritant en onsympathiek personage ze hebben gemaakt van Maeve... wat een trut is dat dit seizoen zeg. En dan proberen ze dat lazy-writing-style te verstoppen door bakken shit over haar te dumpen, zodat we toch sympathie zouden krijgen.

Ohja, en ge kunt mij echt niet overtuigen dat een klein ruraal Brits dorpke zo een progressieve school heeft :laugh:. Vorig seizoen moesten ze nog net niet sieg heil scanderen.

Fall of the House of Usher - Mike Flanagan
De nieuwe Flanagan staat op Netflix en het is weer een toppertje.
Qua horror series doet er toch echt niemand beter vind ik.

Deze keer is het wat gory'er en zit er iets minder "emotie" in vond ik (alle vorige series waren er minstens 1 of 2 momenten waar ik wel wat tranen heb gelaten maar hier was het maar 1 kort momentje en voelde enkel een kropje in de keel, geen traantjes).
Thema deze keer is Succession in een horror jasje zeg maar.

Hill House blijft zijn beste voor mij, Midnight Club de minste, alles daartussen varieert van moment tot moment.

Painkiller

serie over de amerikaanse pharma die oxycontin maakt, een verslavende pijnstiller

imho heel goeie gemaakte serie, ben nu gewoon al de 5de aflevering aant bingen :x

Ook in het tweede seizoen is f*** you very, very much één van de meest charmante stukjes Vlaams televisioneel genot van de laatste jaren. De scherpe randjes van Charlie en Hannah gaan uit zijn wat weggeveegd, en seizoen 2 heeft mss net wat minder absurde trekjes, maar hoe het humor en zware thema's op een gestileerde manier door elkaar verweeft is heerlijk zalibef.

Extra punten voor Tiny Bertels die bij haast elk stukje dialoog weet te scoren.

"Dat feest hier zeg, precies de Freggelgrot."

Ja sorry, met dat soort dingen laat je mij luidop lachen.

Waar kan je dit kijken?

Good Omens seizoen 2

Het plot heeft totaal niet de kracht van dat eerste seizoen in de eerste eps, maar Sheen en Tennant terug in die rollen zien is al wat ik nodig heb nu de dagen donkerder en kouder worden.

Succession seizoen 3

Die reeks is als een fles wijn die ik laat rijpen en eens ontkurk wanneer ik zin heb in 9 uur van messen in ruggen door de meest associale personages sinds seizoen 2 van Love Island. Sterk geschreven, sterker geacteerd en nog steeds de enige show waar ik de skip intro knop niet van durf gebruiken.

Beckham op Netflix: Begonnen met weinig verwachtingen, maar wat een geweldige documentaire is dit. Ik zit letterlijk van begin tot einde aan het scherm gekluisterd. De sh*t dat die mens over zich heeft gekregen. Ik weet natuurlijk niet of ze het aandikken, maar if not dan is het toch wel speciaal wat die mens heeft meegemaakt. Ook tof om te zien dat ondank de tendens er toch nog 2 mega-celebrities zijn die elkaar gewoon als mens graag blijven zien. Dienen David lijkt mij ook gewoon zo down-to-earth en dat is toch vreemd in vergelijking met andere voetballers die denken dat de evenaar door hun hol loopt.

Sex Education S4: Is het slecht slecht?? dat vind ik nu niet, maar het is ook wel absoluut niet goed te noemen. Er zijn gewoon enorm veel dingen die mij stoorde en alles wat de serie zo lovable maakte de eerste seizoenen is in de vuilbak gesmeten.

Otis & Maeve... Vanaf S3 was ik team Ruby en vond ik de connectie met Maeve gewoon geforceerd. En ze proberen ons als kijker terug op het ship te krijgen, maar ik voelde het gewoon niet. Los van de andere sterke karakters waren zij toch wel de grootste beweegreden om te kijken en die reden is voor mij de laatste 2 seizoenen ineen gestuikt.

Voor de rest voelde alles enorm geforceerd. Die school alleen al was in your face. Elke leerling had wel iets en het normale werd al snel het abnormale. Waar Euphoria trans-personages geweldig op het toneel bracht doet sex education het evenredig in slechte vorm. Ik voelde niets voor geen een van die nieuwe "kleurrijke" types. Het voelde echt aan alsof ze bij de productiestaf een hele checklist hadden die tegen het einde moest afgevinkt zijn.

De verhaallijnen rond deze personages waren dan ook nog eens enorm saai en slecht gebracht. Ook hier voelde ik de checklist op mijn voorhoofd geniet want we moeten toch alles hebben aangekaart. Ugh.. schande wat ze ermee gedaan hebben. Paar leuke momenten nog en heb het afgezien omdat ik er teveel tijd in had geïnvesteerd, maar dit voelde eerder als een slechte spin-off dan waar het ooit voor stond.

Terug
Bovenaan