Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Dexter: New Blood.

Serie begon op zich vrij goed en bleef op zich best OK tot de 2 laatste afleveringen. Ik had het gevoel dat ze er gewoon snel komaf met wilde maken..
Dexter die weer onnozele fouten die hij nooit zou doen in zijn prime jaren.
Rijden naar de moordenaar zijn tent met die crossmobiel, spel hoor je van een halve km ver al.

Kurt ziet het op de camera en komt dan afgereden naar zijn hut - waar dus Dexter op 90meter in principe zou zitten- om dan boeltje snel in te pakken. Waarom is die niet voorzichtiger? Je weet dat een moordenaar in de buurt zit, of ergens daar rondloopt ook al is het onder de grond?

De pin in de assen.. Angela ontdekt dit + envelop met pinnen in haar brievenbus met tekst op dat Dexter de boef is en dan zijn we vetrokken he! Politiewerk op en top. Op het einde zou je denken van Kurt probeert op een of andere manier Dexter in de val te lokken maar dan beslist Dexter Logan van kant te maken en daar loopt het volledig mis mee. Volgens mij kon zelf Dexter er perfect met weg geraken ook al was Batista daar. Die was altijd zo goedgelovig. Er was geen bewijs dat Dexter Kurt of Mat had vermoord en welke bewijzen waren er dat Dexter de bayharbor butcher was? Toch ook niet? /spoiler]

Barry S4: Fin. Het is gedaan, waar de serie oorspronkelijk begon met redelijk veel humor is deze toch vrij donker geworden naar het einde toe. Ik vind het nog steeds een verrassend goeie serie die ik met veel plezier heb gekeken, maar het laatste seizoen werd er toch iets meer naar het kunstzinnige gegaan. Serie is perfect afgerond, ik ben blij dat er nog series bestaan die afsluiten op een hoogtepunt en Barry hoort bij dat lijstje.

Marvelous Mrs Maisel S5: Knappe madam, knappe serie, knap einde. Is echt zo een feel good pareltje waar alles tot in het detail is afgewerkt. De setting, de kostuums, de muziek, sfeer... You name it, they bring it. Ook deze hoort in het lijstje van perfect afgewerkte series die niet uitgemolken zijn.

Ted Lasso s3: Ik omschreef Ted Lasso altijd als een feel good pilletje voor mensen die effe een moeilijke dag hadden en dit is ook beetje veranderd naarmate de serie vorderde. De laatste seizoenen werd mentale gezondheid wat in het licht gezet, maar de algemene toon bleef toch bitterzoete comedy. Ook hier tevreden met het einde, al had ik mss net iets meer verwacht. Ik weet dat ik na S1 superlovend was, maar ik voel toch ook dat het laatste seizoen net iets minder Ted Lasso in zich had als in het begin, mss ben ik het wel die de magie gewoon werd.
Soit, nog steeds zeer vermakelijke tv, alhoewel ik mij wel redelijk geërgerd heb aan het opdringerige, het doet hier niet terzake, woke gebeuren. Alvorens ik hier gevoelige zieltjes op de tenen ga trappen, hear me out.

Ik heb niet tegen homo's op tv en natuurlijk moest het er hier ook in komen. Ok, dat het iets is in het voetbalmilieu daar kan ik nog inkomen en het stoorde mij op zich niet zo, maar het moest er blijkbaar toch weer even in hoe moeilijk het voor mensen is om uit de kast te komen. Ik dacht dat we 2023 er nu in de westerse wereld wel uit waren dat homo zijn best ok is. Ik had het gevoel dat ik naar een stuk tv aan het kijken was van de jaren 90.

Waar ik mij dan wel heel hard aan ergerde was heel die subplot van die vluchtelingen die het land niet binnen mochten en dat de Vice-premier dus een slechte, rasistische mens was en heel de ploeg daar zonder kritische vraagstelling in meeging. Nuance is ver te zoeken en ik had het gevoel dat als er nu een serie is waar dit soort beladen topics geen plaats heeft het wel in TED LASSO is, maar ze hebben het erin verwerkt en ik heb meermaals met mijn ogen gedraaid.

Misschien moeten ze volgende keer mensenhandel erin steken... Kwestie van de feel good op tijd af te blokken.

SILO: Nieuwe serie, hier veel goeds gehoord. Ben beginnen kijken en was direct hooked, om dan toch halfweg te beseffen dat het weer een zoveelste post-apocalyps serie is die uiteindelijk nog zeer weinig doet met het post-apocalyps gebeuren, buiten het houden als achtergrondsetting. Net zoals in die serie over die blijvende rijdende trein, gaat het heel snel over 1 bepaalde persoon die van de ondergrond komt en plots tussen het top-volk moet werken. Dit met de cliché spanningen en natuurlijk de ergste vijanden kunnen overtuigen van hun skills en als beste bondgenoten maken. Het interessante wat-is-er-nu-gebeurd ligt al enkele afleveringen achter ons en het is vooral een detective/kat-en-muis serie geworden. Ik ga deze wel nog even blijven volgen, hopelijk gaan we terug snel naar het ontdekken van en met wat geluk melken ze het geen 10 seizoenen uit.

Next... Succession s4: <3

Ted Lasso s3: Ik omschreef Ted Lasso altijd als een feel good pilletje voor mensen die effe een moeilijke dag hadden en dit is ook beetje veranderd naarmate de serie vorderde. De laatste seizoenen werd mentale gezondheid wat in het licht gezet, maar de algemene toon bleef toch bitterzoete comedy. Ook hier tevreden met het einde, al had ik mss net iets meer verwacht. Ik weet dat ik na S1 superlovend was, maar ik voel toch ook dat het laatste seizoen net iets minder Ted Lasso in zich had als in het begin, mss ben ik het wel die de magie gewoon werd.
Soit, nog steeds zeer vermakelijke tv, alhoewel ik mij wel redelijk geërgerd heb aan het opdringerige, het doet hier niet terzake, woke gebeuren. Alvorens ik hier gevoelige zieltjes op de tenen ga trappen, hear me out.

Ik heb niet tegen homo's op tv en natuurlijk moest het er hier ook in komen. Ok, dat het iets is in het voetbalmilieu daar kan ik nog inkomen en het stoorde mij op zich niet zo, maar het moest er blijkbaar toch weer even in hoe moeilijk het voor mensen is om uit de kast te komen. Ik dacht dat we 2023 er nu in de westerse wereld wel uit waren dat homo zijn best ok is. Ik had het gevoel dat ik naar een stuk tv aan het kijken was van de jaren 90.

Waar ik mij dan wel heel hard aan ergerde was heel die subplot van die vluchtelingen die het land niet binnen mochten en dat de Vice-premier dus een slechte, rasistische mens was en heel de ploeg daar zonder kritische vraagstelling in meeging. Nuance is ver te zoeken en ik had het gevoel dat als er nu een serie is waar dit soort beladen topics geen plaats heeft het wel in TED LASSO is, maar ze hebben het erin verwerkt en ik heb meermaals met mijn ogen gedraaid.

Misschien moeten ze volgende keer mensenhandel erin steken... Kwestie van de feel good op tijd af te blokken.
Ivm je spoiler:
1e deel:
Hmmja, toont het feit dat je het hier aanhaalt niet juist dat het toch niet helemaal vanzelfsprekend is?
Voor niet hetero mensen zelf voelt het gewoon nog steeds moeilijk om uit de kast te komen... Kan puur zijn omdat je dan niet "de norm" bent, kan zijn omdat je met bepaalde negatieve opvattingen tov homo's opgevoed bent, kan zijn omdat je schrik hebt voor de reacties van je omgeving, ...
Uiteindelijk is het vaak een gevoel he, zullen waarschijnlijk 0 tot weinig negatieve gevolgen zijn wanneer je uit de kast komt maar een mensenbrein kan soms vieze sprongen maken en van het slechtste uit gaan met dus als gevolg dat het moeilijk is.
Langs de andere kant hebben homo vrienden van me al meermaals gezegd dat ze bijvoorbeeld niet durven hand in hand rond te lopen in de grotere steden van Belgie of bijvoorbeeld een afscheidskus geven aan het treinstation. Terwijl als het echt allemaal ok was, dat gewoon zonder problemen mogelijk moet zijn toch?
Toont maar aan dat hoewel de grote meerderheid van de mensen (jij dus ook) absoluut geen problemen heeft ermee, dat het voor iemand die homoseksueel is wel nog een item is door die kleine minderheid.

2e deel:
Weinig over te zeggen, stoorde me er zelf niet aan maar weet ook niet of het per se nodig was.

Over Ted Lasso: het derde seizoen was imo ook gewoon een pak minder dan de eerste twee.
Te lange afleveringen, te veel willen vertellen en naar mijn aanvoelen subplots waar weinig mee gedaan wordt en halfbakken worden afgehandeld.

Zoals bv die subplot over die vluchtelingen, eens dat restaurant getrashed is en terug opgebouwd, verdwijnt die plot gewoon.
Of quasi alles rond Keeley. Dat voelde ook zo tacked on en droeg weinig bij tot haar ontwikkeling als personage. De Zava subplot is nog zoiets.
Om maar te zwijgen over de Nate verhaallijn. Een heel seizoen sturen ze hem richting Dark Side. Om hem dan daar dan weer weg te rukken voor dat hij er ook maar een beetje tijd heeft kunnen door brengen.

Waar Barry seizoen na seizoen in niveau steeg, zo daalde Ted Lasso imo.

Ted Lasso: ik maak me zelden zorgen over hoe "woke" een serie overkomt. Hetgeen mij stoort is wanneer "de boodschap" prekerig overkomt of te kinderlijk of simplistisch wordt voorgesteld.

Alle subplots die hierboven vermeld worden voelen aan als "vulling". De pitch van de serie was heel interessant om te beginnen en na 5-7 afleveringen (misschien geheel S1) had je eigenlijk niet genoeg materiaal om het verder uit te rekken.

De vluchtelingen, het homo-gebeuren, Zava... Allemaal opvulling en ze doen niets interessant met de thema's. Als die ene jongen daar voor zichzelf wilt "uitkomen" -> mooi en al, maar het is saai en vol met clichés

Het allergrootste pijnpunt in deze serie is echter Keeley

In seizoen 1 is het nog ok, maar in S2 en S3(vooooral S3) is het zo een cringe-fest elke keer ze haar mond opendoet en opdraaft in de meest belachelijke outfits.

Ik ben geen fashionista(deuh), maar elke keer dat ze opduikt in een van haar bizarre tenues dacht ik hardop "Wat voor shit hebt ge nu weer aan?"

Ik zit aan seizoen 7 van It's Always Sunny In Philadelphia

Het heeft een seizoen geduurd voor ik ermee weg was maar kan alleen maar concluderen dat dit comedy van het allerhoogste niveau is.

Enkel IT Crowd komt voor mij dicht id buurt.

Ik zit aan seizoen 7 van It's Always Sunny In Philadelphia

Het heeft een seizoen geduurd voor ik ermee weg was maar kan alleen maar concluderen dat dit comedy van het allerhoogste niveau is.

Enkel IT Crowd komt voor mij dicht id buurt.
Het nieuwste seizoen (16) zit er ook weer boenk op, blijft echt een hoog niveau. Enkel het corona-seizoen vond ik heel wat minder, maar ook niet onbegrijpelijk.

Het nieuwste seizoen (16) zit er ook weer boenk op, blijft echt een hoog niveau. Enkel het corona-seizoen vond ik heel wat minder, maar ook niet onbegrijpelijk.
De aflevering van deze week was ook weer goed, beste tot nu toe:

"Take my king" :rofl:

The Last kingdom S4 en S5.

In grote lijnen zijn deze seizoenen niet zo goed geschreven als S2/S3. Personages nemen soms zeer onlogische beslissingen en bepaalde events lijken nogal bij de haren getrokken te zijn. Het tempo voelt regelmatig gewoon niet ok en ik zou echt willen dat regisseurs stoppen met filters te gebruiken in vol daglicht om de illusie te creëren dat het avond moet zijn of om een "zwaardere toon" neer te zetten.

Bijna de hele serie is zo prachtig in beeld gezet met al die mooie landschappen en dat ga je dan temperen voor Alfred weet welke reden.

Ongeacht al mijn klachten moet ik toegeven dat ik nog altijd enorm genoten heb. Eens je tot en met S3 gezien hebt en de piek-kwaliteit hebt ervaren, ben je gewoon verknecht aan deze personages en wil je niet anders dan ze meevolgen tot het einde.

In grote lijnen zou TLK een 8/10 geven. S3 op zijn eigen een 9/10. De start is een beetje traag in S1, maar plot pikt snel tempo op.

Benieuwd hoe de film gaat meevallen. Verhaal is perfect afgesloten aan einde S5, maar wie weet doen ze er nog iets leuks mee.

De eerste 2 afleveringen van Black Mirror season 6. De eerste vond ik echt goed bedacht, en de knipogen naar Netflix deden me wel lachen. Eigenlijk vond ik de hele episode wel grappig.
Episode 2: holy shit, SUPER donker. Wel een geweldig verhaal.

't Is dat ik morgen moet werken of ik ging door heel het seizoen.

True Detective, seizoen 1: na eerder al het tweede en derde seizoen opnieuw te hebben bekeken, heb ik dus het beste voor laatst gehouden. Een rewatch van het eerste seizoen maakte het nog beter dan de eerste keer toen ik het zag. Toen was het elke week 1 aflevering en nu op enkele dagen alles gekeken. Veel meer voldoening gezien er details zijn die dan nog vers in het geheugen zitten.
Voor de rest is dit gewoon een geweldig seizoen. Plot is goed, acteerwerk is goed, 2 hoofdrollen die eruit springen natuurlijk. Heel wat spannende momenten (aflevering 4 :love:) maar ook heel wat mooie momenten (allerlaatste scène).
Blijft een topper.

The Idol, aflvering 4, volgene week alweer de laatste. Ik vind het best goed, ondanks dat het afgekraakt wordt in de media. Zo vulgair is het nu ook weer niet.. De muziek van the weeknd ook echt wel passend, en Lily Rose DEPP speelt ook wel goed, en mag er natuurlijk ook wezen ;)

Black Mirror S5 : geweldig weer. Beter dan vorig seizoen zelfs. 8/10.

The Days : zwakke broertje van Chernobyl. De typische Aziatische overacting en weinig spannende gebeurtenissen hebben het verkloot. Avoid. 4/10.

The Righteous Gemstones : Tot voor kort onbekend voor mij, maar S01E01 was echt geweldig grappig. I sense a binge coming in.

Ik heb paar Black Mirror afleveringen gezien van vorige seizoenen en het was zo mijn ding niet, maar heb nu de eerste 2 afleveringen gebinched en vond het wel aangenaam om naar te kijken. Ik snap enkel het doel van aflevering 2 niet zo goed, want als ik het goed voorheb is er achter elke aflevering een soort van boodschap? Nu leek het gewoon een random kortfilm :unsure:

Misschien dat ik eens alle BM seizoenen ga proberen :)

Terug
Bovenaan