Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Silo S01E01 ... wauw, beetje overdonderd. De setting (een dystopische toekomst met retro elementen die me doen denken aan de film "Brazil"), de muziek, de acteerprestaties, gewoon top ! Hopelijk blijft het zo interessant.

Laatst bewerkt:
Daredevil - Seizoen 3 (2015) - 7,5/10

Tsja, de MCU-series van Netflix halen soms (looking at you, Iron Fist) een verdomd hoog niveau. En het derde seizoen van Daredevil is daar geen uitzondering op. Heerlijk gepaced, retespannend, zeer volwassen geschreven.

Geeft inspiratie voor Marvel/Netflixshow-ranking (van wat ik heb gezien):

1. Daredevil S1
2. Jessica Jones S1
3. Daredevil S3
4. Luke Cage S1
5. The Punisher S1
6. Daredevil S2
7. Luke Cage S2
8. Jessica Jones S2
9. The Defenders
10. Iron Fist S2

11. Iron Fist S1

True Detective, seizoen 3: een dik jaar geleden een rewatch van seizoen 2 gedaan. Ik dacht eerst seizoen 1 opnieuw te kijken maar heb in de plaats het derde seizoen opnieuw bekeken. Kwestie van naar een hoogtepunt toe te werken als ik binnenkort het eerste seizoen opnieuw kijk.
In tegenstelling tot seizoen 2 is dit seizoen niet beter geworden na een rewatch. Mahershala Ali en Stephen Dorff staan geweldig te acteren wel. Echt slecht acteerwerk is er in dit seizoen eigenlijk niet te bespeuren. Achteraf gezien is het plot ook maar zo en zo. En ook de stukken over de relatie tussen Wayne en Amelia begonnen me op den duur een beetje tegen te steken.

Binnenkort het eerste seizoen dan maar eens herbekijken.

Daredevil - Seizoen 3 (2015) - 7,5/10

Tsja, de MCU-series van Netflix halen soms (looking at you, Iron Fist) een verdomd hoog niveau. En het derde seizoen van Daredevil is daar geen uitzondering op. Heerlijk gepaced, retespannend, zeer volwassen geschreven.

Geeft inspiratie voor Marvel/Netflixshow-ranking (van wat ik heb gezien):

1. Daredevil S1
2. Jessica Jones S1
3. Daredevil S3
4. Luke Cage S1
5. The Punisher S1
6. Daredevil S2
7. Luke Cage S2
8. Jessica Jones S2
9. The Defenders
10. Iron Fist S2

11. Iron Fist S1
Voor de zekerheid aangezien hij er niet tussen staat, er is een tweede seizoen van the punisher ook éh :)

Zonet aan Mrs. Davis begonnen en in één ruk de eerste 3 afleveringen gezien...
Holy Moly. Y'all need to get in on this. This is one of the best things since sliced bread.
Amen. :woohoo:

Zelfs in de eerste 3 afleveringen reeds enorm gelayered en thematisch zeer sterk. Als je fan was van Lindelof's eerdere series zoals Leftovers en Watchmen; het "What The Fuck" gehalte is hier minstens even hoog, zelfs hoger maar ook hier weer zonder oog voor personages en "meaning" te verliezen.

A+ !

Zie je dat dan via VPN, want Peacock is niet beschikbaar in Belgie toch?

Erhz sure? 😅
No comment.

Yellowjackets ook uitgezien, ook weer om duimen en vingers bij af te likken (pun intended)! Fantastische cast en nu met Elijah Wood erbij is dat er enkel nog beter op geworden. (y)

En don't sleep on "From" guys!

Zit halverwege 2e seizoen en die heerlijke creepy sfeer van het eerste seizoen doordrenkt ook volledig dit zo mogelijk nog mysterieuzere 2e deel.

Yellowjackets ook uitgezien, ook weer om duimen en vingers bij af te likken (pun intended)! Fantastische cast en nu met Elijah Wood erbij is dat er enkel nog beter op geworden. (y)

En don't sleep on "From" guys!
Yellowjackets vorig weekend uitgekeken en dit is idd top! De Lost vibes zijn sterk hier. Elijah Wood er bij was een leuke verrassing!

Ik kijk er naar uit om S2 van From te bekijken maar ik ga wachten tot alle episodes beschikbaar zijn. Seizoen 1 was alvast top!

Ter herinnering: True Detective seizoen 4 met Jodie Foster komt uit in het late najaar, dus nog iets om naar uit te kijken!

Ja hopelijk wel dat het niet ontspoort na deze zware onthulling in aflevering 6.
Het verhaal van de boekenreeks (boek 1 hier) blijft goed hoor, maak je geen zorgen.... spijtig toevallig eens de synopsis gelezen. Maar ik blijf kijken.

Er komen nog een pak meer onthullingen (oa de situatie buiten de silo) ... als m'n niet te traag gaat tenminste en een stuk voor een S2 wil houden.

"I think you should leave" S1

Vrij grappig, maar of de humor u echt ligt hangt echt af van hoe goed ge tegen de "cringe-humor" kunt.

Als ge graag kijkt naar Michael Scott in the office die de meest pijnlijke, doch grappige opmerkingen maakt, dan zullen de typekes van Tim Robbins u ook wel liggen. :D

Ik kon er het merendeel van de tijd wel goed om lachen.

Tevens The last kingdom begonnen en ondertussen aan seizoen 3 bezig. Trage start met S1, vrij goed in S2 en S3 is echt goed. Alleen een beetje schrik gezien k mensen hoor zeggen dat S4 een beetje een zure pil is. :unsure:

Gisteren The Marvelous Mrs. Maisel uitgekeken.
Op aanraden van enkelen hier beginnen kijken en absoluut geen spijt van. Ik heb denk ik elke aflevering met een glimlach bekeken.

Sinds ik enkele jaren geleden de serie  Monk gebingewatched heb ben ik ook fan van
Tony Shalhoub. En ook hier zet hij in mijn ogen wederom een geweldig personage neer. (Met wat kenmerken van Monk 🤭)

Leuk tussendoortje. Die Plemons kan toch wel acteren en Oslen is yummie :) Verwacht er ook niet té veel van, vooral de eerste helft van het seizoen is wat gerokken. 7/10.

Star Trek Picard Seizoen 3

Af.
Seizoen 1 was te zien maar niet wauw, gewoon ok. Seizoen 2 begon sterk en na aflevering 2 was het echt blazen. Dit seizoen was geschreven door iemand die de schade wilde herstellen en dat is hem gelukt. Er zullen nog veel mensen klagen dat het te veel fangedoe in zit, zie verwijzing naar de oudere shows en films, maar voor ons fans was dat zeker aangenaam. Maar jonges toch het zien van deze afleveringen waren een genot. Zeker de laatste afleveringen. Dank u Terry Matalas voor het maken van dit seizoen!
Enterprise-D terug in de fight, de details op die romp zijn ongelofelijk. De schade van de crash van in de film Generations zit er nog op. Het gevecht met de Borg Cube, Spacedock die duizenden photon torpedoes en phasers tegenhoudt en uitdeelt, Enterprise die in een cube vliegt, enz. Het mooiste en krachtigste moment voor mij, waar ik zelf een traan moest wegpinken, was de conversatie tussen Picard en zijn zoon. Jezus man daar had ik het zo moeilijk mee, tranen vloeide. Je had ook steeds het gevoel dat de bemanning niet zou terugkomen van deze missie.
startrekexplosion-1320x634.png

maxresdefault.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan