(Welke) Robotmaaier ?

Ik heb enkel hier en daar een stuk weidegras er tussen zitten. We zitten tussen de velden, dus dat is vrij normaal denk ik en die zitten er al sinds ik gezaaid heb. Ik zou mij eens moeten bezig houden met die er uit te steken. Eenmaal dichtgegroeid met gewoon gras, gaat dat niet meer terug komen denk/hoop ik.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees dat je het er niet uit zal kunnen houden. Zit in enkele groepen van gazonliefhebbers en iedereen heeft daar hetzelfde probleem met onkruidgras. Zeker Poa Trivialis is erg, eens het erin zit verspreidt het zich als gek.

Je gazon ziet er alleszins goed uit, wou alleen maar even een kanttekening maken dat je niet alle soorten onkruid beperkt met een robotmaaier.

Vandaag uiteindelijk toch beslist en de segway H215 genomen. 2199 betaald, 200 cashback en gratis garage. Ben benieuwd.

Hier al een paar jaar een H-model van Segway met garage. Wij vinden dat toch echt een plus hoor, die garage. Uw toestel wordt beschermd van zon en vuil (veel vogels hier die overvliegen met veel sch**t tot gevolg), contactpuntjes zijn beschermd... En hij staat bij ons aan een haag van de buren, dus als ze die snoeien en er vliegen takskes af, dan vallen die niet op het toestel zelf.

En je ziet de kleur van de lamp veel beter door de schaduw, met volle zon veel moeilijker.

Wel aan het denken om te upgraden naar een nieuwer model. Omdat we bij de vroege kopers waren een leuke aanbieding gekregen.

We zijn hier van plan om met onze buren (appartement) een navimow x450 aan te schaffen. Ons stuk is 2000m2. In totaal en toch wel vrij complex.
Omdat ik denk dat de wifi niet voldoende gaat zijn qua dekking denk ik erover om voor de 4g te opteren (29€/jaar)
Wat zijn jullie ervaringen?

Mijn laadstation van de Husqvarna 350 Mark II geeft sinds gisteren een blauw knipperend lampje.

Is blijkbaar een onderbreking van de lus.

Vreemd want die rijdt hier al 3 jaar zonder problemen en we hebben niks veranderd aan de tuin onlangs waardoor de begrenzingsdraad onderbroken/stuk kan zijn.

Kan ik dit zelf oplossen?

Mijn laadstation van de Husqvarna 350 Mark II geeft sinds gisteren een blauw knipperend lampje.

Vreemd want die rijdt hier al 3 jaar zonder problemen en we hebben niks veranderd aan de tuin onlangs waardoor de begrenzingsdraad onderbroken/stuk kan zijn.

Ben jij PM?

Hier draaien de twee husqvarna 305's nu een goeie maand.
Gras heeft er nog nooit zo proper bij gelegen, effen, even dik.
Enkel eens met de kantjesmaaier passeren een klaar.

Toch heel blij dat ik er eindelijk in geïnvesteerd heb.

Ja.
Ge kunt de breuk opsporen met een draagbaar radio op de am band of een kabelbreukdetector.
De plaats van de breuk opengraven en dan verbinden met zo een waterdichte kabelconnector met gel:

Zou wel eerst eens kijken aan het station zelf. Voor hetzelfde geld is de connector aan het laadstation losgekomen (heb ik zelf ook eens. voorgehad met onze Gardena)

Wegens verhuis van appartement naar een huis met tuin ben ik ook aan het kijken voor een hulpje bij het gazon.

Is ongeveer een 1100m² grote rechthoek, momenteel 1 geheel. Op termijn wel de bedoeling dat een 650m² gaat gebruikt worden voor af en toe schaap op te stallen (is gezaaid met weidegras), overige deel blijft altijd gazongras.
Deel met weidegras staat een boom of 3-4, voor de rest niets rond behalve weides. Helaas is er enkel wifi in het begin van de tuin, net genoeg voor het laadstation, de rest heeft geen dekking.

Na wat zoeken is de twijfel nog het volgende, kijk ik voor een robot die beide delen aankan maar vooral focust op het gazon deel of neem ik een kleinere (goedkopere..) voor enkel het gazon en deel weide dan te zien wat de schapen laten staan.

Wat shortlist opties die naar voor zijn gekomen:
Navimow i2 210 lidar pro ('nipt' qua totale opp, maar wel 3W AWD)
Navimow i2 215 lidar
Navimow X420 (is al andere prijsklasse..)

Luba Mini 2 1500
Lidl PPAMR1250 (is de kwaliteit wel oké tov de andere merken of blijft het 'maar' lidl?)

Husqvarna valt een beetje af qua prijs tov budget helaas.

Nog andere opties dat ik over het hoofd zie?

Laatst bewerkt:
Mijn Navimow i105e heeft enkel wifi nodig voor de app te gebruiken en firmware updates. Dus als het laad station binnen wifi bereik staat, is het prima. Dat hij geen wifi heeft achteraan de tuin is niet zo'n probleem.

Zie nu dat de Navimow i215 lidar in korting komt (1099€) met gratis dak. Lijkt dan wel een heel interessante.
Ben enorm onder de indruk van de Navimow. Onze tuin is heel oneffen, redelijk veel verzakkingen en heel vochtig achteraan, vandaar ook de i210 pro gekozen met awd. Hij heeft de hele tuin gemaaid in zo'n rechte lijnen, had het zelf niet beter gekund. Heeft ook enkel wifi aan z'n dock hier, dat is voldoende.

Hier heeft mijn Navimow i108e de geest gegeven, uiteraard 15 dagen na het einde van de garantie...
Vermoedelijk de voedingsadapter, want zowel de maaier als het laadstation gaven geen teken van leven meer.

Omdat ik geen multimeter had, ben ik dit pas vandaag, na 4 dagen gaan testen terwijl de stekker nog in het stopcontact zat.
Plots stond de led op het docking station in rood, dus ik was al euforisch dat het toch zou werken.
Tot ik zag dat de connector vlak achter het docking station brandschade heeft en ik de 2 kabels gewoon los kon trekken uit het geheel.
Dus ik denk dat het een enkeltje containerpark wordt nu...

Twijfel om die i215 deal te pakken, maar het verontrust mij dat er quasi geen spare parts te koop zijn.
De maaier op zich werkt wellicht nog, maar als het docking station kapot is mag alles weg zo te zien...
Langs de andere kant zal dat ook voor andere merken gelden wellicht.

Hier heeft mijn Navimow i108e de geest gegeven, uiteraard 15 dagen na het einde van de garantie...
Vermoedelijk de voedingsadapter, want zowel de maaier als het laadstation gaven geen teken van leven meer.

Omdat ik geen multimeter had, ben ik dit pas vandaag, na 4 dagen gaan testen terwijl de stekker nog in het stopcontact zat.
Plots stond de led op het docking station in rood, dus ik was al euforisch dat het toch zou werken.
Tot ik zag dat de connector vlak achter het docking station brandschade heeft en ik de 2 kabels gewoon los kon trekken uit het geheel.

Twijfel om die i215 deal te pakken, maar het verontrust mij dat er quasi geen spare parts te koop zijn.
De maaier op zich werkt wellicht nog, maar als het docking station kapot is mag alles weg zo te zien...

Kan je gewoon niet even deze ertussen hangen? Mogelijks zit er wel een beveiliging op de printplaat tegen kortsluiting en is het met 4.95 euro opgelost.

Ik zou eerst proberen om de boel te solderen alvorens een nieuwe robot aan te schaffen.

Ik vermoed dat je dit nodig hebt: https://www.alfred-scheerer.de/shop...abel-segway-navimow-i-serie-ab-12-02-00-0120/

Ik zou eerst proberen om de boel te solderen alvorens een nieuwe robot aan te schaffen.
Ditte toch vooral. Naar wat ik lees hebben die wel een soort van overspanningsbeveiliging en zijn de transfo's ook beschermd tegen kortsluiting.
@Profitable meet eens de twee losse draden en zie eens of er nog 12v doorkomt? indien yes denk ik zeker nog repareerbaar. Hang er anders eens een suikertje tussen vooraleer een waterdichte connector te kopen.

Terug
Bovenaan