(Welke) Robotmaaier ?

Even een vraag: ik laat hem nu (bijna) dagelijks een rondje doen en stoppen wanneer hij 100% van de tuin heeft gedaan.
Ik kan ook instellen om gewoon te blijven rijden binnen de aangegeven tijd, dan zou die meerdere keren over het terrein gaan per dag.

Wie doet wat? Wat is beter?
Ik laat hem om de andere dag rijden. Dus 3/4 keer per week en mijn gazon ziet er eigenlijk altijd piekfijn uit.

Ik heb die wel ingesteld dat die elke maatbeurt 20 graden wijzigt qua lijn, dus nooit geen spoorvorming.

Meer batterijcyclussen dan nodig verbruiken lijkt me ook maar zonde.

Onze Gardena past zijn maaltijd aan aan de groei van het gras. (Op basis van de weerstand van de maaischijf, heb ik begrepen) Ik laat die ook dagelijks rijden.

Waarschijnlijk domme vraag, maar ik ken niets van robotmaaiers.

Ik wil sowieso een robotmaaier die via gps of andere draadloze manier weg vind, geen kabeltjes plaatsen.

Maar ik lees ook dat die maaier vanzelf terugrijdt naar laadstation enzo. Dat kan hier wel probleem zijn want heb geen stopcontact in de buurt van't gras. Kan ik zo'n laadstation onder de veranda plaatsen en dan gewoon elke keer als de maaier plat is die daar manueel inzetten om te laden? En dus ook zelf op gras zetten om te beginnen maaien?

Ik wil sowieso een robotmaaier die via gps of andere draadloze manier weg vind, geen kabeltjes plaatsen.

Maar ik lees ook dat die maaier vanzelf terugrijdt naar laadstation enzo. Dat kan hier wel probleem zijn want heb geen stopcontact in de buurt van't gras. Kan ik zo'n laadstation onder de veranda plaatsen en dan gewoon elke keer als de maaier plat is die daar manueel inzetten om te laden? En dus ook zelf op gras zetten om te beginnen maaien?
Die rijdt op een dag tot wel 2-3x uit hier, onbegonnen werk.

Voorzie een stroomkabel zou ik zeggen.

Je kan zones opstellen. Als je geen verbinding hebt voorzien tussen de zones waar die dan kan op rijden dan maait die de zone af en stopt die daar totdat je die handmatig verplaatst hebt. Toch met het mammotion toestel dat ik heb (luba1)

Je moet die start dan wel telkenmale activeren. Het is echter makkelijker als je een voorziening voorziet dat die automatisch kan rijden. Maar technisch kan het wel.

Daarnaast hangt het feit of je die opnieuw moet opladen ook af van de omvang van het te maaien stuk. Die met GPS maaien volgens een bepaald patroon en gaan dus dat patroon af, in tegenstelling tot die met draad die ad random maaien en daardoor dan ook meerdere keren moeten maaien om overal geraakt te zijn.

Dit weekend met de kantenmaaier rondgeweest. 10 minuutjes en alles was netjes mee met de rest. Nice :)

Ondertussen interessante nieuwe update voor de i210, Edge Sense. Zal toch maar voor dit weekend zijn, dan kan ik erbij zijn en mij ervan verzekeren dat hij hierdoor onze schuine boord niet naar beneden kukelt.

1774290110132.png

Hier net een Segway Navimow i206 losgelaten. Connecteerde op de wifi, heeft wat updates gedaan en terwijl was zijn batterij dan vol, heeft dan alle kanten eens afgebotst om zijn mapje te tekenen en is eraan begonnen. Geen antenne moeten zetten, en hij heeft het putdeksel van de mazouttank ook goed gespot, is een klein vierkantje op zijn kaart. Voor de rest geen hindernissen of hellingen hier. Vlotjes! En meer dan genoeg voor de hoop en al 250m2 peloes. De 210 was trouwens uitverkocht in de Gamma, en ik wou wat ecocheques kunnen gebruiken.

Zou de segway navimow x420 overkill zijn voor 800-900m² hof? biljartvlak. Mijn madam heeft het gehad met de landroid worx, de spoorvorming en het zich vastgraven elke keer hij naar huis moet. Dat blijven putten want je kan uiteraard niet opvullen en inzaaien zonder het toestel een week of 4 - 5 af te zetten.

Wel gek dat ze daar 2499 euro wil tegenkletsen dus het zit hoog :D

Dat lijkt me zwaar overkill. Ik zou voor een modelletje lager gaan met AWD of zelfs de gewone. Ik heb een vlakke tuin een i105e en die trekt niks van sporen. Hij maait in baantjes, maar elke keer in een andere richting.

De i215 Lidar of de i220 Pro Lidar.

Laatst bewerkt:
Dat lijkt me zwaar overkill. Ik zou voor een modelletje lager gaan met AWD of zelfs de gewone. Ik heb een vlakke tuin een i105e en die trekt niks van sporen. Hij maait in baantjes, maar elke keer in een andere richting.

De i215 Lidar of de i220 Pro Lidar.
Te laat :s

Tzal ook gaan, maar dat spel is echt om grote ruwe terreinen te onderhouden.
ja denk het ook.
Als ik de koop moet verantwoorden is zou ik het als volgt doen.
We hebben twee stukken van ongeveer 400 a 450m². Dat kan die op 1 batterij 1 stuk doen op dag 1, dag 2 (of 3) nadien de volgende zone. Zo heeft het gras wat tijd te bekomen.
Hogere maaihoogte van 9.5cm wat ook wel beter is voor het vele onkruid dat we hebben blijkbaar. (kruipende boterbloem, een hell).
Nadeel is wel het zware gewicht en de zwakke grasmat. (hopelijk opgelost met wat langer te laten groeien)

Laatst bewerkt:
ja denk het ook.
Als ik de koop moet verantwoorden is zou ik het als volgt doen.
We hebben twee stukken van ongeveer 400 a 450m². Dat kan die op 1 batterij 1 stuk doen op dag 1, dag 2 (of 3) nadien de volgende zone. Zo heeft het gras wat tijd te bekomen.
Hogere maaihoogte van 9.5cm wat ook wel beter is voor het vele onkruid dat we hebben blijkbaar. (kruipende boterbloem, een hell).
Nadeel is wel het zware gewicht en de zwakke grasmat. (hopelijk opgelost met wat langer te laten groeien)
Da kunnen die andere modellen die ik voorstelde ook 😜

Ik heb twee husqvarnas besteld. Kleinste model. Ene voor de voortuin en ene voor vanachter.

Firma komt de draad ingraven met een machine, zo zit die een 7 tal cm onder het oppervlak, dus geen probleem om te verticuteren etc.

Kwam op 1500 per stuk incl draad die ze komen doen en incl "garage".

Ik heb twee husqvarnas besteld. Kleinste model. Ene voor de voortuin en ene voor vanachter.

Firma komt de draad ingraven met een machine, zo zit die een 7 tal cm onder het oppervlak, dus geen probleem om te verticuteren etc.

Kwam op 1500 per stuk incl draad die ze komen doen en incl "garage".
Wat is eigenlijk de reden voor nog met draad te gaan?

Hier net een Segway Navimow i206 losgelaten. Connecteerde op de wifi, heeft wat updates gedaan en terwijl was zijn batterij dan vol, heeft dan alle kanten eens afgebotst om zijn mapje te tekenen en is eraan begonnen. Geen antenne moeten zetten, en hij heeft het putdeksel van de mazouttank ook goed gespot, is een klein vierkantje op zijn kaart. Voor de rest geen hindernissen of hellingen hier. Vlotjes! En meer dan genoeg voor de hoop en al 250m2 peloes. De 210 was trouwens uitverkocht in de Gamma, en ik wou wat ecocheques kunnen gebruiken.

Kan een Segway putten detecteren? Je zegt dat ie alle kanten afbotst... Wij hebben een border langs onze gazon die 40cm lager ligt (beton L element). Zou dat spel daar inrijden?

Terug
Bovenaan