(Welke) Robotmaaier ?

Niet vergeten voor die navimow, bij Aveve is die vrij goedkoop en met benefits at work krijg je 6% korting he, als je die met bonnen gaat halen. :D

Met die antennes had ik ook schrik trouwens, bij ons zit er een heel huis tussen, maar hij doet de voortuin en achtertuin heel goed. Heb wel nieuwe wifi gezet zodat heel de tuin zeker gedekt was.

Heel betrouwbaar ding verder, en vooral, geen kabel in de tuin moeten leggen!
Op amazon momenteel 699euro met de prime deals. Ik denk dat Ave met hun 850euro nog ver boven zit :p

Navimow daarstraks aangekomen en installeren ging vrij vlot. Had een beetje bang voor de ontvangst van die antenne met al de bomen, maar geen problemen blijkbaar.

Had een tuintafel op het gras staan en hij ging er rond. Heb de tafel verplaatst en toen hij klaar was met die zone ging hij naar het vergeten plekje om dat nog te doen. Ik denk dat hij de en toe eens gaat loeren om te zien..

Schoonvader was net toevallig eens langsgekomen en voor hem moet ik nu ook ene bestellen (en gaan installeren wel).
Top he. Vanaf ga ik gewoon het speelgoed naar de kant zwieren dat al gemaaid is als ik hem zie rijden. Ideaal dat hij daarna nog even een dubbelcheck doet.

Mijn vriendin had gedacht dat zo'n robotje niet goed ging werken, maar nu ze hem in werking ziet is ze blij dat we er eentje aangeschaft hebben.

Ik vind die Navimow ook echt top. Ik heb alleen wat overkill gedaan met de i108 te nemen. Men huidige kaart is 250m2 :unsure:

Hier de Navimow 500H, sinds enkele weken in gebruik. Heel tevreden van. Geen draad. 1 keer "mappen" en klaar.

Ik vind die Navimow ook echt top. Ik heb alleen wat overkill gedaan met de i108 te nemen. Men huidige kaart is 250m2 :unsure:
De mijne is voorlopig 230m2 en ik kom net niet rond met de i105. Er liggen wel hier en daar nog plekken zonder gras waar hij zelf rond gaat, maar die probeert eerst vanalles voor hij opgeeft. Hij staat op 6cm ingesteld. Korter zou ook minder verbruiken.

Uiteindelijk zal mijn kaart 400m2 worden, dus misschien lukt het dan in 2x.

De i108 zijn batterij is trouwens 2x zo groot in capaciteit. Ik vraag mij af als ik die batterij zou kunnen steken als de mijne ooit versleten is.

Laatst bewerkt:
De mijne is voorlopig 230m2 en ik kom net niet rond met de i105. Er liggen wel hier en daar nog plekken zonder gras waar hij zelf rond gaat, maar die probeert eerst vanalles voor hij opgeeft. Hij staat op 6cm ingesteld. Korter zou ook minder verbruiken.

Uiteindelijk zal mijn kaart 400m2 worden, dus misschien lukt het dan in 2x.

De i108 zijn batterij is trouwens 2x zo groot in capaciteit. Ik vraag mij af als ik die batterij zou kunnen steken als de mijne ooit versleten is.
De kaarten zijn wel hardcapped op 500 en 800 respectievelijk. Dus je kan met de 105 geen vierkante meter boven die 500.

Mijn redenering was gewoon minder batterijcycli = langere levensduur. Hij maait nu alles vlot in 1 cyclus en moet eigenlijk nooit onder de 40% charge gaan.

De kaarten zijn wel hardcapped op 500 en 800 respectievelijk. Dus je kan met de 105 geen vierkante meter boven die 500.

Mijn redenering was gewoon minder batterijcycli = langere levensduur. Hij maait nu alles vlot in 1 cyclus en moet eigenlijk nooit onder de 40% charge gaan.
De hard cap is 600 en 960m2. Maar de aanbevolen oppervlakte is 500 en 800m2.

Ja ik snap het wel, maar op de 105 zijn er telkens goeie promo’s en op de 108 niet. Ik wou niet bijna het dubbel betalen voor hetzelfde toestel met een grotere batterij. Zal wel de batterij vervangen als het nodig is.

De hard cap is 600 en 960m2. Maar de aanbevolen oppervlakte is 500 en 800m2.

Ja ik snap het wel, maar op de 105 zijn er telkens goeie promo’s en op de 108 niet. Ik wou niet bijna het dubbel betalen voor hetzelfde toestel met een grotere batterij. Zal wel de batterij vervangen als het nodig is.
Ja ik was al aan het denken om een deal met mijn buurman te maken, ik zou gerust zijn gazon ook kunnen laten doen door onze maaier mits een klein doorgangetje onder de haag :lol:

Hoe kan je de i150e instellen dat hij kanten maait? Hij rijdt hier naast de zone die ik hem heb laten rijden voor de map. Had al deels tuinpad mee gepakt maar hij blijft op het gras en neemt zo niet alles mee..

Hoe vaak per week laten jullie de robot maaien?

Hoe kan je de i150e instellen dat hij kanten maait? Hij rijdt hier naast de zone die ik hem heb laten rijden voor de map. Had al deels tuinpad mee gepakt maar hij blijft op het gras en neemt zo niet alles mee..
Iemand heeft dit hier al ergens beantwoord, want ik had hetzelfde probleem
Die vision, of hoe da ook noemt, uitzetten en hem zo dicht mogelijk tegen de kant laten rijden wanneer je de kaart maakt

Hoe vaak per week laten jullie de robot maaien?
Je kan een ride on border mappen. Dan gaat hij over de rand rijden

nee de huidige aanpassen is voldoende. Kies uw startpunt op de kaart, de robot rijdt er naartoe en kan je bovenaan je scherm ride on border zetten en dat even opnieuw mappen.

nee de huidige aanpassen is voldoende. Kies uw startpunt op de kaart, de robot rijdt er naartoe en kan je bovenaan je scherm ride on border zetten en dat even opnieuw mappen.
Okay, straks eens proberen.

Weten jullie ook of hij in slaapmodus gaat als ie klaar is ?
Hij heeft precies heel de nacht opgestaan. groene lamp en display die oplicht.

Hier nu enkele weken de Husqvarna 410XE NERA staan, ondanks dat ik al 8 weken geen meststof heb gegooid blijft die toch elke dag hoopjes gras uittuffen als "spoor", zowel in patroon als wildverband waardoor er toch een dorre schijn op staat.

Messen zijn al vervangen, maar ben dus momenteel ook 2-wekelijks (manueel) aan het maaien om al die resten 'op te halen'.
Vreemd, zou toch niet mogen. Hoeveel rijdt de maaier?
Als je die om de dag laat maaien, maait hij normaal gezien zodanig weinig dat je geen spoor zou mogen zien.

Vreemd, zou toch niet mogen. Hoeveel rijdt de maaier?
Als je die om de dag laat maaien, maait hij normaal gezien zodanig weinig dat je geen spoor zou mogen zien.
Hij rijdt dagelijks van 8u-22u nu. Maar dus sporen op de zijde waar hij zijn gras "weggooid". Sporen als in; gras opgehoopt, overal, dus niet op losse plaatsen.

Het was 8 weken geleden sinds de laatste mesting.

Op amazon momenteel 699euro met de prime deals. Ik denk dat Ave met hun 850euro nog ver boven zit :p
Als die er nog eens op komt, laat maar weten. Ik was vorig weekend al te laat.

Waar bestellen jullie reserve messen (Gardena Sileno minimo 400)?

Terug
Bovenaan