(Welke) Robotmaaier ?

Laten jullie de robotmaaier met deze hete dagen evengoed gewoon maaien?

Ik heb hem ma di en wo niet laten uitrijden, denk niet dat het nuttig is?

Voorlopig heel tevreden van de Navimow!

De echte kwaliteit zal natuurlijk pas duidelijk worden na een jaar (of twee), maar tot nu toe nog geen klachten.

Laten jullie de robotmaaier met deze hete dagen evengoed gewoon maaien?

Ik heb hem ma di en wo niet laten uitrijden, denk niet dat het nuttig is?
Heeft geen enkele zin om hem te laten maaien. Op zich verslijt je er de batterij mee.
Ik raad aan die een aantal dagen geparkeerd te laten staan.

Ga me toch bekijken om iets van overkapping te maken voor de Navimow. Prijs van de originele vind ik te belachelijk. Maar nu in de volle zon zal toch ook niet goed voor de batterij zijn.

Heeft geen enkele zin om hem te laten maaien. Op zich verslijt je er de batterij mee.
Ik raad aan die een aantal dagen geparkeerd te laten staan.
die rijd toch gwn 5 minuten uit en zegt dan weertimer? zou me straf lijken als dat veel invloed heeft op je batterij.

Mijn Gardena Minimo 250 heeft het begeven. (3jaar oud) Start niet meer op.
Gaat enkel weer aan als de print los gekoppeld wordt van de display. Daarna valt hij weer uit na X sec/min
Herstel dienst, print kost +300EUR

Voor 430EUR heb je een nieuwe via bol.

die rijd toch gwn 5 minuten uit en zegt dan weertimer? zou me straf lijken als dat veel invloed heeft op je batterij.
Niet veel mensen zetten dat aan.
En bij tuinen met afgelegen gebieden is dat niet aan te raden, want in die gebieden komt hij minder, waardoor het daar dan wel blijft groeien.

Op Amazon.com.be lopen nu volgende deals voor robotmaaiers zonder draad tot (ongeveer) 500m²:
Navimow i105E voor € 699
Worx Landroid Vision WR205E voor € 699
Mammotion Yuka Mini voor € 719

Ik was eerst van plan om de Worx Landroid aan te schaffen. Zijn er mensen die die hebben en daar (on)tevreden van zijn? Want ik lees hier dat velen de Navimow hebben en daar toch tevreden van zijn en dat doet me opnieuw twijfelen.

Edit: De Worx krijgt blijkbaar wel veel slechte reviews

Laatst bewerkt:
Gisteren heeft mijn Navimow voor het eerste gereden en dat ding heeft het perfect gedaan. Mooi rond de voetbalgoal van m'n zoontje zonder die aparte te mappen. Tegen de afsluiting stond nog wat rommel en daar hij is hij ook netjes rond gereden. En de rest is allemaal mooi afgemaaid.

Op Amazon.com.be lopen nu volgende deals voor robotmaaiers zonder draad tot (ongeveer) 500m²:
Navimow i105E voor € 699

Ik was eerst van plan om de Worx Landroid aan te schaffen. Zijn er mensen die die hebben en daar (on)tevreden van zijn? Want ik lees hier dat velen de Navimow hebben en daar toch tevreden van zijn en dat doet me opnieuw twijfelen.

Ik ben de WR167E, die kwam er in de robotmaaier topics van tweakers zeer positief uit. Zeker omwille van de prijs.
En zelf ben ik er ook tevreden van.
Al zou ik nu denk ik wel voor navimow gaan denk ik, omdat je dan niet meer met draad hoeft te werken.

Navimow i105E voor € 699

Voor die prijs zou ik de Navimow nemen.

Daarnet was mijn Navimow 105 voor de tweede keer aant rijden. Hij starte in de helft waar m'n zoontje zijn voatbalgoal en waterspeeltafel staat. Hij gaat daar schoon rond en rijdt die hoek mooi af. Als de robot bijna klaar is, verzet ik die 2 dingen zodat hij de volgende keer dat stuk meeneemt. Ik zie dat hij klaar is en dan begint die naar dat stuk te rijden waar het speelgoed stond om daar nog eens over te gaan. Hoe weet die dat dat daar weg is? Gaat hij achteraf nog eens alle overgeslagen spots gaan checken?

Daarnet was mijn Navimow 105 voor de tweede keer aant rijden. Hij starte in de helft waar m'n zoontje zijn voatbalgoal en waterspeeltafel staat. Hij gaat daar schoon rond en rijdt die hoek mooi af. Als de robot bijna klaar is, verzet ik die 2 dingen zodat hij de volgende keer dat stuk meeneemt. Ik zie dat hij klaar is en dan begint die naar dat stuk te rijden waar het speelgoed stond om daar nog eens over te gaan. Hoe weet die dat dat daar weg is? Gaat hij achteraf nog eens alle overgeslagen spots gaan checken?
Bij mij alleszins niet. Hij skipt ook alle molshopen tenzij ik er nieuw gras op laat groeien. :D Sommige stukken mos loopt hij wel eens op vast enzo, maar verder wel een goeie maaier om 95% van de tuin perfect te maaien. (De randjes heeft hij duidelijk geen feeling voor.)

Die overkapping van Segway was ook wel duur, maar gewoon uit gemakzucht gekocht.

Als hij de 2e keer er ook niet over kan, zal hij inderdaad niks doen. Wij zitten nog met een plek aarde in onze gazon (gazon is nu 5-6 weken oud) en die slaat hij ook over. Aan de kantjes laat hij inderdaad wel wat staan, maar dat met elke robot maaier zo vrees ik.

Navimow daarstraks aangekomen en installeren ging vrij vlot. Had een beetje bang voor de ontvangst van die antenne met al de bomen, maar geen problemen blijkbaar.

Had een tuintafel op het gras staan en hij ging er rond. Heb de tafel verplaatst en toen hij klaar was met die zone ging hij naar het vergeten plekje om dat nog te doen. Ik denk dat hij de en toe eens gaat loeren om te zien..

Schoonvader was net toevallig eens langsgekomen en voor hem moet ik nu ook ene bestellen (en gaan installeren wel).

Hier nu enkele weken de Husqvarna 410XE NERA staan, ondanks dat ik al 8 weken geen meststof heb gegooid blijft die toch elke dag hoopjes gras uittuffen als "spoor", zowel in patroon als wildverband waardoor er toch een dorre schijn op staat.

Messen zijn al vervangen, maar ben dus momenteel ook 2-wekelijks (manueel) aan het maaien om al die resten 'op te halen'.

Niet vergeten voor die navimow, bij Aveve is die vrij goedkoop en met benefits at work krijg je 6% korting he, als je die met bonnen gaat halen. :D

Met die antennes had ik ook schrik trouwens, bij ons zit er een heel huis tussen, maar hij doet de voortuin en achtertuin heel goed. Heb wel nieuwe wifi gezet zodat heel de tuin zeker gedekt was.

Heel betrouwbaar ding verder, en vooral, geen kabel in de tuin moeten leggen!

Terug
Bovenaan