(Welke) Robotmaaier ?

Tijdens het laden om de batterij wat te beschermen van volle zon erop. En uiteraard ook upselling.

Momenteel op de 4G-module hier (ik wou het eerst proberen zonder het dure referentiestation) en doet voorlopig wat het moet doen. Even een week wachten hoe de EdgeCut meevalt. Bij mij heeft hij wel deels een WiFi signaal waardoor hij soms vastloopt omdat hij miniem WiFi zit en moet shiften naar 4G.

Ik kan wel op het eerste zicht niet zien hoeveel % hij van het oppervlakte die dag gedaan heeft, bij de setup dacht ik dat wel ergens gezien te hebben? (Automower Connect app).

De Object Detection doet iets, hij wijkt uit voor een paal van een schommel maar botst er dan alsnog tegen. Als ik een no-go zone maak voor elke paal, moet ik daar natuurlijk weer langs met de kantenmaaier.

Wereld-en luxeproblemen uiteraard.
Als je hem systematisch laat maaien (in een patroon) zie je hoeveel oppervlakte hij gedaan heeft. Bij willekeurig maaien gaat dat niet.

Enige nadeel dat ik bij deze zie is dat het potentieel wel even duurt voordat die rond is. Ik las in de review iets over 500 minuten om 400m2 te doen. Maar in vergelijking met die draad versies valt dat ook nog mee dacht ik.

Maar het is ook niet alsof je er zelf moet achter lopen. Of dat je het meer dan 1 keer in de week het machientje moet laten rondrijden. En uiteindelijk is het enige wat je moet doen die rtk ergens neerzetten met desnoods een scheduler dat die zelf mag kiezen wanneer die uitrijdt.

De eerste keer uw toertje doen rond uw grasperkje (telefoon of tablet) om de boundary te zetten. En eventueel no go zones creëren door er op die locatie rond de zone waar je niet wil dat die komt even te rijden.

Ik heb de eerste generatie https://eu.mammotion.com/products/luba-2-awd-robot-lawn-mower. Al heb ik die wel met een significante korting op de kop getikt.
En deze rijdt hier nog altijd rond. En dat doet effectief wat ik er van verwacht zonder veel ommekijk naar. Al doet die zo'n 360m2 wel veel sneller. Op 1 -1.5 uur ben je wel grofweg rond. Afhankelijk van of je verwacht dat die in 1 richting of in 2 richtingen maait.
Er zijn andere leveranciers die iets gelijkaardigs hebben.

Mij zien ze echter geen draad zetten. Daar begin ik dus niet aan...
Moet je hiervoor een GPS station hebben of werkt deze ook zonder?

Moet je hiervoor een GPS station hebben of werkt deze ook zonder?

Deze zit erbij.

klik op whats in the box (wel checken welke versie je wenst)

Is die RTK reference station die je moet opstellen. Deze werkt niet zonder. Dat RTK station zorgt voor de basispositionering. Die camera is gewoon een extra sensor die gebruikt wordt. Net zoals deze ook ultrasoon sensoren hebben of vb de contactsensor hebben als betere all round oplossing. Doordat de ontvangst eventjes wegvalt wegens te kort bij de woning of bomen waardoor dat signaal onderbroken wordt.

Ik heb hier sinds 2017 een Worx Landroid WR106SI draaien. Ondertussen batterij vervangen en de voeding is ook al eens stuk gegaan. Daar heb ik online wat goedkopere onderdelen voor gevonden. Draait nog steeds als een zonnetje op 400m². Eenvoudig, no-nonsens toestel.

En wat zijn uw bevindingen tot nu toe?
Best tevreden.
Het was vrij vlot in het detecteren van de perimeter, je moet er wel bij blijven en eventueel bijsturen.
Je kan het apparaat ook manueel besturen en de zones volledig zelf bepalen.
Hier zijn het 4 zones die je elk met kanalen kan verbinden.

Eens dat gebeurd is, is het easy peasy. Gewoon via de app een taak geven, zones selecteren en wachten tot ie klaar is.
Dat duurt wel even, 8u start tot einde hier, met een paar oplaadtijden ertussen bijgerekend.

Sommige randen moet je wel nog met een kantenmaaier doen als je perfectie wil.

Best tevreden.
Het was vrij vlot in het detecteren van de perimeter, je moet er wel bij blijven en eventueel bijsturen.

Eens dat gebeurd is, is het easy peasy. Gewoon via de app een taak geven, zones selecteren en wachten tot ie klaar is.
Dat duurt wel even, 8u start tot einde hier, met een paar oplaadtijden ertussen bijgerekend.

Heb je de 600 of de 800?
Ik overweeg ene te kopen. Heb ongeveer 150m² gazon. Maar met vele hoekjes en obstakels...

Best tevreden.

Enkel online te bestellen vermoed ik? Niet via dealers - tuinmachinewinkels?
Vrijwel makkelijk om uw tuin in het plan te gieten (zones?)?

Ik heb reeds een Kress, tevreden van... Maar telkens een aanpassing in de 'map' moet gebeuren dan kan dit enkel door een officiële dealer die de map komt vastleggen via een bepaald Kress toestel (niet particulier verkrijgbaar, hatelijk)...

865€ in Holland, als ge iemand kent die hem mee wilt brengen, of er zelf om rijden natuurlijk
Heb ik gezien, maar das ver voor mij. Ik woon aan de grens met NL, maar richting kust. In Zeeland is er geen Bauhaus of Hornbach (zelfde prijs daar). Heb wel een kameraard die over de grens woont, maar das ook een gedoe als ge ooit garantie nodig hebt.
Amazon.fr shipped wel naar België, staat staat ie nu 900euro.

Heb je de 600 of de 800?
Ik overweeg ene te kopen. Heb ongeveer 150m² gazon. Maar met vele hoekjes en obstakels...
Euh 500 denk ik?
Hoekjes en obstakels kan je zelf vrij vlot toevoegen via de app.
Enkel online te bestellen vermoed ik? Niet via dealers - tuinmachinewinkels?
Vrijwel makkelijk om uw tuin in het plan te gieten (zones?)?

Ik heb reeds een Kress, tevreden van... Maar telkens een aanpassing in de 'map' moet gebeuren dan kan dit enkel door een officiële dealer die de map komt vastleggen via een bepaald Kress toestel (niet particulier verkrijgbaar, hatelijk)...
Ja zones is heel gemakkelijk. Obstakels vrij toe te voegen. Je kan online wel wat meningen vinden.
En waarom zou je voor een Yuka gaan ipv een Navimow segway?
Geen overduidelijke reden. Deze zag er goed uit en was 100 euro ofzo in korting voor mij.

Enige consensus in deze topic?
De Mammotion Yuka? De Segway Navimow? De Husqvarna Automower? Andere?
Allemaal goed. Alleen is die laatste wel duur als je onder de 800m2. Segway Navimow is bij mij naar boven gekomen als de beste rond de 1000euro voor 500m2 gras.

Allemaal goed. Alleen is die laatste wel duur als je onder de 800m2. Segway Navimow is bij mij naar boven gekomen als de beste rond de 1000euro voor 500m2 gras.
Ik dacht ook dat die goed was, maar zag dan dat je jaarlijks abo zal nodig hebben om de app van op afstand te kunnen gebruiken (4g)?

Ik dacht ook dat die goed was, maar zag dan dat je jaarlijks abo zal nodig hebben om de app van op afstand te kunnen gebruiken (4g)?
Je hebt dat enkel nodig als er geen wifi in de tuin is of als je hem wil terug vinden na diefstal.
Ik heb gewoon wifi in de tuin dus ik ga die 4G module zelfs niet kopen.

Terug
Bovenaan