Welke parfum draag je?

Ook aan’t twijfelen om die te kopen, hoe lang blijft die op het lichaam?

Heb dikwijls van die blind buys waarbij de reuk na 2u vervlogen is
Parfum die echt uitstraalt na 8 uur is echt zeldzaam. Die profumo blijft echt wel langer dan 2 uur hoor. Laat zeggen toch een 6 uurkes duidelijk, maar ADG is niet zo'n projection beast, maar duidelijk merkbaar wel binnen 1 a 2 meters. Ik schat dus 6 uur, maar bij warmer weer of zweten begint dat uiteraard terug wat te werken...

De strafste in mijn collectie is een PDM Carlisle. Maaanman, als ge dat opzet en er komt een beetje op de kleren riekt ge nog 5 dagen later... Wel supergoe Parfum die, maar voor mij strictly winter. Alhoewel deze notes niet op fragrantica staan vind ik dat deze wat oud (earthy) vibes heeft en ook een soort van floral, ik pik precies rozen op, vibe.

Wel niet meer of 2 sprays doe ik daarvan of ik val bekan omver van mijn eigen, use with moderation dus. Wel heel warme en klassevolle scent. Maar dit in de zomer, voor mij no way.

Als ge trouwens een goed zomer parfum zoekt in AdG, zou ik voor de profondo lijn gaan, heb die ook, dat is echt wel een aquatic fragrance, heel goed in zijn doen, ik vind profumo zo meer voor een iets nattere dag zo, kan het niet uitleggen, maar stap gewoon is een parfum winkel binnen dan snap je wss wat ik hiermee bedoel. Ik heb ook de adg parfum versie. Alles behalve de base dus in grote lijnen.

Ik ben dus zot van deze lijn. Kan je nooi iets mee verkeerd doen. Winter of zomer alleen neigt het ene meer voor het ene seizoen en vice versa... Je kan toch in parfumerie een staaltje vragen. Normaal hebben ze dat wel.

En pro tip, als je versie ziet met de shower gel, voor mij is die best in the market, zeker in de zomer, super fresh geurtje. En beste kwaliteit die ik in douchegel al tegengekomen ben, abstractie makende de geur zelf dus in een shower gel. Ik heb speciaal eens een coffret gekocht, omdat deze erbij zat, en dan de parfum zelf cadeau gedaan aan mijn broer.

Morgen lijkt het mij profondo weer te zijn... Eerst wat shower gel van Adg gebruiken, met wat profondo dabei. Smelling good!

Laatst bewerkt:
Hier zijn en blijven bold, gourmand fragrances my thing, dus hier de laatste tijd Xerjoff Tony Iommi Monkey Special. Booze, spice, leather, vanilla... :love2:. Geen TF Tobacco Vanilla, of een Xerjoff Naxos, maar zeker lekker ook.

Bleu de Chanel
Allure Homme - Edition Blanche (Chanel)
Kenzo

Zomergeuren

Eau d'été - Issey Miyake
Sun Men - Jill Sander

Update want bovenstaande dateert alweer van 2021.

Tom Ford - Beau de Jour (dagelijks gebruik afwisselend met Bleu de Chanel).
Tom Ford - Oud Wood (speciale gelegenheden)

Mogelijks probeer ik ook nog eens de nieuwe van Tom Ford, Soleil Neige, om te zien wat dat geeft.

Parfums van Montale zijn ook wel goed.

Vooral Arabians Tonka, Intense Café, Vetiver Patchouli en Blue Matcha vind ik wel goed ruiken. Blijven ook lang hangen doordat die op basis van olie zijn.
Zou eventueel aanraden om eerst testers te bestellen, die Arabians Tonka is niet voor iedereen.

Iemand een idee voor het beste zomerparfum?

Hier is dat TF Neroli Portofino (all round) of TF Soleil Blanc (casual). Absolu Aventus of Reflection Man gaan ook, maar dan eerder als het nog niet te warm is, of als tijdens de avond/nacht; die zijn minder geschikt voor echt warme dagen.

Louis Vuitton L’Immensité
Dolce&Gabbana Light Blue
Was gisteren zelf ook wat aan het turen naar LV parfums. Au hasard zag er mij echt bien uit, maar wordt niet meer geproduceerd denk ik. Maar om aan die prijzen blind te kopen... Ik doe wel aan blind buys, maar dat is net dat tikkeltje 2 much voor die.

Ik vermoed dat je dat zelf hebt staan? Kan je eventueel eens een mini review geven volgens uw ervaringen?

Ik had samples gekocht van de originele LV's: Imagination, Immensité, Meteore, Pacific Chill en Afternoon Swim.
Imagination: soapy geur, zoals versgewassen lakens, ik voel me precies een versgewassen baby als ik deze op heb. Ik dacht eerst dat het overroepen zou zijn, maar ik begrijp de hype helemaal.
Immensité: beetje hetzelfde, maar er zit precies nog een lichtzoete, speciale toets aan die hem nog beter maakt.
Meteore: ook beetje hetzelfde, maar ook kleine accenten die anders zijn
Afternoon Swim: precies alsof je in een verse fruitschaal met appelsienen bent gevallen.
Pacific chill: totaal mijn ding niet, precies de geur van een zeer zoete plakkerige cocktail

Alle geuren blijven ook bijna een hele dag hangen (behalve de Afternoon Swim die na enkele uren al weg is)
De geuren zijn voor mij ook perfect qua sterkte. Er hangt een lekkere walm rond mij, zonder overheersend te zijn. Het ruikt voor mij niet echt naar parfum, maar eerder naar zeer versgewassen en gezeept. Klinkt mss wat raar, maar moeilijk uit te leggen.

Ik zou zeker aanraden om samples te proberen van de originelen.
Het is voor sommigen mss wat vloeken in de kerk, maar ik heb er geen probleem mee om dupes te kopen.
De parfums van Montagne staan erom gekend om zeer goed te lijken op de originele en ik kan dit bevestigen, aangezien ik van Immagination, Meteore en Afternoon Swim de Montagne versies heb gekocht.
Zowel qua geur als performance zijn ze bijna identiek, voor een betere prijs. (inclusief alle kosten zoals verzenden, import,... betaalde ik 235euro voor 3x50ml)

Was gisteren zelf ook wat aan het turen naar LV parfums. Au hasard zag er mij echt bien uit, maar wordt niet meer geproduceerd denk ik. Maar om aan die prijzen blind te kopen... Ik doe wel aan blind buys, maar dat is net dat tikkeltje 2 much voor die.

Ik vermoed dat je dat zelf hebt staan? Kan je eventueel eens een mini review geven volgens uw ervaringen?
Ga gewoon eens langs in een LV boetiek, dan heb je alle parfums ter beschikking. En de koopervaring in de boetiek is ook gewoon veel aangenamer dan online. Het is en blijft LV natuurlijk dus de full experience is wel belangrijk aan die prijs.

Ik heb verschillende CHANEL parfums uit hun exclusieve collectie, dan is het ook veel leuker om die in de boetiek te proberen en aan te schaffen.

Jean Paul Gaultier Scandal Pour Homme Eau de Toilette geretourneerd.

Lattafa Bade'e Al Oud Honor & Glory Eau de Parfum besteld. Man man wat een geur seggg :love2::love2:

Terug
Bovenaan