Welke mutualiteit?

  • Onderwerp starter Deleted member 1888
  • Startdatum
D

Deleted member 1888

Guest
Ik zag hier geen topic erover, dus here goes...

ik ben lid van Bond Moyson Oost-Vlaanderen, maar kzie het nut er niet meer van in. Jaarlijkse bijdragen betalen....voor wat eigenlijk?

Bond Moyson = 89,76 euro/jaar

M'n dochter gaat op kamp, dus krijgt ze korting. Maar dit ligt al bij al onder de jaarlijkse bijdrage.
Er zijn nog talloze voordelen, maar hoe nuttig zijn die eigenlijk?

Voor welke voordelen gebruiken jullie de mutualiteit vooral?
 
Nuttig of niet, die bijdrage is wettelijk verplicht. (Betaal je de bijdrage niet, dan gaat in praktijk er volgens mij wél géén haan naar kraaien maar word je ziek dan loop je enorme risico's op hoge kosten !!)

De voorzorg Antwerpen (Bond Moyson)
Mijn vrouw heeft slechte ogen en zit aan dioptrie van > 8.25 (beide ogen)
Dus dan krijgt ze toch redelijk véél terugbetaald voor de brilglazen

En als je ziek wordt en je moet naar de arts of naar het ziekenhuis, dan krijg je toch altijd een groot deel van de kosten terugbetaald.
Zo ben ik toch regelmatig naar het ziekenhuis moeten gaan vorig jaar.
 
Laatst bewerkt:

Heb je een goede hospitalisatieverzekering van uw werk, dan kun je u gewoon bij de hulpkas aansluiten. Maar je moet wettelijk ergens aangesloten zijn.

Ik heb mij gewoon aangesloten bij degene waar mijn vader was bij aangesloten. Uiteindelijk voor mij maakt het voorlopig niet veel verschil. Maar er zijn wel wat verschillen tussen wat ze standaard aanbieden waardoor het voor sommigen wel interessanter kan zijn om bij een andere aangesloten te zijn.

Ook in de hospitalisatieverzekering die ze aanbieden is er wel wat verschil. Dus ja, moet een beetje het volledige pakketje vergelijken om te zien wat het meest optimale is voor uw gebruikscase.
 
Nuttig of niet, die bijdrage is wettelijk verplicht. (Betaal je de bijdrage niet, dan gaat in praktijk er volgens mij wél géén haan naar kraaien maar word je ziek dan loop je enorme risico's op hoge kosten !!)

De voorzorg Antwerpen (Bond Moyson)
Mijn vrouw heeft slechte ogen en zit aan dioptrie van > 8.5 (beide ogen)
Dus dan krijgt ze toch redelijk véél terugbetaald voor de brilglazen

En als je ziek wordt en je moet naar de arts of naar het ziekenhuis, dan krijg je toch altijd een groot deel van de kosten terugbetaald.
Zo ben ik toch regelmatig naar het zielenhuis moeten gaan vorig jaar.
-terugbetaling kamp(dochter)
-terugbetaling sport/fitness
-terugbetaling condooms(wist niet dat bestond, al die jaren de voordelen misgelopen)

Voor de rest zie ik niks dat van toepassing is op mij.
 
-terugbetaling kamp(dochter)
-terugbetaling sport/fitness
-terugbetaling condooms(wist niet dat bestond, al die jaren de voordelen misgelopen)

Voor de rest zie ik niks dat van toepassing is op mij.
Zoals Renegade al meldt. Je kan je ook aansluiten bij https://www.caami-hziv.fgov.be/nl
De bijdrage is dan 0€ - misschien is dat in jou geval de beste oplossing?
(let wel de bijdrage voor de zorgkas moet je wel nog steeds betalen, dit gaat alleen over de ziekenfonds bijdrage)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan