Welke goede daad heb jij vandaag verricht?

Ik stop aan het werk 's ochtends en zie een labradorpuppy alle kanten oplopen zonder halsband op een zeer gevaarlijke straat. Ik roep hem toe. "Kom mijne vriend, kom jongen" hij komt heel speels afgelopen. " allee kom, makker" en hem zo mee binnengekregen in de showroom en kunnen opsluiten weg van de straat. Gelukkig herkende mijn baas het hondje en direct de eigenaar gebeld. Die is hem dan komen halen.
 
mijn oma haar zus gaat naar een rusthuis.

ik zal de taak op mij nemen om alles te regelen, want die heeft geen kinderen....

zal eens zien en beginnen met gas & electriciteit af te sluiten.

bovendien wellicht ook huis laten slopen, was een heel oud boerderijtje, en ik heb me laten vertellen dat je moet leegstand betalen na x aantal jaar.
ze is 93 jaar, gaat er toch nooit meer terug naartoe. en het staat zowiezo al op instorten.
 
Informeer eerst goed voor die leegstand want daar bestaan soms uitzonderingen om sociale redenen, zoals bv in het rusthuis zitten.
 
Allé hop, het was nog eens een dag "van zaken-die-kapot-gaan" bij Vader.
De fiets op om een ander strijkijzer en douchekraan. Tegen 15u was de klus alweer in orde.
Altijd wat stressen om het juiste materiaal te vinden, maar zo veel genoegdoening als ik mijn vader zie stralen na de werken.
 
Moest effe graven voor deze MAAR ik was dus gisteren begonnen in het elkaar zetten van een ikea bed, nachtkastje en een 4 schuiven commode voor de buurman van paps. Een man waar ik tijdens mijn kinderjaren vaak over de vloer kwam als mijn ouders niet thuis waren.
Hij ondertussen is stokoud en weduwnaar, superlief en heeft verder niemand dus ik had alles online besteld voor en met hem en na levering stond dat daar weken.
Dan gisteren eraan begonnen en vandaag (net nog) afgemaakt.
Gilrpower!!💪
 
Omdat er minder heren boodschappen gaan doen, laat staan dat ze een winkelkar gaan vullen. Alez, da's toch mijn observatie in de supermarkt 😁
Tuurlijk wel.

DTRfO01W0AAB67f.jpg
 
Daarstraks op de parking van de Colruyt een oudere man zijn boodschappen helpen inladen.
Hij vroeg eerst om een zwaardere tas in zijn koffer te zetten, want dat lukte hem niet, dan had hij nog een pak water en een pak cola onder aan op de kar staan en heb aangeboden om dat ook in zijn koffer te zetten, want zag dat ook niet goed komen.
Op het einde ook nog zijn kar terug weg gebracht.
Blijkbaar was hij nog niet zo lang geleden geopereerd aan zijn hart.
 
Daarstraks op de parking van de Colruyt een oudere man zijn boodschappen helpen inladen.
Hij vroeg eerst om een zwaardere tas in zijn koffer te zetten, want dat lukte hem niet, dan had hij nog een pak water en een pak cola onder aan op de kar staan en heb aangeboden om dat ook in zijn koffer te zetten, want zag dat ook niet goed komen.
Op het einde ook nog zijn kar terug weg gebracht.
Blijkbaar was hij nog niet zo lang geleden geopereerd aan zijn hart.
En vandaag niet meer uit de voeten kunnen met je rug? :unsure:
 
  • Haha
Waarderingen: Musk
En vandaag niet meer uit de voeten kunnen met je rug? :unsure:
Nee, gelukkig niet, zo zwaar was het ook niet.
En voor die pakken cola en water door de knieën gaan om de rug niet te zwaar te belasten he.
Ik let wel op met mijne rug, ik wil dat niet erger maken dan het al is. Maar als ik iemand kan helpen binnen mijn eigen mogelijkheden ga ik dat zeker doen.
 
Deze voormiddag gaan fietsen. Plots zie ik een meisje op de grond zitten. Eerst dacht ik dat ze aan het uitrusten was van te lopen aangezien ze een training aan had en een t shirt.

Toen ik erbij kwam zag ik dat ze aan het wenen was en ook geen schoenen aanhad dus ik stop erbij.

Ze was helemaal over haar toeren en vroeg of ik de politie wou bellen. Heb haar eerst gevraagd wat er scheelde want ik dacht al het ergste. Blijkbaar 1 of andere foute gast die haar uit de auto gesmeten heeft op 60km van haar huis en ze wist totaal niet waar ze was.

Dan politie gebeld en uitgelegd want zij kwam totaal niet uit haar woorden.

Ik heb hen ook gezegd dat ik er bij ging blijven want het waren echt wel heel foute gasten die haar mss wel iets zouden aandoen moesten ze weten dat de politie op komst was en dat meisje was pas 20.

Heb ze dan ondertussen wat kunnen kalmeren en haar proberen te overtuigen dat ze best geen contact meer heeft met zulk volk ens haar focust op haar eigen en haar kind je. Heeft wel een 45 minuten geduurd tegen dat ze daar waren. 🙄

Het ergste is nog dat ze daar al 3u stond en er niemand scheef gekeken heeft. En wat voor stuk onbenul en uitschot ben je ook om een meisje van 20 zomaar uit je auto te zetten, er kan vanalles gebeuren.

Nuja dat zijn vogels voor de kat. Ik hoop dat ze er toch iets van opgestoken heeft, maar die staat morgen mss weer ergens langs de kant van de weg. Ik vind het echt jammer dat je die zo goed als nooit kan helpen.

Ik had ook zo een jonge gast bij me op mijn vorig werk en iedere keer zeggen van ja ik weet het, ik ga veranderen. En de dag erop was het weeral van dat.
 
Stond aan de kassa. Klein ventje voor mij met enkele zakjes snoep. Ergens moet hij verkeerd gerekend hebben want hij had te weinig cash mee. Moest een zakje achterlaten aan de kassa. Ik heb opgelegd zodat hij toch zijn zakje kon meepakken.

Dat manneke was heel content en heeft mij 2x bedankt.

Makes my day.
 
Ik had ook zo een jonge gast bij me op mijn vorig werk en iedere keer zeggen van ja ik weet het, ik ga veranderen. En de dag erop was het weeral van dat.
Opgroeien voor galg en rad zeker, een tijd terug ook zo met een meisje aan de praat geraakt in de gym. 20 jaar, geen diploma secundair, uitgebuit in haar job, moeder die haar gewoon liet doen, 10 of 12 honden, evenveel tattoeages waar dan wel geld voor was, ...

Ik heb die ook een paar keer goede raad gegeven, genre "kook zelf want elke dag friet en pitta is niet gezond, zoek een officiële job i.p.v je laten uit te buiten in het zwart", enz. Dan had ze (omdat ik niet de enige was die dat zei) effectief een andere job, weer zo'n louche gedoe met veel in het zwart, daar buitengegooid wegens "conflicten". Dan een deftige job in het wit in een winkel vlakbij, oef, denk je dan. Dan door corona zag ik ze niet meer voor een tijd.

Zijn de goede beslissingen blijven duren? Neen, ontslag genomen na minder dan een maand want op die vorige job was de bazin op pensioen, en de meestergast (die ze wel zag zitten, net getrouwd) had haar gevraagd terug te komen. Ah, ze had ook een grote cactus op haar arm laten bijzetten, want ze ging voor een kleintje op haar vinger en dat was de moeite niet om daarvoor tot daar te gaan. Op dat moment nam ze een douche op het werk want de boiler thuis was kapot.

There is no helping some people.
 
Opgroeien voor galg en rad zeker, een tijd terug ook zo met een meisje aan de praat geraakt in de gym. 20 jaar, geen diploma secundair, uitgebuit in haar job, moeder die haar gewoon liet doen, 10 of 12 honden, evenveel tattoeages waar dan wel geld voor was, ...

Ik heb die ook een paar keer goede raad gegeven, genre "kook zelf want elke dag friet en pitta is niet gezond, zoek een officiële job i.p.v je laten uit te buiten in het zwart", enz. Dan had ze (omdat ik niet de enige was die dat zei) effectief een andere job, weer zo'n louche gedoe met veel in het zwart, daar buitengegooid wegens "conflicten". Dan een deftige job in het wit in een winkel vlakbij, oef, denk je dan. Dan door corona zag ik ze niet meer voor een tijd.

Zijn de goede beslissingen blijven duren? Neen, ontslag genomen na minder dan een maand want op die vorige job was de bazin op pensioen, en de meestergast (die ze wel zag zitten, net getrouwd) had haar gevraagd terug te komen. Ah, ze had ook een grote cactus op haar arm laten bijzetten, want ze ging voor een kleintje op haar vinger en dat was de moeite niet om daarvoor tot daar te gaan. Op dat moment nam ze een douche op het werk want de boiler thuis was kapot.

There is no helping some people.
jammer genoeg een waarheid
 
jammer genoeg een waarheid
Stap 1 is meestal medeleven, met het idee "ze weten niet beter". Na een tijdje wordt het gewoon duidelijk dat zo'n mensen op een manier zijn gevormd dat ze bij elke keuze de slechtste optie kiezen, en vaak te koppig zijn om dat in te zien. Het is dan erg om te zeggen maar het is niet mijn dochter.
 
Opgroeien voor galg en rad zeker, een tijd terug ook zo met een meisje aan de praat geraakt in de gym. 20 jaar, geen diploma secundair, uitgebuit in haar job, moeder die haar gewoon liet doen, 10 of 12 honden, evenveel tattoeages waar dan wel geld voor was, ...

Ik heb die ook een paar keer goede raad gegeven, genre "kook zelf want elke dag friet en pitta is niet gezond, zoek een officiële job i.p.v je laten uit te buiten in het zwart", enz. Dan had ze (omdat ik niet de enige was die dat zei) effectief een andere job, weer zo'n louche gedoe met veel in het zwart, daar buitengegooid wegens "conflicten". Dan een deftige job in het wit in een winkel vlakbij, oef, denk je dan. Dan door corona zag ik ze niet meer voor een tijd.

Zijn de goede beslissingen blijven duren? Neen, ontslag genomen na minder dan een maand want op die vorige job was de bazin op pensioen, en de meestergast (die ze wel zag zitten, net getrouwd) had haar gevraagd terug te komen. Ah, ze had ook een grote cactus op haar arm laten bijzetten, want ze ging voor een kleintje op haar vinger en dat was de moeite niet om daarvoor tot daar te gaan. Op dat moment nam ze een douche op het werk want de boiler thuis was kapot.

There is no helping some people.
Ik ken ook zo ene. Geld is een issue. Maar zet wel de rug vol met 1 tattoo van meer dan 3k.
 
Terug
Bovenaan