Welke goede daad heb jij vandaag verricht?

MaTi

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik zal beginnen.

Bij het onkruid wieden gezien dat er een egeltje vastzat in de draad.

Dat klein beestje er voorzichtig uitgehaald en naar het natuurhulpcentrum in Oudsbergen gebracht.

Jammer genoeg moest die daar blijven, waarschijnlijk uitgedroogd. Anders had ik het beestje hier ergens in het bos of het park uitgezet.
 
Ha, dat treft. Ik heb een jong egeltje, dat zichtbaar niet meer in topvorm was, naar het opvangcentrum voor wilde dieren in Merelbeke gebracht.

Moest er ook blijven want te jong om het alleen te rooien...
 
Ik heb in de Delhaize een papieren zak genomen voor mijn boodschappen in de plaats van een plastieken. De zeeschildpadden mogen mij komen bedanken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaTi
Gekookt en gepoetst voor mijne beste kameraad.

Die gast werkt in een opvangcentrum voor dieren en krijgt thuis niks meer gedaan door de druk daar omdat daar zo veel volk afkomt met egels de laatste tijd.
Zat ik op mijn gemak mij met niemand te moeien in een haag, komt daar plots ene die mij meegrist en afzet in een of andere Egel Wellness… Gelukkig kan ik zo bij mijn broer op ziekenbezoek, die stakker zat vast in een draad.
 
Wel niet vandaag maar onze pa heeft nen tijd geleden ook een egel gered.

egel.png


Er is zo een klein vijverke in onzen hof en da beesteke was daarin gevallen. Zat zich daar vast te houden aan een lelieblad en trappelen gelijk zot om nog net zijn snuit boven water te houden. Het had niet veel langer meer mogen duren want de verdrinkingsmuziek van Sonic was al aan 't spelen denk. Onze pa heeft hem dan achter in den hof in de zon gelegd om te drogen en een half uurke later was em weg.
 
Voor corona was ik actief (of dat probeerde ik zo goed als kon) bij een organisatie die kleding, schoenen, klein speelgoed en babyverzorgingsmateriaal inzamelden om dan naar arme landen te sturen.
Enige wat ik deed was spullen naar opslagplaats van transporteur brengen maar sinds die ellende losbrak en het vervoer moeilijker werd, haast onmogelijk ben ik ermee gestopt want die organisatie kwam dan met andere initiatieven om geld in te zamelen om het dan zo op te sturen maar daar heb ik helaas geen tijd voor.

Maar als ik ergens iemand kan helpen doe ik het zo. Zoals eergisteren ging ik na werk nog snel wat boodschapjes doen en ik zag een bejaard koppel sjouwen met boodschappen inladen en toen vroeg ik of ik kon helpen en daar waren ze heel blij mee. Of vorige week was ik op weg naar de auto en zag in een oude vrouw struggelen met rollator. Het lukte haar niet om die 3 treden van haar appartement af te gaan en toen hielp ik haar.
Of poosje geleden stond ik aan de kassa en persoon voor mij was van vreemde origine. Die vrouw kwam 2€ en nog iets te kort en ze begreep die caissière niet en heb het voor der betaald. Zo van die kleine dingetjes probeer ik altijd wel te helpen.🤷‍♀️

Edit; het ging om de goede daad van vandaag, ik heb hele levensverhaal getypt. Heb de openingspost verkeerd begrepen.:unsure:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja hoor, van de grote geweven plastiek boodschappentassen 😉
Niet meer die kleine plastieken zakjes
Die grote geweven tassen zou je 1000 keer moeten gebruiken om zo 1 zakje goed te maken.

Edit

Het ging over geweven katoenen zakken. En je zou die 7000 keer moeten gebruiken voor dezelfde co afdruk te verkrijgen.

 
Laatst bewerkt:
Niet van vandaag maar tijdje terug stond hier ne oude man in panne op een kruispunt in Hasselt met zijn vier pinkers op en ge zag dat em schrik had.
Mijn fietske aan de kant gegooid en die man van dat kruispunt afgeduwd, goeie beentraining ook.
 
Niet van vandaag maar tijdje terug stond hier ne oude man in panne op een kruispunt in Hasselt met zijn vier pinkers op en ge zag dat em schrik had.
Mijn fietske aan de kant gegooid en die man van dat kruispunt afgeduwd, goeie beentraining ook.
Zijt ge daarna ook de mens gaan helpen waar ge uw fietske tegen gegooid had? :unsure:
 
Niet van vandaag maar tijdje terug stond hier ne oude man in panne op een kruispunt in Hasselt met zijn vier pinkers op en ge zag dat em schrik had.
Mijn fietske aan de kant gegooid en die man van dat kruispunt afgeduwd, goeie beentraining ook.
Uw vriendin intussentijd.
 
Niet van vandaag maar tijdje terug stond hier ne oude man in panne op een kruispunt in Hasselt met zijn vier pinkers op en ge zag dat em schrik had.
Mijn fietske aan de kant gegooid en die man van dat kruispunt afgeduwd, goeie beentraining ook.
Maar de auto heb je gewoon laten staan?
 
Maar de auto heb je gewoon laten staan?
hij zegt niet dat die met de auto was. De oude man stond daar met zijn vier pinkers op.


OT: iets wat ik altijd doe in de Okay; mijn karreke vullen aan de 'achterkant', dus niet aan de kant waar ge duwt. Ik heb altijd maar een beperkt aantal producten aangezien ik met de moto ben. En om hun rug wat te ontzien plaats ik dus alles aan hun kant.
En vandaag aan een vrouw in een rolstoel gevraagd of ze iets van het bovenste rek moest hebben. Doe ik ook wanneer ik een ouder iemand zo'n trapje zie nemen.
 
Terug
Bovenaan